10. Kapitola

20 5 4
                                    

Dva týždne som so strachom čakala na deň, kedy mi Alistair oznámi, že naňho bolo podané trestné oznámenie za ublíženie na zdraví. Alebo že sem príde samotný Louis a bude mi mávať papierom pred očami. Iggy mi prisľúbil v takejto situácii pomoc. Jeho bratranec bol právnik a určite by Alovi v prípade núdze pomoc. Bola som mu vďačná. Lucy sa k celému incidentu snažila nevyjadrovať, ale zrejme potrebovala riadnu dávku sebaovládania, lebo nemala žiadnu energiu byť nepríjemná.

,,Ježiši, vrtíš sa tu ako keby si mala v gatiach veveričky," napomenula ma, keď ma prichytila ako som vyzerala cez okná, či nejde Al, po prípade Louis s veľmi zlými správami.

,,Čo by si na mojom mieste robila ty?" odvrkla som, no pohľad som od okna neodtrhla.

,,To sa ma pýtaš vážne? Buď by som pozabíjala tvojich bratov, alebo sama šla na políciu. Vedia o tom vôbec vaši?"

Pokrútila som hlavou. O tomto incidente som vedela len ja a Alistair, nepovedali sme o tom ani mladším bratom. Jeho pokojný prístup k celej veci ma však neuveriteľne vytáčal. Nič neľutoval a nič ho netrápilo. Občas som si kládla otázku či za jeho rozchodom s Alice nebol práve tento jeho prístup, ale mohla za tým byť aj jeho zmena nálad. Raz bol uvoľnený a bezstarostný, potom kričal a hneval sa pre všetko na svete. 

Lucy nado mnou pretočila očami a nechala ma tak. Nikto zatiaľ neprichádzal. Od toho incidentu som mávala menej zákazníkov. Muselo sa medzi nimi rozkríknuť o tom, že sa tu niečo stalo a to len pridalo mojim obavám. Z tohto nemohlo vzísť nič dobré. Lucy sa opäť vrátila s úškrnom na perách.

,,Hľadá ťa tvoj brat," povedala a mne sa na minútu zastavilo srdce. Je to tu. Alistair má prúser. Bez váhania som vybehla z kuchyne za pult, v tvári som bola bledá ako stena a do očí sa mi tlačili slzy, no predo mnou stál Seamus. Zmätene som zažmurkala a z kuchyne ku mne doľahol Lucyin smiech. Koza jedna, mohla mi povedať ktorý brat!

,,Viem, že nie som tvoj obľúbený brat, ale plakať pri pohľade na mňa nemusíš," zašomral Seamus. Rýchlo som si utrela slzy, ktoré mi stiekli po lícach a potriasla som hlavou.

,,To nie je kvôli tebe. Mám toho veľa," zahovorila som a vlastne som neklamala. Mala som priveľa vecí, ktorými som si lámala hlavu.

,,A tak dávať si prestávky? Ísť na dovolenku? Nie, slečinka je na také čosi príliš nóbl," povedal Seamus a mne sa na tvári usadil úsmev. Cítila som sa o čosi uvoľnenejšie.

,,Čo tu vôbec robíš? Do pekárne chodíš málokedy."

A tak sme začali debatu o tom, že práca v kancelárii nie je preňho. Sťažoval sa ma na tupých kolegov, neschopného šéfa, ktorý ich núti robiť aj jeho prácu a nahlas premýšľal nad svojím novým zamestnaním. Nemal ani páru čo by zatiaľ robil, ale chcel by pracovať u Ala v autoservise, aspoň zatiaľ.

,,Al ťa najprv nakope, ale potom ťa zamestná," prikývla som nad jeho myšlienkovými pochodmi.

Seamus otvoril ústa, no nič z nich nevyšlo. Pohľadom zavadil o Iggyho, ktorý práve odnášal zákazníkovi kávu a čokoládovú rolku. Husté obočie najprv zvraštil, potom uvoľnil všetky svaly na tvári a so stále otvorenou pusou mi začal pripomínať nejaké bláznivého týpka, ktorého by ste mohli stretnúť na vlakovej stanici o polnoci.

,,Seamus, si v poriadku?" zamávala som mu rukou pred očami, no ani nežmurkol, len stále okukoval môjho zamestnanca. Iggy sa vrátil za pult a oprel sa vedľa mňa. Vtedy sa Seamus spamätal a konečne zavrel tie ústa, z ktorých už vanul odporný pach jeho dychu. Milujem svojich bratov.

,,Nevedel som, že máš nových zamestnancov," povedal trochu priškrtene.

,,Lebo sem skoro vôbec nechodíš. Toto je Iggy Lawrence, pracuje tu na polovičný úväzok. Iggy, jeden z mojich bratov, Seamus Kirkland."

Iggy pozrel na môjho brata, usmial sa a vystrel k nemu ruku. ,,Teší ma." Seamus nemo prikývol a potriasol mu rukou. Stále si ho obzeral a vo mne rástla túžba vybrať niečo kovové a tresnúť mu daným predmetom po hlave. Vyzeral ako nejaký čudák a Lucy už by niečo podnikla, aby mu to dala najavo. Iggy ale nie, tento slušne vychovaný mladý muž sa naďalej zdvorilo usmieval.

,,Iggy. Zaujímavé meno," povedal Seamus a jeho meno si priam vychutnával.

,,Nuž, moje celé meno je Ignatius, ale mne sa to meno veľmi nepáči, tak ma všetci volajú Iggy," vysvetlil mu a prehrabol si vlasy. Nedávno spomínal, že by sa chcel ostrihať a znovu si nafarbiť vlasy, ale vybral by si nejakú menej agresívnu farbu. Už sa mu ukazovali hnedé korienky a rada by som ho videla s jeho prirodzenými vlasmi. Seamus a Iggy sa zarozprávali a tvárili sa, že tu nie som. Bolo to od nich veľmi milé, no rozhodla som sa toto milé gesto ignorovať a radšej obsluhovať zákazníkov. V živote to funguje tak, že akurát keď sa prestanete niečím trápiť, zasiahne vás to priamo do tváre. Potvrdilo sa mi to vo chvíli, kedy som sa cítila maximálne uvoľnene a akurát som brala tanier a šálku po tom, čo jeden zo zákazníkov odišiel. Do pekárne vošiel Louis.

,,Porozprávajme sa," povedal hneď. A je to tu. Chce mi povedať, že podal na Ala oznámenie a ja sa mám dostaviť na políciu ako svedok. Do kelu, veď je tu Seamus. Ešte aj on ho napadne a môžem si zmeniť meno.

,,Toto nie je vhodné miesto," zašepkala som a niesla riady do kuchyne. Dosť naivne som si myslela, že Louis to pochopí a opustí pekáreň, ale nie. On si to nakráčal priamo k pultu vedľa môjho brata. Len čo som vyšla z kuchyne, videla som Seamusa zízať naňho a zatínať päste.

,,Seamus Kirkland, nech ti ani nenapadne urobiť niečo čo budeš ľutovať," zasyčala som a otočila sa k Louisovi. ,,Hovorila som, že toto nie je vhodné miesto. Chceš, aby prišiel ešte aj Dean?"

Louisa pri tých slovách jemne vystrelo. ,,Nie, prichádzam vyjednávať. Nepodám trestné oznámenie ak pre mňa niečo urobíš."

Tak toto sa mi nepozdávalo. Čo by som preňho mala ja robiť? Seamus sa zmätene zamračil. ,,Aké oznámenie? Ak myslíš to, čo sa stalo na škole, tak uznaj, že za to si môžeš sám.."

,,Nehovorí o tom," prerušila som ho. ,,Vysvetlím ti to neskôr, dobre? A ty hovor, Louis. Čo odo mňa chceš?"

Než mi odpovedal, dal pred seba ruky v obrannom geste a znervóznel. ,,Len si to nevysvetľuj zle, dobre? A nech ma tvoj brat neudrie. Marianne sa mi nedávno ozvala a chce mi vziať Matthewa. Radil som sa s právnikom a podľa neho mi malého nechajú, ak mu dokáže zabezpečiť kompletnú rodinu. To znamená, že potrebujem partnerku. Hraj sa na ňu a ja zabudnem na to, že sa ma tvoji bratia dotkli."

Šokujúce? Možno. Klišé? Veľmi. Hotel? Trivago. Tak snáď to niekoho poteší, alebo aspoň pobaví a dúfam, že máte pekný deň.

Cupcakes and CigarettesWhere stories live. Discover now