"Kau memang tak kesah langsung pasal Violet kan?"
Beomgyu yang sedang melukis di buku contengnya terhenti. Wajahnya nampak sangat berang.
"Aku taknak dengar nama dia."
"Apa salahnya? Budak Violet tu cantik, rugi kalau tak jadikan girlfriend."
"Aku dah ada someone." kata-kata itu membuatkan semua kelas itu terdiam. Mereka menatap Beomgyu.
Beomgyu yang dari tadi bercakap tanpa menatap sesiapa, mendongak melihat sekeliling setelah merasakan keadaan senyap.
"Kenapa? Tak percaya?"
"Macam mana pula dengan Violet?"
"Kenapa aku kena kesahkan dia? Ni life aku, jadi aku ada hak nak sukakan sesiapa. Dia yang pilih untuk suka aku jadi dia kena terima apa-apa saja yang berlaku."
⎯ ‧₊˚✧⎯
"Beomgyu dah taken?"
Jeongin mengganguk lemah. Violet tersenyum pahit.
"Baguslah."
"Kau tak kesah?"
"Aku dapat buat apa? Walaupun aku mengaku selama ni aku berharap nak kan dia tapi inilah realiti kalau ada crush."
Jeongin dan Jiung menunduk mendengar itu. Memang benar apa yang dikatakan Violet, sudah tiada apa yang perlu dinafikan.
Violet menunduk. Dia mengesat air matanya.
"Sungchan pula kata apa? Dia ingat aku tak?"
Jiung perlahan-lahan menggeleng.
"Dia kata dia dah ada someone juga. Dia kata dia memang tak ingat kau tapi dia curious nak tahu siapa kau."
Violet tersenyum, "Cakap kat dia lupakan saja curiosity dia sebab aku tak rasa apa-apa akan berubah kalau dia tahu aku siapa sekalipum." Violet mengesat air matanya sekali lagi.
"Aku pulang dululah, jumpa esok." Violet menghadiahkan mereka senyuman pahit kemudian berlalu.
Kedua lelaki itu menghantar pemergian Violet dengan anak mata.
"Kau ada aku, Kim Violet."
"Walau satu dunia sekalipun reject kau, aku ada untuk kau, Vivi."
⎯ ‧₊˚✧⎯