9

14 4 0
                                    

"Aku dengar ada festival kat taman malam ni nanti"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Aku dengar ada festival kat taman malam ni nanti"

"Hm? Biar betul? Festival apa?"

"Entahlah, setahu aku festival tu memang ada diadakan setiap tahun sekali kat taman ni"

Aku hanya menganggukkan kepala.

"Kak Areum pergi festival malam ni tak?"

Aku terdiam sebentar. Malam ini aku ada tuisyen Chemistry kat rumah. Walaupun aku takde tuisyen, lelaki tu mesti tak bagi aku pergi festival tu juga.

Aku memang nak pergi sangat tapi, badan aku ni pun tak berapa nak sembuh lagi dari hari tu. Jadi aku tak boleh ambil risiko sangat.

"Tengoklah dulu, sebab kakak ada kelas tuisyen malam ni"

Aku tersenyum nipis ke arah gadis kecil itu.

"Kelas tuisyen? Malam-malam?"

Aku mengangguk kecil.

"Gila ke?"

"Apa?"

"Kau"

"Eh aku pula?"

"Cakap je lah taknak pergi, alasan macam tu tak masuk akal pun"

Aik? Aku pula yang kena? Memang betul pun aku ada kelas tuisyen malam nanti. Haih, orang macam dia memang susah nak faham keadaan aku

"Kenapa? Kau nak aku pergi ke?"

"Hm, ya"

Aku tersenyum sungging ke arahnya yang menghindari dari memandang mataku.

Comel.

"Ok, aku pergi"

"Yey! Kakak Areum pergi festival malam ni!"

───────────────────────

Aku menyisir lalu mengikat rambutku sekemas-kemasnya sebelum pergi ke festival tersebut.

"Hm, lebih baik aku biar je rambut aku"

Aku membuka semula ikatan tersebut dan menyolek mukaku yang kelihatan semakin pucat sejak kebelakangan ini.

Bunyi kenderaan mengalihkan perhatianku.

Eh? Bukan kelas tuisyen malam ni cancel ke?

Aku melihat dari jendela bilikku ke halaman rumah. Itu bukannya kereta guruku tapi.. kereta ayahku? Bukan sepatutnya dia pulang rumah minggu depan ke?

"CHOI AREUM!?"

Aku tersentak. Mendengar saja bentakkan tersebut seluruh badanku terasa lemah. Aku bergetar, rasa takut menyelubungi diriku.

Aku berlari menuju ke arah pintu bilikku untuk mengunci pintu tetapi lelaki itu begitu pantas menghalang perbuatanku.

Entah mengapa kali ini perasaanku tidak baik. Air mata bergenang memenuhi lingkaran mataku apabila mendapati lelaki itu sedang memegang pisau.

"Ayah.."

Ruangan bilikku serta merta berbau alkohol. Lelaki itu terlihat seperti berkhayal. Aku tidak tahu apa yang sudah terjadi dengannya.

Dia seperti orang gila.

Perlahan-lahan aku melangkah ke arahnya, mencuba untuk mengambil pisau tersebut memandangkan dia hanya menatapku dengan pandangan yang sedih.

"Areum.."

Lelaki itu turut mendekatiku perlahan.

"Ayah, bagi pisau tu.."

Melihat reaksi lelaki itu menuruti arahanku, aku segera menghulurkan tanganku namun,

Lelaki itu menarikku menyebabkan bekas jahitan pada bahagian belakang badanku terbuka luas.

Dia menikamku.

Dia menikamku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Golden Hour ⏳ || Huang Renjun ✓ [COMPLETED]Where stories live. Discover now