kız çocukları ve anneleri

8 1 0
                                    

Hangimiz bir zamanlar hayranlıkla izlediği annesini hoyratça eleştirmediki.Oysa masallardaki periler ve kraliçeler bizim annemizdi.O en güzel en şefkatli kadındı.Sonra büyümeye başladık.Önce gizlice yatak odasına girip makyaj malzemelerini kurcadık.Yüzümüze gözümüze bulaşırarak rujlarını sürdük.Sonra kokusundan anlaşılacağını hesap etmeyerek parfümlerini boca ettik.Ve tüm elbiseleri büyük bir zevkle denedikten sonra ayakkabı harekatına giriştik.Çoğu zaman düştük ve annemiz ağlama sesimize koşturdu.Genelde öylecede son bulurdu.
Sonra buraz daha büyüdük.İlk jean pantolon giymekle başladı herşey.Ve dahasında salınan saçlar.Günler geçtikçe evden uzaklaşmaya başladık.Ruhumuz çevremize ait olmaya başladı.İlk rimel ,ilk çıkarlar,ilk aşk derken boyumuz uzadı.Şiddetli bağrışmalar,annelerin hiddetli söylenmeleri.Sonuç olarak birbirini anlamayan ikili.Sonra nasıl olduğu anlaşılmadan gelen bir barış bir sessizlik ve yakınlaşma.Kötü günlerin omuz omuza geçirilmesi.Yemeğin üzerine içilen öğlen kahveleri.Arkadaşca edilen sohbetler ve kaçamak sorular.Annelerin en iyi taktiğidir arkadaşça yaklaşmak.Bir kız ergenliğe girer girmez butür konularla haşır neşir olan annesini karşısında bulur.Örneğin;bir alışveriş merkezine gitmişsinizdir tabi anneniz sizi gözetlemekte.:)"Aa Aleynacım şu yanımızdan geçen erkek ne kadarda yakışıklıydı öyle değilmi?" cümlesi; büyüdüğünün farkındayım ve bu evreyi sana en az zarar gelebilecek şekilde atlatman için kontrolüm altındasın anlamına gelir.
Anneler kızlarında kendilerini bulmak isterler.Ama her zaman başarılı olamadıkları aşikardır.
Mevsimler biribirini kovalar,taş taş üstüne eklenir,akrep ve yelkovanın yarışı sürmektedir.
Veee sonra biraz daha büyürüz.
Geleceğe yönelik planlar bir toz bulutuna dalıp gidilerek rehbere yazılır.Evlilik hayalleri biz kızların düşlerine gelinlik olarak doğarken annelerimize ayrılık olarak uzanmaktadır.Çünkü onların gözünde kızları hep bir çiçektir.Bu yüzden dir ki bizi her türlü böcekten korumak için etrafımızı tel örgülerlr çevirirler.
Aynalar yılların şahidi olur.Annemize ömür biçilmesin isteriz.Hangi parfümü kullandığımoz,kıyafetimizin markası,telefonumuzun modeli,altımızdaki araba ne olursa olsun bilinmelidir ki"cennet annelerin ayağı altındadır."Seni seviyorum annecim....
:)

karanlığın kalbiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin