Bir ben vardım sende var olan
Birde sen vardın bende kaybolan.
İkimizde biz değilmiyiz neticede..
Sen ve Ben'e ne gerek var o halde
Dıt.. dıt.. dıt.. Kulağıma değişik sesler geliyor. Boşlukta yüzermi insan? Kendimi boşlukta yüzüyor gibi hissediyorum. Sahi ben kimim? Nerdeyim?
"Uyanıyor efendim!" biri beni bulunduğum bu yerden bir girdapa sürüklüyor sanki. Ne oldu bana. Zihnim beyaz bir odadan bir kasırgaya döndü aniden. Etrafımda uçuşan onlarca görüntü! Vuruldum! Ve ani bir şekilde gözlerimi açtım.
"Abdullah!"
Yanımda karşısındaki beyaz önlüklü doktorla konuşan adam fısıltımla birlikte bana döndü. Ehad Barak!!
" günaydın!... Elif!"
...
"2859 , 2860, 2861.. aff allahım ne biçim rehineyim ben ya! İnsan bi ellerimi çözer ya . onlarda salaktı çözsünde kaçasın diye. Öbür sefer çözmüşlerdi ondanmı bu sefer heryerimi 4 5 defa bağladılar. Amann ben gene kaçarım Allahın izniyle. Odadada bir şey yokki kullanayım beni takip ettikleri monitör var zaten yatağa bağlamışlar. Yaw bari yemek verseydiniz aç olunca beynim çalışmıyorki. Kapının açılma sesiyle hemen gözlerimi kapattım , adım sesleri bana yaklaştı ve yanımdaki etejere bir şey bıraktı gelen kişi. Ayy işkence aletlerimi getirdi.
"kıyamam sana ben seni ne için tutuluyorlar böyle" bu ses.. yavaşça gözlerimi açıp sesin sahibine baktım. Amann yarabbim
" Fadime teyze!!" kadın sesimle birlikte irkildi ve bana anlamaz bir şekilde baktı
" Fadime teyze benim elif tanımadınmı beni" kadın ilk bir şaşırdı oda haklı yani şaftım kaymış
" elif!! Aman allahım senmisin? Kızım ne hale gelmişsin? Noldu sana nasıl yakaladılar seni?"
"uzun hikaye , ben sonra anlatırım sana ama benim şimdi kaçmam lazım yardımına ihtiyacım var gene" Fadime abla üzgün gözlerle bana bakmaya başladı başını eğdi ve arkasını döndü
" yapamam kızım! Yapamam elifim! Sümeyye onların elinde rehin tutuyorlar. Sana yardım edersem öldürürler onu" sümeyyemi?
" nerde tutuyorlar biliyormusun ?"
"bodrum katında tutuyorlar" dedi ağlamaya başlayarak. Duvarda asılmış küçük hoparleri işaret ederek
"şunları görüyormusun. Evin her yerine astılar. Dediklerini yapmadığım zaman gidip işkence ediyorlar, sesinide durmadan dinletiyorlar, çıldıracak gibi oluyorum."
"benim yüzümdenmi orda? Susmasana Fadime abla benim yüzümdenmi orda?" Fadime abla başını eğdi ve fısıltıyı andıran sesiyle
"evet " dedi. Allahım aklıma mukayyet ol çıldırmak üzereyim.
"nasıl oldu bu? Anlat bana Fadime abla! Anlatki onlara yapıcaklarımın şiddeti artsın!"
"sakın ha kızım! Hiçbirimizi sağ bırakmazlar. Ölümden beter ederler bizi"
"korkma sen. Bize bir şey yapamazlar , biz hala onlara lazımız .benim anlamadığım senin yanıma gelmene nasıl izin verdikleri?"
" hiç sorma kızım ben sana geceden anahtarları verdimya kaçasın diye, bizim kız sen gitmeden son sana sarılmak istemiş yanına gelmiş bilsem izin verirmiydim. Kameralardan en son yanına onun geldiğini görmüşler senin kaçmana onun yardım ettiğini sanıyorlar. Zaten oyüzden kilitlediler onu. Benimde kızım sana yardım ettiği için bu hale düştğ diye sana kinlendiğimi sanıyorlar. Oyüzden işlerini bana yaptırıyorlar"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
elif
ChickLitEy Kudüs, ey şehrim Ey Kudüs, ey sevgilim Yarın, yarın çiçek açacak limon Sevinecek yeşil sümbüller ve zeytin Gözler gülecek Geri dönecek göçmen güvercinler Tertemiz yuvasına Ve geri dönecek çocuklar oynamaya Buluşacak babalarla oğullar Ey memleketi...