Pov Matthy:
"Goedemiddag, waarmee kan ik u helpen?""Komt voor elkaar."
"Dat is dat 2,95, alstublieft."
Ik kan mijzelf al bijna horen praten. Ik ben op mijn werk vandaag, bij de Starbucks. Niet mijn droombaan, maar ik ben aan het zoeken naar een geschikte opleiding en voor nu betaald het prima. Ik deed werktuigbouwkunde, maar dat bleek toch niet zo goed bij mij te passen. Daarnaast is werk ook gewoon gezellig, want ik sta bijna altijd met Koen. Mijn beste vriend en tevens favoriete collega. De winkel is vrij rustig op dit tijdstip, vier uur in de middag. Ik ben vrij om vijf uur. Koen staat een tafel te poetsen, terwijl ik wat voor mij uit tuur.
"Koen!" Hij kijkt mij vragend aan en ik wenk hem. "Toe aan pauze?" vraag ik. "Altijd," antwoord Koen. We maken een kop koffie voor ons beide en ploffen neer aan een tafeltje. Koen begint het gesprek, zoals vaker. "Hoe was je weekend?" Standaard vraag, doet het werk. "Prima. Zaterdag een beetje rustig aan gedaan en zondag kwam Robbie langs in Utrecht," vertel ik, "en dat van jou Koen?" "Ja leuk! Ik ha- wacht. Robbie?" Koen kijkt mij vragend aan. "Wie de fuck is Robbie?" "Een jongen die ik ontmoet heb in de trein donderdag. Had ik dat niet verteld?" "Nee, vertel verder." "Nouu ik zat dus in de trein, onderweg naar Eindhoven, toen Robbie naast mij ging zitten. De trein was vertraagd en zodoende raakte we aan de praat. Toen-" Halverwege mijn verhaal word ik onderbroken. Een klant. "Wacht ik help haar even, ben zo terug!" roept Koen terwijl hij al naar de klant toe loopt. "Daarna maak jij je verhaal af!" Ik grinnik.
Nadat de klant weg is, ploft Koen weer tegenover mij neer. "Hervat uw verhaal, meneer het Lam," zegt hij en hij gaat er even goed voor zitten. "Oké, dus toen was het best gezellig en vroeg hij om mijn nummer. Zondag kwam hij naar Utrecht toe en hebben we wat gewinkeld en daarna gingen we naar mijn huis toe, omdat het regende. Daar hebben we formule 1 gekeken." "Dat was het? Er is niet gezoend of geneukt?" Hij kijkt mij ongeloofwaardig aan. "Koen!" roep ik, "ik weet niet eens of hij homo is. Daarnaast zijn we gewoon vrienden en zie ik hem niet op die manier." "Het feit dat je hem zo snel in je appartement uitnodigt zegt wel anders Matt." Met een grijns op zijn gezicht kijkt hij mij aan. Ik zucht. Ik kan hem niet ompraten. Ik voel niks voor Robbie. Hij is gewoon speciaal. Zo iemand waar je meteen een klik mee hebt, dan is het toch logisch dat je hem snel toelaat?
Daarna is er niet meer over Robbie gepraat, gelukkig. Mede doordat er ineens vijf klanten de winkel binnen kwamen en wij weer aan de slag moesten. Ik ben net bezig met het schoonmaken van de koffie machine als mijn telefoon begint te trillen.
Robbie van de Graaf: Hey Matt! Hoe is werk?
Het simpele berichtje maakt me een stukje vrolijker. Ik scan even om mij heen voor klanten en als ik constateer dat de winkel leeg is, begin ik met typen.
U: Yoo Rob, werk is prima. Ben over een half uurtje vrij :) hoe is jou dag?
Robbie van de Graaf: Heb de hele dag school! :( Hoorcollege duurt nog een uur helaas.
U: Moet je niet opletten dan? ;)
Robbie van de Graaf: Kan ik ook over jou zeggen, barista ;)
U: Er zijn geen klanten meer, studentje ;)
Robbie van de Graaf: Shit, daar heb je me hahah
"Wat zit jij nou te lachen Matt?" Ik draai me om uit schrik en zie dan dat Koen achter mij staat, geleund tegen de toonbank. Ik wil niet liegen tegen hem, maar als ik zeg dat ik met Robbie aan het appen was, dan gaat hij sowieso dingen denken. Ik besluit het erop te wagen. "Ik was met Robbie aan het appen. Hij vroeg hoe mijn werk was." Koen trekt zijn wenkbrauwen op. "En dat was zo grappig?" "Ja Koen." Ik por hem in zijn zij, "Dat was echt zo grappig." Ik verplaats mijn aandacht weer van Koen naar Robbie.
U: Ik had liever bij jouw hoorcollege gezeten, dan op werk met Koen
Robbie van de Graaf: Dat wil je niet, geloof mij haha.
Robbie van de Graaf: Het is zooooo saai.
Robbie van de Graaf: Koen niet gezellig?
U: Ja dat wel! Hij zit mij gewoon steeds te plagen haha. Die gast denkt dat wij een relatie hebben.
Robbie van de Graaf: Maar dat is toch ook zo, schat? <3
Mijn wangen veranderen in blosjes. Schat. Wat klinkt dat goed als hij het zegt. Ik besluit mee te gaan met zijn grap en ik gooi er nog een schepje bovenop.
U: Tuurlijk baby, je bent helemaal van mij <3
Robbie van de Graaf: Alleen van jou <3
Robbie van de Graaf: Hahaha godsamme Matt, Raoul vraagt waarom ik bloos.
U: Aw, vind mijn Robbie het stiekem wel leuk om van mij te zijn? ;)
Robbie van de Graaf: Heeell stiekem.. ;)
JE LEEST
Ander hoofdstuk | Mabbie
Fanfiction'"Jij bent gewoon bij een ander hoofdstuk Robbie, daar is niks mis mee. Ik had je alleen graag in die van mij gehad," zeg ik, terwijl ik vecht tegen de tranen.' Robbie en Matthy hebben vanaf dag 1 een speciale band met elkaar. Vanaf die ene dag in d...