Dzień 6

67 16 1
                                    

Ekologiczne święta

Święta już niedługo. Warto więc pomyśleć, co zrobić, by zakup choinki czy prezentów nie wiązał się z negatywnymi konsekwencjami dla środowiska. Wiecie, że co roku z okazji Bożego Narodzenia tylko w Polsce ścinanych jest około 5 milionów drzewek? A co najgorsze, choinki trafiają na śmietnik zaledwie po dwóch tygodniach. Każde z tych drzew to ogromna strata dla ekosystemu.

Także dla nas, bo to właśnie drzewa oczyszczają powietrze, a ich obecność w pewnym stopniu przeciwdziała zmianom klimatycznym. Zamiast wybierać zwykłą choinkę, można kupić taką w doniczce. Albo jeszcze lepiej – wypożyczyć drzewko na święta. Po Bożym Narodzeniu będzie można je zwrócić, a właściciele wypożyczalni zatroszczą się o choinkę, by mogła dalej rosnąć.

Dobrym sposobem na ograniczenie produkcji śmieci i użycia plastiku jest przygotowanie jadalnych dekoracji. Wieńce możemy zrobić z pierniczków, a czekoladowe trufle mogą posłużyć za wyjątkowe bombki (które z pewnością przypadną do gustu także domowym amatorom słodkości). Z kolei renifery z mascarpone i czekolady sprawdzą się jako dekoracja stołu. Jeśli z wyprzedzeniem wybierzemy ulubione przepisy na jadalne dekoracje, bez trudu zdążymy wszystko zaplanować i przygotować na tegoroczne święta.

Kalendarz adwentowy ✔Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz