15

700 12 0
                                    

Setiba di rumah hayyat aku memasuki bilik ku ingin mengemas barang yang ingin kubawa ke sana.. banyak lah jugak buku buku yang tak sempat kubaca novel. Komik. Ade juga  
Barang yang baru sampai.. barang tu buku.. hilman memasuki bilik ku..

Hilman mendekatiku.. matanya melihat sekeliling.. kemas bersih..bilik hana mesti lah sentiasa dalam kebersihan walaupun sudah berminggu tidak balik..

Dia ralet memandang buku gamba barang di meja almari semua.. dia tengak satu persatu barangku..aku memandang nya pelik.

"Suka eh kau baca buku..novel.. komik. Ape ni?? CD lagu?semua bende kau sumbat kat sini.."katanya sabil menunjukkan beberapa CD

"Nak buat cane dah saya minat dengan semua tu. Semua buku disitu saya dah habis baca. Yang sebelah saya ni nak bawak balik"aku menepuk beberapa kotak.

Hilman mendekatiku. Dia duduk disebalh ku aku memandangnya

" Hana kau tak marah aku ke? Aku tahu jawapan malam tadi tak memuaskan. Aku"ayat hilman terhenti aku memandangnya.

Kedua tangan ku menyentuh kedua pipinya. Aku tak tahu kenapa aku bertindak sampai macam tu. Mata kami bertembung.

"Saya akan cuba terima.. tapi tak bermaksud saya akan terima terus..awak suami saya walaupun perjumpaan kita tak macam orang lain tapi saya bersyukur.."aku senyum tanganku aku tarik semula..

"Saya tak kesah pun.. saya tahu awak mesti ada alasan kenapa awak boleh jadi mafia semua tu.. tapi awak kena janji saya satu bende."kataku sambil menunjukka Jari kelingking."awak kata awak ramai musuh kan.. lepas semua musuh awak dah sttle kan.. saya nak awak jauh dari dunia mafia tu."kataku lagi. Senyum kecilku terukir dibibir.

"Terima kasih hana..aku janji selagi musuh aku masih ada aku jaga kau macam mana aku jaga nyawa aku sendiri.. aku sentiasa ada dengan kau."hilman mengambil tangan ku lalu dia mencium syukur..

"Awak janji jangan tinggalkan saya.. walau pun saya dah masuk dunia awak tak semestinya saya nak jadi macam awak.. pegang bende yang berbahaya tu.."kataku lalu menolaknya.. aku berdiri.

Hilman pun berdiri dia merapatkan padannya dengan badanku dia memelukku.. aku rasa selamat bila dalam pelukannya.. hatiku berdenyut tenang.. entah aku pun tak tahu aku tersanggat tenang bila bersama dengannya.. munkin aku dah rasa sayang dengan dia.. atau cinta?? Itu tak pasti lagi yang penting aku rasa selamat dengan dia.

"Selama kau jadi istri aku sampai akhir hayat aku.. aku tetap janji aku tak akan pernah terlepas pandang kau.."hilman meleraikan pelukannya. Dia menunduk sedikit ke paras tingi aku. Lama dia memandangku..

"I love you sweetheart. You in my heart
Only you..i hope you can't Answer my heart.."matanya tepat kedalam mata ku.. aku menganguk kecil.. senyuman terukir dibibir.. hilman senyum besar dia tahu yang dia perlu memberi ruang kepada hana..dia membelai kepala hana.. ingat aku budak kecik ke ー_ー.

....


Perjalanan dari rumah hayyat dengan rumah hilman agak jauh.. aku sudah mahu terlelap mahu main telefon.. mabok kete pulak. So aku tido je sambil memeluk bantal peluk penguin. aku mengambil di rumah tadi.. aku terjaga dari tido aku melihat luar tingkap sudah malam kerata kami pun di tengah tengah hutan. Aku memandang hilman yang ralet memandang dirinya..

"A..awak kita dekat mana? Kenapa tak balik rumah?"tanyaku.. hayyat dari tadi memandu di depan tanpa berkata apa apa.

"Kita pergi mansion"jawapnya. Mansion??? Apa bende tu..aku menunjuk riak pelik.hilman perasan raut wajah ku.

"Markas.. markas aku dan anak buah aku semua.."jawapnya lagi. Uh markas mafia.. haa?

"Markas mafia awaktu.. ehh taknak lah.."jawapku pantas tidak mahu..

Tetiba sudah sampai didepan mansion milik hilman. Pagar nya begitu tinggi.. luaran rumah itu begitu menyeramkan..jantung aku macam nak tetcabut je..seramm..

"I..ini ke tem..tempat..n..nya.."tanyaku gagap."jum..j..um ba..balik... "Kataku lagi aku memeluk lengan hilman tanpa sedar aku mengigil.. yat sudah keluar dari kerata menuju rumah hantu itu..

"Aku ada lah jangan takut.. "hilman keluar kerata.. dia menarik tangan ku keluar dari kerata.."its okey..semua yang ada dalam rumah ni bawahan aku.. diorang semua dengar cakap aku.. diorang tak akan sakit kan kau."katanya lagi.. aku diam.

"Betul ke ni mansion awak tu.. macam rumah hantu saya tengok.. dah lah gelap"kataku lagi aku betul betul rapat dengan hilman lengannya aku pegang erat.. kang tak pasal pasal aku sesat dekat tempat menyeramkan ni.

Hilman dari tadi menahan ketawa.. melihat geligat hana yang takut itu.. dia membiar kan saja hana memegang lengannya dengan kuat.. suka lah tu.. meraka memasuki mansion itu.

Buka saja pintu.

"Walcome master.."semua yang di situ menunduk.aku terkedu..peh.. ni markas ke ape..  hilman menarik tanganku.. semua yang ada di situ menunduk..aku menundukkan kapala tak mampu nak tengok sekeliling..

Kami mennuju lif. Tingkat satu cuma biasa biasa saja ada lah jugak tempat masak bagai. tingkat dua pula seperti bilik gym.. banyak barang sukan bagai. Tingkat tiga ada begitu banyak bilik. Aku hilman menuju lorong ke belakang rumah..besar betul tempat ni sampai di bilik belakang.. iaitu bilik senjata dan bilik meraka berkumpul. Aku nampak satu bilik di hujung sekali..tapi bilik tu nampak menakutkan. Hilman menarik tanganku sampai di bilik mensyuarat. Bilik orang atasan saja.

Aku duduk di sebelah hilman. Semua ada di situ..hayyat. Rose. Syifa. Haziq. Haris. Karl. Zack. Jazz.. dan pembantu atasan lain nya.. aku mendiam kan diri saja. Hilman sudah memasang muka seriusnya yang lain pun hanya berdiamka diri saja. Hilman bersuara.

"Macam mana.. pergerakan diorang."tanya hilman suaranya membuat ku meremang tidak pernah hilman bersuara seperti itu.

"Pergerakan diorang masih sama. Tapi.."jawap syifa.. ayat nya di gantung.

"Tapi ape."tanya hilman lagi

"Tapi dioarng sudah membuat pergerakan yang di luar jangkaan. "Kata syifa sambil ralit menaip sesuatu di komputernya.

"Bukan tu je..diaorang macam nak tunjuk kan lagi kuasa diorang dengan lambang ni." Haziq memberi beberapa keping gamba. Hilman meliti setiap satu satu gamba tersebut. Aku menoleh muka ku ke gambar hilman pegang tadi.

"Emm a..awak nak tengok"kataku seperti bisik. Hilman menunjukkan beberapa keping gamba kepadaku.

Aku... Tergamam.. tato ni..aku pernah lihat.. aku temenung jauh dengan gamba tato itu..muka ku cuak terkedu semua ada.. tapi dekat mana aku jumpa lukisan tato ni..












my sweet mafiaWhere stories live. Discover now