Krikk..
Seseorang yang berada di dalam bilik duduk di kerusi kebanggaannya jari jemari mengetuk meja membuat suara ketukan meja begitu nyaring tersedar seorang masuk kedalam biliknya dia memandang tepat ke arah orang itu...
"Kau bodoh ke ape main masuk dala..m.."ucap orang duduk itu berhenti .
"Hai.. ketua White dragon... Your dragan right.. aku xaii wakil black wolf"kata xaii dan duduk di kerusi samping
"Xaii.. macam mana kau masuk sini apa kau nak?"tanya dia siapa lagi kalau bukan dragon
"Sabar bro aku datang sini dengan penuh ambisi...kita... Kerjasama.."
....
"Huh....huh.."helaan nafas dari hilman mata memandang tepat ke arah pintu dengan sayu..
Bunyi kasut terdengar mendekat hilman memandang orang itu hayyat datang dengan nafas memburu.
"Hana macam mana tak ada khabar lagi ke?."tanya hayyat hanya dapat gelengan dari hilman.
"Doktor tak keluar lagi."itu saja ayat yang keluar dari mulut hilman hanya doa saja semoga hana selamat.
Krik...
Pintu di buka tanda operasi selesai hilman berdiri dan memandang dokter perempuan itu menjelas kan keadaan istrinya.
"Ahli keluarga pesain?"tanya dokter itu
"Iya saya suaminya ada apa dengan istri saya di..dia" tanya hilman
"Ehem...alhamdulillah kedua nya selamat disebab kan benturan yang kuat membuat bayi lemah saya saran kan jangan bagi pesakit buat kerja berat dan streass itu akan mendampak pada bayi sekali.."jelas dokter itu panjang lebar .
Hilman hayyat memandang satu sama lain.
"A..apa dokter kata bayi???"tanya ulang hilman dengan muka tak percaya..
"Ah.. apa encik tak tahu... Selmat istri encik mengandung enam minggu"terang dokter itu jangan lupa senyum.
Hayyat sudah mengucap syukur..
"Alhamdulillah... Jadi bayi enam minggu " ucap hilman dengan senyuman lebar. "Dok apa saya boleh masuk."tanya hilman semula.
"Kita akan pindah kan pesakit ke bilik rawatan lain encik boleh jumpa saya di bilik say untuk tahu lebih lanjut"terang dokter itu.
"Kalau macam tu saya izin dulu"kata dokter itu dan berlalu pergi.
"Hilman... Hilman.. ak.. aku dah jadi uncle"kata hayyat dan memegang bahu hilman.
"Ak..aku dh jadi daddy... Aku dah jadi daddy.."kata hilman dan membalas pelukan hayyat...
"AKU DAH JADI UNCLE...."jerit hayyat di lorong rumah sakit..
"AKU DAH JADI DADDY..."hilman ikut sama hayyat menjerit di lorong rumah sakit.
Ramai mata memandang meraka berdua dengan pandangan pelik... Hello ini rumah sakit bukan karoke.
...
Mata itu perlahan terbuka pertama pemandangan adalah atap dinding putih matanya liar mencari kalibat seseorang.. tiba saja bunyi pintu tertutup..mata itu terus menatap sososk yang ia cari
"Sa..sayang dah bangun ada yang sakit"hana memandang tepat mata orang itu matanya berkaca kaca penampakan yang air mata akan mulai tumpah.
"Hiks..hubby hiks ..."tumpah sudah air mata hana hilman dengan gelabah mengangkat hana dan menundukkannya
YOU ARE READING
my sweet mafia
Acción"pleass jangan macam ni" suaraku bergetar. " its okey.. jangan takut" dia mengenangkan ku."im here" "hana will you marry me.." haa..? continued!!!