في المستشفي.........
ام يوسف: جيب العواقب سليمة يااارب.....
وبعد مدة من الانتظار.... خرج الدكتور.....
ام يوسف: طمني يادكتور هي كويسه
الدكتور: هي حاليا نوعا ما كويسه للاسف الصدمة كانت شديدة جدا عليها وقلبها مش هيقدر يتحمل صدمة زي دي تاني...... ولو ما اهتمتش بالادويه اللي هكتبلها عليها وانها تبعد عن اي حاجه تحزنها او تاثر عليها فللاسف هنضطر نعمل عملية قلب مفتوح.........مشي الدكتور وقعدت ام يوسف تعيط علي صاحبتها..... مافيش كام دقيقه وجت صاحبتها روميساء.....
ام يوسف: انتي صاحبتها اللي حضرنا فرحها صح؟
روميساء: ايوه انا هي فين جميلة واي اللي حصلها؟
_للاسف الصدمة كانت كبيرة اوي عليها يابنتي..... يعني هي اساسا لسه متطلقه وفي حالة اكتئاب وبعدها يقوم يحصل كده..... ربنا يلطف بيها والله...بدأت روميساء تعيط علي صديقة عمرها مع ام يوسف....
طب تعالوا نعرف اي هو الخبر المفجع ده⤵️
بعدها جميلة مشيت من بيت اهلها وراحت تبات ليلة في بيتها..... كان في انبوبة غاز بتسرب وحصل انفجار في العمارة ونشأ عن ده عدد ضحايا كتير جدا ومن ضمنهم اهل جميلة كلهم.... امها وابوها واخواتها.... 💔💔💔وده خبر يصيب اي حد في مقتل.......... نرجع⤵️بعد فترة تمت الدفنة اللي جميلة ما كانتش بتنطق بكلمة من يوم ما خرجت من المستشفي لان فقدت النطق مؤقتا من شدة الصدمة.........
كان ام يوسف وروميساء وبعض جيران جميلة دايما جنبها ولكن بالاخص ام يوسف لانها كانت متفرغه لجميله وبتبات معاها وكان يوسف بيعتني بزهراء الصغيرة واللي كان بدأ يتقبلها شفقةً عليها...... وكان ام يوسف وروميساء متعجبين من اللي حصل الايام اللي فاتت لان كان كل يوم ييجي لجميله باقات زهور كتير وجالها كل الادويه الغاليه اللي كانت محتاجاها ولما كانت في المستشفي اتنقلت لغرفة خاصه تحت حساب شخص مجهول ولكن ام يوسف خمنت ان ده جاسر اكيد وجميله كانت عارفه انه جاسر اللي عمل كل ده ولكن ماكانش فيها حيل تمنعه.... هو لسا بيحبها ولكن اللي عمله دمر بيه حاجات كتير اوي.....
كانت زهراء بتحاول تقرب من مامتها وجميله كانت دايما عايزه تقعد لوحدها وتعيط ليل نهار وماكانش بيهديها غير الصلاة والقرب من ربها ومناجاة ربها في الليل.... كانت بدات تستعيد بعض عافيتها وبدات تتكلم شويه ولكن الحزن كان متمكن من قلبها......
مرت شهور علي الحادث وكانت جميله بقت بصحه افضل ولكن كل شهر تزور المقابر تعيط وتدعو لاهلها بالرحمه وتفتكر كل ذكرياتهم وخناقها مع اخواتها...... ومع امها.... كانت دايما حزينه بسبب الذكري دي........
قضت ام يوسف الليالي القاسيه دي بجانب صديقتها تواسيها وتسندها في محنتها......
وكانت ام يوسف دايما تهون علي جميله وتاخدها يخرجوا ويتمشوا وتجيبلها بعض الهدايا تخفيفا عنها الحزن......وزهراء الصغيرة اللي اتحرمت من ابوها وعائلتها مبكرا جدا......
جاسر حاول يتواصل مع جميله كتير وجميلة كل مرة تصدة وتبعده وتهدده انه لو حاول يرجعلها تاني هتبعد لمكان مش هيعرف يوصلها ابدا فيه... هو كان عارف ان جميلة عنيده وتقدر تعملها.....
جاسر بعد ما طلق جميله ردها لعصمته وهي كانت رافضه بس اصر عليها وقالها ان ده مقابل انه هيبعد خالص ومش هيحاول يقرب منها ابدا...... هو كان عنده امل انها تهدي ويرجعوا لبعض تاني ولكن جميله ما قدرتش تبص في وشه بعد خيانته العظيمة ليها وظلمه كمان........
أنت تقرأ
رحلتُ عنكِ وقلبي معكِ❤️🌷﴿لـ جهاد ابنة أحمد﴾💕
Romanceلن احرق لكم شئ ولكن متاكدة انها ستعجبكم ❤️ الرواية تحكي قصة فتاة تزوجت زواجا جميلا بسيطا وكانت تحب زوجها وهو يحبها كثيرا ولكن بعد انجاب اول طفل لهما تغيرت الاحوال تماما وحدث ما لم يكن في الحسبان ....ليس بسبب الطفل ولكن بسبب حدث عظيم غير الموازين تما...