Kapitola 1: farebný žart
~Scorpius Malfoy~„Zobuď sa Al, dejiny skončili," drgol som do môjho najlepšieho kamaráta, ktorý od začiatku hodiny až doteraz pospával na lavici. Veď predsa koho by bavilo počúvať o vojnách raráškov z deviateho storočia?
Najmladší Potter zdvihol hlavu a zmätene sa obzeral po triede. Pár bifľošov z predných lavíc, tí ktorí si dali tú námahu všetko zapisovať počas hodiny (napríklad niekto ako Rosie Weasleyová) si práve balili knihy, brká a pergameny.
My sme nemuseli, keďže sme si na začiatku nič nevybaľovali a tak sme sa ponáhľali za tretím čarodejníkom našej partie, Liamom, ktorý odišiel z hodiny ešte pár sekúnd pred zvonením. Profesor Binns sa o také hlúposti nikdy nestaral, bol až príliš pohltený rozprávaním o histórií mágie.
„Veď už idem," zamrmlal ospalo a pobrali sme sa k veľkej sieni, kde už na nás netrpezlivo čakal Zabini.
„Nepite tekvicový džús, presne do neho totiž škriatkovia z kuchyne nevedomky primiešali tú Zasnenú dúhu z Weasleyovic obchodu," oznámil nám s úškrnom a všetci traja sme vstúpili dnu, kde sme sa aj rozdelili, keďže Liam si šiel sadnúť k Bifľomoru.
Ja s Alom sme kráčali k stolu Slizolina. V sieni zatiaľ nebolo takmer nikoho, pri koľaji leva som si všimol pár Weasleyovcov a niekoľko malých prvákov alebo druhákov. U Bifľomora sedel iba Liam, kúsok od neho bola partička štvrtáčok. Pri nás jedol hlúčik mladších Slizolinčanov a pri bystrohlavskom stole sedela Albusova sestra Lily Potterová, aj keď je z Chrabromilu, s jej najlepšou kamarátkou Theodorou Nottovou, ktorú ale každý volá Thea. Od profesorov chýbala Trelawneyová, no tá bola isto zašitá v tej skysnutej starej čajovni, čo s radosťou prezývala trieda.
Sadli sme si za stôl a začali naberať obed, zatiaľ čo sa veľká sieň plnila študentmi. Keď v tom zrazu Al išiel k Bystrohlavu. Nevenoval som tomu pozornosť, pravdepodobne len povedal Lils aby nepila tekvicový džús. Že ho to nenapadlo hneď ako sme prišli. Za chvíľu už ale znova jedol jeho obľúbené kura s ryžou.
Onedlho sa tekutiny napila prvá obeť. Bol ňou Ernie Longbottom, čo sa neskôr ukázalo ako problém, keďže jeho otec Neville bol vedúci Chrabromilu, profesor herbológie a taktiež krstný otec Albusa.
Blonďavému Chrabromilčanovi sa zmenila farba pokožky na fialovú a začal sa nekontrolovateľne široko usmievať. S tým úsmevom vyzeral trošku desivo. Podobne sa stalo aj veľa ďalším žiakom, dokonca aj profesorke Sinistrovej, ktorí sa napili džúsu a nevšimli si Ernieho. Panika začala. Spokojne sme sa uškrnuli na Liama, zatiaľ čo on si kľudne vychutnával čokoládový puding. McGonagallová sa ozvala.
„Zachovajte pokoj! Prosím, všetci ktorí ste vypili tekvicový džús, choďte s Pomfreyovou na ošetrovňu. Ostatní naďalej jedzte, hlavne žiadny džús! Vinník dostane minimálne dvojmesačný trest, bez debaty!" nahnevane kričala na celú sieň, keď pochopila, čo spôsobuje sfarbenú kožu a zúfalé úsmevy aspoň tridsiatich obyvateľov Rokfortu.
Onedlho sme všetci traja kráčali chodbou smerom k učebni obrany proti čiernej mágii na ďalšiu hodinu. Okolo nás rýchlym krokom prešiel profesor herbológie so synom. Smerovali k nemocničnému krídlu. Nízkemu druhákovi sa z očí kotúľali slzy, no na tvári mal samozrejme stále úsmev. Snažil som sa nerozosmiať, keď na nás vedúci Chrabromilu hnusne zazrel. Keď zmizli za rohom, rozosmial som sa na plné kolo a obaja moji priatelia sa ku mne pridali.
„Bol by zázrak, keby nám na to prišli!" vyhlásil po chvíli ešte stále smejúci sa Liam.
„Podozrievať nás môže každý, ale aké budú mať dôkazy?" povedal rečnícky Albus.
***
Po obrane nasledovala transfigulácia s Chrabromilom. Akurát keď sa Albus chystal opustiť čo najrýchlejšie triedu, zavolala na nás McGonagallová.
„Potter, Malfoy! Vy tu zostaňte, ostatní odíďte." Pozrel som sa prekvapene na Albusa, ktorý sa snažil tváriť najviac pokojne ako to šlo.
„Pred hodinou za mnou bol Cole Creewey. Na fotoaparáte má odfoteného Zabiniho ako sa zakráda k rokfortskej kuchyni s elixírom v skúmavke! Tiež mi povedal, že ho videl podávať elixír škriatkovi, ktorého predtým zaklial Confundom! Určite v tom máte prsty tiež, potvrdil to mladý Longbottom. Trest vás troch neminie," prehovorila prísnym hlasom, z ktorého naskakovala husia koža. Nemalo zmysel klamať.
„Ale nemôžete nám dať trest v čase tréningov, však?" snažil sa vyjednávať Potter.
„Samozrejme, že môžem, pán Potter! Aj tak spravím. Trest každý utorok a v sobotu od štvrtej do šiestej, po dobu dvoch mesiacov. Nesnažte sa ma prehovoriť, lebo to budú minimálne tri mesiace!" Že sa vôbec ozýval, teraz bude môcť trénovať iba vo štvrtok.
Pokynula hlavou ku dverám, čím jasne naznačila, aby sme čo najskôr vypadli. Po ceste do žalárov ešte hundral, že keby je z Chrabromilu, určite by mu trest nedala akurát v dni metlobalu. Asi by som to nahlas nepriznal, ale súhlasil som s ním.
pozn. autorky:
Confundo - kúzlo dočasného pomätenia (google)
ESTÁS LEYENDO
Temnota medzi časmi [hp next generation]
FanficPrefektku Rose neprekvapí, keď za ňou počas jej nočnej hliadky rokfortských chodieb príde trojica záškodníkov. Prekvapí ju duo sesternice Lily a jej kamarátky Thei ktoré išli s nimi. O to viac ju však prekvapí chodba vedúca cez zakázanú časť knižnic...