32

463 9 0
                                    

.
.
.
.
.
.

'ermm... Nak hanta hubby lunch lah sian dia nak ulang alik keja ke sini.."batin hana

Kaki pendeknya menuruni anak tangga dan berjalan kearah dapur mungkin hana akan buat kan sendiri lunch untuk suaminya

Beberapa harini hilman terlalu sibuk sampai tidak sempat makan.. hilman pun balik tengah malam.

Banyak sangat kerja dia.. sebagai istri yang baik hana pun memulakan rutin memasaknya.. dia akan masak masakan kesukaan hilman dan dia akan buat suprise dekat suaminya nanti..  harap suaminya nanti adalah kat pejabat nanti.

Semua sudah siap termasuk dirinya hana membawa bekal dan berjalan kearah kerata yang sudah di siap di depan.

Awal² hana sudah cakap dengan drive 
Untuk hanta hana ke pejabat hilman.

Sementara dalam perjalanan hana mendapati iphone nya bergetar dan ada yang call dirinya.. terasa kenal dengan nomor itu dia angkat.

"Hello miya assalamualaikum"

"Waalaikumsalam hana..."

"Iya kenapa? "

"Hehe.. aku dah dapat kerja!!"

"Wah... Serius lah kat mana?"

"Itu dekat syarikat abang kau... Dia offer aku, aku masuk lah hari ni dah dapat masuk kerja"

"Uyo... Best lah tu.. entah² abang aku suh kau kerja dekat dia?"

"Haah... Aku ingat dapat bagian bawak iye lah kan spm je aku ada tetiba dia bagi aku bagian PA.. tapi dia akan ajar lah sikit² mana yang aku tak tau"

"Wah.. best lah tu... Itu maknanya ada petanda"

"Haish... Apa yang petandanya mungkin dia anggap aku adik kawan dia gitu..."

"Kau duk dengan abang aku tak ada rasa ke gitu..."

"Ha~..nak rasa apa? Cinta?... Macam mana lah nak tau cinta cinton ni... Kau tau je lah aku... Tapi aku anggap pekerjaan ni rezeki aku tak ada sebab lain."

"Haha aku tahu kau kan tak kenal erti cinta... Haha iya lah aku mampu doa yang terbaik je lah.."

"Ha iya lah dah nak waktu lunch boss aku tadi meeting dia ajak lunch sekali dengan klien"

"Ok lah bye... Kalau ada perkembangan kau dengan boss bagi tau bye2"

Hana terus matikan panggilan itu.
Hana mengeleng kan kepala saja.. dia tau miya sedikit susah percaya dengan cinta² ni macam mana nak tahu orang tu betul iklas ke tidak... Berusaha lah hayyat nak dapat kan hati dia wkwk.

Tak terasa sudah sampai di depan pejabat hilman kakinya terus masuk ke banggunan itu sedikit lama berdiri di depan lif terasa agak²..

Sudah agak tenang hana naik lif dan sampai ke ofis hilman dan tangan hana membuka pintu bilik hilman dan.

...





'hah~...dah kenapa aku ni... Dah lama aku tak sakit macam ni mual² angin ke rasanya aku sarapan.. masaalahnya dah berhari.' bisik hilman.

Beberapa hari ni hilman tidak fokus dengan kerja nya kerana tidak enak badan taoi hilman tetap kukuh kan banyak berkas yang bertimbun

Sampai masa dia dan hana kurang..
Hilman tetap kukuh kan juga dan mulai fokus ke arah komputetnya.

Dan tidak berselang lama ada seseorang masuk tanpa mengetuk pindu..

Hilman hanya menbiarkan saja mungkin itu hayyat tapi sebuah tangan membelai pipinya hilman terus menatap tajap orang itu.

my sweet mafiaWhere stories live. Discover now