19

596 12 0
                                    

...

Jazz sedari dari tadi hanya menghadap laptop di depan mata.. zack hariz hanya menghabiskan waktu bersama game.

"Weh aku dapat emal dari jorden markas kita dekat italy kena serang.. inform dekat hilman sekarng.. cepat."kata jazz sedikit menaikkan suara nya.

"Serius lah..."hariz yang sedang memain game terus mematikan dan call hilman.

...


" Awak.. nak makan nk saya masak.."tanya hana ke hilman.

"Aku tak lapar.. meh sini sayang.."hilman memangil hana tangan nya sambil menepuk peha nye..

Tut tut tut...

Hilman mengeluarkan talifonnya dari poket.. matanya tertuju nama panggilan..hariz  .. jari hilman menekan talian itu dijawap.

"Ha... Kau nak apa"tanya hilman.

"Weh.. markas kita dekat italy kena serang.." jawap hariz di panggilan.

Hilman yang tadi duduk terus berdiri..tidak tenang.

"Ko serius ke.. kenapa aku tak dapat inform pape."jawap hilman nafasnya turun naik.

"Iya... Jazz dapat emal dari jordan.. sekarang kau nak buat ape." Tanya hariz.

"Malam ni gerak.. arah kan yang lain sekali... Pukul lapan semua dekat sana."hilman mematikan talifon. Mata nya memandang hana.

Hilman mendekatkan badannya dengan hana.

"Sayang... Aku kena pergi italy.."kata hilamn tangan nya memegang tangan kecil hana sambil mengusap.

"Emm.. nak ikut boleh.."jawap hana senyuman terukir kecil.

Mata hilman hana bertembung.. kepala hilman menunduk manakala hana mendonggak..

"Okey.. kau kemas barang apa yang patut malam ni gerak. Aku nak pergi markas kejap." Kata hilman.. hana menganguk. Hilman mencium leher dan pipi hana.. lalu dia pergi.

...

"Kuang jok mati kan macam tu je.. jazz inform kat lain. Hilman kata pukul lapan gerak. Zack ikut aku hilman munkin dalam perjalanan ke markas." Kata hariz.. dia menepuk bahu zack yang sedari tadi main game  tak ingat dunia..

"Ish.. ko ni sakit tahu tak aku pukul ko pakai kapak baru tahu."zack memuncung kan mulutnya mcm itik.

"Ko tak yah nk merajuk bagai cepat."hariz menjeling zack dan berlalu pergi.

...

(Skip hilman pergi markas.)

.
.
.

Setiba di KLIA kuala lumpur. Hilman mempunya kapal tersendiri.. meraka hanya menaiki kapal peribadi hilman. Semua bodyguart yang lain membuat kerja masing masing.. hana sedari tadi hanya tersenyum.. seumur hidupnya tidak pernah naik kapal terbang. Hilman yang perasan sang istri sedari tadi hanya tersenyum.

"Tak penat ke senyum memanjang."suara hilman memecah kesunyian. Hana mengeleng.

"Ini pertama kali saya naik kapl terbang.. saya tahu saya pergi italy ni bukan untuk bersenag....  Tapi saya oke je"jawap hana matanya memandang beberapa bodygurt sedang memasuk ka barang ke bonet kapal itu.

"Sorry.. aku tahu ni bukan perjalanan honeymoon kita.. maaf."kata hilman riak wajahnya berubah biasa.. rasa bersalah kerana perjalanan ni bukan untuk honeymoon nya tapi untuk dunia gelapnya.

"It's. Okey.. tapi kalau awak siap awal pasal dunia gelap awak tu.. kita jalan lah dekat sana walaupun tak lama.." hana memandang hilman senyuman tidak pudar dari wajah hana.

"Aku janji.. lepas aku habis je.. aku bawak kau keliling dekat sana."jawap hilman tangan nya melingkari pinggang hana merapat kan badan nya dengan badan hana.. satu kucupan singgah di dahi hana.

"Ishh malu lah orang tengok."cemberut hana.

Hilman ketawa kecil melihat gelagat hana..

"Ehem.. ehem.. dekat sini pon nak bersweet ker.."sindir karl.

"Single senyap."jawap hilman matanye menjeling tajam kearah karl.

"Man. Semua barang dah siap. Yang lain pun dah ready.. "sampuk hayyat. Hilman menganguk. Tangan nya menarik tangan hana.

Yang lain sudah berda di dalam pesawat.. hana berhenti kan langkah kaki nya dia terlupa someting.

"Kenapa hana."tnya hilman.

"Saya lupa someting..."jawap hana tangannya mengeluarkan sesuatu di poket. Kening hilman terangkat sebelah.

"Nah.. ambik gamba saya dekat sini.. awak dudk sana... Ambik cantik cantik.."kata hana sambil menghulurkan talifon nya. Hilman mengeleng kan kepala ingat kan ape lah tadi..

Dua tiga gambar sudah di ambik.. meraka menaiki pesawat itu.hana hanya mengikut hilman.. pesawat hilman bukan calang calang.. mewah gila.. hana terpegun melihat sekeliling.

"Duduk sini.."kata hilman memecah kesunyian. Hana menganguk  badan nya duduk di sebelah hilman.. hayyat. Haziq. Hariz. Karl. Zack jazz. Rose. Syifa. Berada dekat hana hilman.

"So.. sampai sana kau nak terus ke markas mcm mana.."kata rose.

"Tak kita balik mansion dulu.. rehat tubuh masing masing lepas tu gerak ke markas."jawap hilman.

"Jazz. Jordan ada kata apa apa lagi tak?"tanya hayyat.

"Tak.. tapi aku dapat sikit video cctv dekat markas sana.. nampak nya diorang serang hendap."jawap jazz matanya memandang loptop. Yang lain hanya memain talifon meraka.. kerana perjalan malaysia ke italy agak jauh..

Hana yang diam mula bersuara.

"Awak.. ada rumah dekat sana.?"tanya hana. Mata nya memadang hilman yang sedang fokus ke arah tablet milik nya. Kini matanya memandang hana.

"Emm.. aku banyak rumah.. dekat malaysia ada dua.. dekat italy ada satu je sebab aku tak selalu balik italy.. dekat turki ada dua. Dan banyak lagi lah.."jawap hilman.

"Banyak nye.. awak satu badan je.. tapi banyak rumah"kata hana.. seperti tidak percaya.

"Ini untuk keluarga kita jugak anak anak kita nanti.."katan hilman. Dia tersenyum gatal.

Muka hana sudah memarah..
"Ish.. time tu lambag lagi "hana memusing kan kepalanya memadang lain.. hilman terkekeh melihat hana yang menahan malu..

Hana menyandarkan kepalanha ke lengan hilman.. dia mengambil talifon di poket.. hana membuka galary talifon nelihat gamba yang di ambil hilman tadi .. sampai lah ia terbuai mimpi.. hilman yang perasan hana sudah terlelap. Ia memangil syifa untuk membawa selimut.. syifa sudah membawa selimut dia bagi ke hilman. Hilman mengambil selimut yang diberi oleh syifa. Dia menyelimut badan hana.. yang terbuai mimpi itu.





my sweet mafiaWhere stories live. Discover now