Seperti yang dirancang, tibalah hari kami berangkat ke Pulau Pinang dengan menaiki bas seawal jam 6:30 pagi dan tiba lebih kurang pada jam 10:45 pagi. Sepanjang perjalanan pergi itu aku memang tidur sahaja di dalam bas kerana kepenatan.
Tempat pertama lawatan tersebut adalah di Muzium Perang yang terletak di Bukit Batu Maung. Disebabkan aku tidak ada geng sepanjang lawatan sekolah ini, terpaksalah aku berpasangan dengan Diana dari dalam bas lagi.
Ketika di Muzium Perang, Diana asyik berkepit sahaja denganku kerana takut dengan ruang sempit dan gelap. Tetapi aku tidak melepaskan peluang untuk menakut-nakutkan Diana.
Aku juga mengacaunya dengan melucutkan seluar tracksuit yang dipakainya ketika dia sedang menaiki tangga terowong. Dia marah tapi tetap juga berkepit denganku.
Seterusnya bas kami bergerak ke Bukit Bendera pula. Segala-galanya berjalan dengan lancar dan tenang, mengikut apa yang telah dirancangkan. Tetapi waktu lawatan kami tidak sama dengan kumpulan-kumpulan yang lain.
Sekiranya kami ke Muzium Perang, mungkin mereka ke Bukit Bendera dahulu. Jadi tidaklah terlalu ramai di suatu-suatu tempat. Dalam erti kata yang lain, tidak dapatlah aku hendak terserempak dengan Rose, Linda, Farah dan Irene.
Apabila petang menjelang, kami bergerak ke hotel yang telah ditempah. Hotel kumpulan aku juga berlainan dengan hotel kawan-kawanku. Nak tak nak, kenalah aku layankan sahaja Diana yang agak sibuk dan garang mengawasi pelajar-pelajar perempuan di kumpulan kami.
Setiap bilik hotel tersebut dikongsi empat orang pelajar yang sama jantina. Biliknya tidaklah berapa besar, tapi kira okeylah. Semuanya hasil bayaran terkumpul pelajar-pelajar pada bendahari kelas.
“Diana, kita tak ada kudap-kudap ke? Kata nak main game malam ni?”, tanya salah seorang rakan sekelas kami yang bernama Baizura sambil terbaring di tilamnya.
“Sekejap lagi aku dengan Violet pergi...eh? kenapa kau bogel kat tingkap tu?”, tanya Diana kepadaku setelah menjawap soalan dari Baizura tadi.
“Eh? Kenapa pulak aku?”, ujarku sambil menoleh ke arah Diana, manakala jariku masih memegang kemas puntung rokok.
“Alaaa...temanlah aku. Please...” rayu Diana sambil membuat muka kasihan.
Akhirnya, kenalah aku juga yang menemankan Diana berjalan kaki ke mall yang terletak tidak jauh daripada hotel. Beli kudap-kudap di pasaraya di dalam mall lebih murah berbanding kedai serbaneka di bawah hotel itu.
Satu benda yang aku baharu tahu tentang Pulau Pinang, perempuan kalau jalan kaki tak kiralah sama ada seorang atau berdua seperti aku dan Diana, pasti akan diganggu “flasher”. Iaitu lelaki yang suka menunjukkan kotenya kepada perempuan.
Itulah yang terjadi kepada aku dan Diana. Sepanjang perjalanan kami ke mall itu, ada di dalam dua ke tiga orang lelaki yang menunjukkan kotenya kepada kami. Biasanya lelaki yang berumur di dalam lingkungan 30an ke 50an.
Berbagai bangsa pula tu, ada yang kecut, ada yang kulop dan ada juga yang mampu berdiri tegak di hadapan kami berdua. Diana yang agak takut itu biasanya berselindung di sebalik belakangku.
**********
Sebaik sahaja selesai membeli barang, Diana berkata, “eh...aku takutlah...macam mana kita nak balik hotel?”.
“Lah...ikut jalan tadilah”, jawapku dengan selamba.
“Habis tu kalau ada lelaki tunjuk lagi? Aku takutlah, Violet”, ujarnya kepadaku.
“Nak buat macam mana lagi? Kau nak minta tolong cikgu ke macam mana?”, tanyaku dengan nada tegas.
Diana tiada pilihan, dia mengikut sahaja sambil memegang lenganku dengan kedua-dua tangannya. Seperti yang dijangka, perjalanan balik kami juga diiringi dengan beberapa “flasher”.
Sehinggalah kami tiba di suatu kawasan yang agak sunyi, ada seorang lelaki memanggil-manggil kami, “dik...dik...”.
Kepala kami automatik menoleh ke arah lelaki yang berusia di dalam lingkungan 40an itu. Rupanya agak tampan juga, rambutnya beruban-uban sedikit saling tidak tumpah seperti pelakon Eric Dane di dalam cerita Grey’s Anatomy.
Kaki kami terhenti seketika, lalu lelaki itu dengan selamba membuka trench coatnya di hadapan kami. Mendedahkan tubuhnya yang tidak memakai apa-apa di dalam trench coat tersebut. Badannya boleh tahan juga fit dan ada six pack, zakarnya pula berdiri tegak di sebelah Diana.
Aku dan Diana terpaku sebentar memandangkan lelaki itu agak tampan berbanding “flasher” sebelum-sebelum ini yang agak tua dan gemuk.
“Diana, peganglah...”, ujarku sambil menyenggol bahu kiri Diana.
“Eh...kenapa pula...?”, ujar Diana yang agak dua hati, tetapi matanya tidak berkelip melihat tubuh seksi lelaki itu.
“Boleh dik, peganglah...”, pujuk lelaki itu sambil kedua-dua tangannya masih lagi memegang kemas pada hujung baju kotnya.
Dengan tangan yang terketar-ketar, Diana menyentuh zakar lelaki itu. Lantas lelaki itu membuat muka lega sebaik sahaja tangan lembut milik Diana mengenai kulit zakarnya, bagaikan sudah agak lama dia tidak disentuhi.
Diana memberanikan diri untuk melancapkan zakar lelaki itu sepertimana yang dilihatnya di dalam video lucah. Sementara itu, aku pula dengan nakal menyelak t-shirt dan bra yang dipakai Diana, serta melucutkan seluar tracksuit berserta seluar dalamnya.
Dia agak terkejut dan sempat menjeling ke arahku sebelum sambung semula melancapkan zakar lelaki itu. Lelaki tersebut tidak melepaskan peluangnya untuk meraba-raba tubuh montok dan berpotongan badan menarik milik Diana yang telah pun terdedah di hadapannya.
Lelaki itu meramas tetek Diana, sambil sebelah lagi tangannya mengorek-ngorek biji kelentit Diana. Mereka berdua saling mendesah sehinggalah ada sekumpulan pekerja-pekerja kilang lalu di kawasan tersebut, aku bergegas mengajak Diana beredar dari situ.
Di dalam masa yang sama, lelaki itu juga cepat-cepat melarikan diri ke tanah lapang yang agak tinggi lalangnya, sehinggalah dia lenyap di dalam kegelapan malam.
Diana agak menjebikkan bibirnya sambil berkata, “my Dr. Mark Sloan”.
“Eleeehhh...yang takut sangat awal-awal tadi tu siapa?”, perliku sambil menyenggol bahu Diana.
“Tu tadi...tak tau ada mamat hensem macam Dr. Mark Sloan tu kat sini. Tapi kau pun...memang tak boleh pakailah kalau kena dalam situasi macam tadi. Bukannya nak tolong aku”, Diana membebel sambil membetulkan pakaian dalamnya dari luar pakaian.
“Dah tolonglah tu...nak tolong macam mana lagi?”, tanyaku.
“Tolong bogelkan aku depan dia? Tolong apa nama macam tu?”, tanya Diana kembali.
“Tolong bagi puas nafsu kau...hihi”, jawapku sambil tergelak.
**********
“Hah...sampai pun korang, Cikgu Suraya tanya tadi korang kat mana”, ujar Baizura sebaik sahaja kami berdua membuka pintu bilik hotel.
“Habis tu korang cover kitorang tak?”, tanya Diana.
“Mestilah...tengoklah siapa ni”, jawap Baizura dengan bangganya.
“Banyaknya korang beli?”, tanya Ina, seorang lagi rakan sebilik kami.
“Kata tadi nak main game, kan? Takkan kita-kita je”, jawapku sambil meletakkan beberapa beg jinjing ditanganku.
“Habis tu? Siapa lagi? Kantoi nanti kalau cikgu check sebelum tidur kalau tak ada kat dalam bilik”, tanya Ina lagi.
“Ni kan pintu pergi bilik sebelah? Kita ajaklah budak sebelah join. Budak kelas kita jugak, kan?”, jawapku sambil menunjukkan jariku ke pintu di antara bilik.
Mereka bertiga seperti terkedu dan dua hati, pelbagai persoalan bermain di dalam minda mereka. Seperti nak ke budak-budak bilik sebelah join? Diorang sporting ke? Dan yang paling penting sekali, diorang laki ke perempuan?
Mereka bertiga malas hendak pakai tudung, tambahan pula pakaian yang dipakai mereka bertiga yang agak seksi. Takkanlah nak pakai balik t-shirt dan seluar tracksuit yang dipakai mereka sejak dari pagi tadi pula.
“Eh, korang makanlah dulu nasi kandaq Cikgu Suraya hantar tadi”, kata Baizura sambil menunjukkan ke arah dua bungkusan nasi di atas meja.
YOU ARE READING
Violet - The Final Year [Complete]
Cerita PendekSambungan dari musim pertama novel Violet, ikuti sambungan pengembaraan Violet dan kawan-kawan di sekolah berasrama penuh. Apakah yang akan terjadi di tahun akhir mereka di sekolah tersebut? Pada musim kedua ini, cerita kenakalan Violet tidak lagi...