13

70 16 2
                                    

Gadis itu menaiki tangga berpilin ke biliknya. Dia mencapai kertas dan juga pen.

Nafas ditarik dan dengan berat hatinya mencoret sesuatu di kertas itu.

From : Vivi

To : My BeomBeom

Hi my BeomBeom!
Today, aku dapat tahu yang kau dah taken. By someone's lucky.
I'm happy for you!
Aku suka tengok kau happy!
Aku petik sikit lines dari lagu BLACKPINK, The Happiest Girl.
"My heart only wants you,
the moment you say no."

Gosh so related.
Setiap kali you say you dont love me, or you dont want to be with me, setiap kali itu juga hati aku nak kat kau je, BeomBeom.
Kau, crush aku since aku sekolah rendah. And guess what I think aku kena move on je sekarang.
But I cant.
So aku rasa aku akan terus crush kat kau, tapi aku janji, aku takkan kacau life kau dengan partner kau tu.
Aku harap partner kau dapat buat kau happy, sebab aku benci tengok kau sedih.
Aku harap kau always happy, aku tahu aku selfish, aku fikir pasal aku je, tapi aku tak pernah fikir yang kau mustahil untuk sukakan aku. Sebelum ni memang aku berharap nak dapatkan kau, tapi baru aku sedar, itu semua mustahil. Aku tak boleh paksa kau untuk suka aku.
Hurm, sakit jugak la hati ni nak kena accept the fate.
But it's okay la.
Oh dah nak malam,
malam ni tidur nyenyak ya, BeomBeom.
Mimpikan yang indah saja.

Choi Beomgyu, the sunset is beautiful isnt it?

Love, V.

Violet mengakhiri coretannya dengan titisan air mata. Dia segera mengesatnya.

"Aish, Vivi. Kenapa kau menangis? Strong girl can't cry!" katanya pada dirinya sendiri.

Dia kemudian melipat kertas itu dan menyimpannya di rak meja. Air matanya menitis lagi.

Makin ditahan tangisannya, makin deras air mata keluar. Akhirnya, dia berbaring di katil dan tertidur dengan air mata masih berjuraian keluar.

⎯ ‧₊˚✧⎯

violet, beomgyuWhere stories live. Discover now