38

4.2K 86 2
                                    

#عشقني_في_ماضيه
#حكايات_mevo
البارت الثامن والثلاثون..الجزء الأول...
لتهتف دليدا من الخلف ليبهت ايهم. ويبعد يده ليسمعها تقول.. هو مين يا حبيبتي اللي هيتجوز انت عقلك خف يا بت انت لتقترب منهم ومعها فريده لتهتف وايدك بقه كده عن جوزي عشان ما ازعلكيش.
لتهتف زينه... انا بحددت ولد عمي مالك انت احنا لينا اعراف وانت بحراويه مالكيش فيها.
لتصرخ داليدا.. بت انت امشي من قدامي بدل ماطبق وشك انت فاهمه
لتهتف زينه... انت هتسكت يا كبير تاخد بحراويه وتدوس علي عرفنا..
هنا لم تعد داليدا قادره علي الصمت لتهجم عليها انت جبتيه لنفسك ومسكت فيها وانهالت عليها ضربا وهنا اقترب ايهم وشدها بعيدا و َهيا تصرخ سيبني اطين عيشتها عايزه تتجوزي جوزي ليه شايفاني كاتعه دانا اطلع روحك يلا ابنت من هنا والله لاموتك جاي تاخدي الواد بتاعي يلا غوري.
ليهتف ايهم... اهدي بطلي طيب لتصرخ اوعي والله لاطين عيشتها ليحملها وهيا تصرخ وتصارعه وتهجم عليها ليحملها  ويصعد بها الي حجرتهم..
وقفت فريده مغتاظه من زينه لتهتف زينه عاجبك اكده اتهان اكده ايه جله الادب دي والله ماهسكت.
لتهتف فريده... والله انت اللي جبتيه لحالك تستاهلي جايه تاخدي جوزها ما عندكيش خشا
لتهتف زينه.. لاه انتو اللي انسابتو وماتعرفوش الاصول اني ماشيه وخلو الفضيحه ليكو.
لتهتف فريده.. خليكي في حالك ياختي احنا مبسوطين ايه الغل ده انت مالك بينا يلا بقه من هنا.. لتخرج زينه غاضبه ليدخل فايز لتنظر اليه فريده بغضب لتهتف ايه كت بتوسع لصاحبك السكه ماصدجت مشينا.
ليبهت فايز سكه ايه انت اتخبلتي.
لتنظر اليه غاضبه.. ايه ماشفتهاش وهيا ماسكه ايديه وجايه تخرب علي اخويا انتو الرجاله كده بتدارو علي بعض تدخل وتسيبه ليه هاه ماتجول..
ليهتف.. انت عايزه تتخانجي وخلاص صوح وانا ماليش نفس خليكي بقه اهنه كولي حالك..
لتقف مصدومه.. ايه ده دا سابني باكل حالي طيب يا فايز لتصعد ورائه وتدخل حجرتها بغضب وتظل جالسه ليخرح من الحمام ويجدها جالسه غاضبه ليتنهد ويهتف انت عامله ليه اكده كت جتلتلك حد فيه ايه يا فريده.
لتهتف غاضبه.. فيه انك خابر زينه وخابر هيا بتحوم حوالين ايهم صوح تهمله ليه زمان مرته فوج مجهوره.
ليهتف... هو هيراضيها احنا مالنا
لتنظر اليه بغضب.. يعني تنجهر داليدا وتجولي احنا مالنا.
ليهتف... طب انت عايزه ايه دلوك خلاص اللي حصل حصل.. لتنظر اليه بغيظ وتقوم مش عايزه حاجه خلاص روح نام وتركته وذهبت تغير ملابسها ليجلس دا ايه الليله الهباب دي دانا جولت ادهم هيهيص وهنهيص زيه ونو لع الليله تجومو تتغفلج اعمل ايه بت ضرغام لما بتجلب بتبجي طور ذي اخوها ليجدها تخرج من الحمام وتذهب َترتب الوسائد وتندس فيها بغضب ليتنهد ويقترب منها ويظل فتره ينظر اليها ليتنهد ويقترب.. طب انت زعلانه ليه دلوك انا مالي عاد كت عارف يعني.. طب خلاص ماهتحصلش تاني هجفش فيه زي الجراضه يرضيكي اكده لم ترد عليه ليقترب منها ويشدها ليهتف طب ايه يا جلبي خلاص عاد ماكتش عارف..
لتتنهد وتهتف.. يا فايز ماصدجنا انهم يبقو كويسين انت خابر اللي شافوه عاد.
ليهتف.. والله ماكت واعي انها هتعنل اكده بت جريئه جوي.
لتهتف بغضب... ايوه مابتختشيش
ليبتسم ويقترب منها ايوه ماتعرفش الخشا زي الجمر اللي جاري ده لتقطب جبينها ليهتف ايوه جمر داني كت فاكر اني هغطس في الولعه وعنيا راشجه في الواد ادهم بحسده.
لتخبطه.. بطل انت كمان ادهم غلبان سيبه يفرح بقه.
ليهتف.. اكده طب وفايز الحزين مالوش يفرح هبابه.. ماتفرحيني يا جمري الا احنا بقالنا شويه ملبوخين ففي فرح البيه اكده انا ليا كتي عندك
لتبتسم وتهتف انت ايه ده مابتشبعش عاد بطل اكده نام احنا تعبنا كلنا الليله دي.
ليهتف هما مين يا جلبي دا الطور البت هتنطحه دلوك وهو  هيجلبها مردغه اني خابر َفيه مردغه تحت في مجعد النيل ارشج اني في الحيط عاد واناَ.. الله في سماه مايحصل وهجلبها زيهم
لتضحك.. انت انجنيت فايز اني تعبانه بالله عليك بطل.
ليشدها اليه ويهمس طب ندلعو حبيبي بس ماهعملش حاجه..
لتهمس بحب بحبك..
ليقترب ويقبلها ويملس عليها ويهتف جولي جولي عشان الدلع هيرشج فيكي دلوك.. ليبدا في تقبيل وجهها    بحب لتتنهد وتبدا بالتراخي بين يديه ليهمس يا لهوي علي جمال جمري
لتهمس فايز.. بطل جولت انت دلع بس بطل عاد.
ليهتف ماهو اخره الدلع فرهده اعمل ايه عاد ليشدها اليه ويقبلها بحب لتذوب بين يديه ليزيل اي اعتراض لديها ويتوها معا في حب ومشاعر جياشه لا تنتهي ففايز يعشق فريده ولا يكتفي منها ومن حبها وهيا في المقابل تعطيه بسخاء ليظل هو دائما محبا لها عاشق عن حق تنام هيا امنه بين احضانه..
كانت دنيا تنام خجوله بجوار ادهم ليقترب منها ليهمس احلي عروسه دي والا ايه.
لتخبطه.. بطل انت ضحكت عليا بقله ادبك. اوعي بقه

عشقني في ماضيه.. ميفو السلطانحيث تعيش القصص. اكتشف الآن