Tuk tuk tuk..
Seseorang mengetuk tingkap. Aku malas nak bukak. Hilman sudah berpesan jangan buka atau keluar kerata.. tapi makin lama ketukan tingkap itu makin kuat. Aku marah tanpa memperduli kan perintah suaminku tadi.. aku membuka tingkap.
"Iyaa encik.. sikit sikit sudah lah kalau saya tak menyaut tu maksudnya saya taknak bercakap dengan encik.."kataku suaraku sedikit tinggi..
Lelaki itu senyap lalu dia memberiku kertas.. aku menjeling lalu mengambil kertas itu.. kedengaran suara menjerit ke arah ku.
"OII KAU BUAT APE HAA.."jerit hilman.. laki tadi terus berlari.. aku memandang hilman dia nampak marah..dia masuk ke perut kerata.
"Kau ok dia ade buat pape ke dekat kau."tanyadia aku mengeleng.."dia bagi ape? Aku nampak dia bagi sesuatu?".tanyadia nafasnya tercungap sikit.
"Emm dia bagi kertas ni tak thu lah ape bende.. "riakkk polos.
"Streass betul dengan orang tu tadi dah lah ketuk banyak kali makin lama makin kuat pulak tu."kataku sikit marah.
Hilman merampas kertas yang ada di tangan ku. Mukanya bengis. Mata tajamnya menusuk ke mataku.
"Hana kau betul percaya aku kan.?" Aku menganguk. "Iye saya percayakan suami saya ni.. awak buat ape lama sangat? Ambik fail ke buat fail ney."perliku sikit.
"Aku ambik fail lah. Lepastu aku terjumpa monyet tu lama."jawapnya monyet?.
"Em.. iya lah.. awak bawak laju sikit je tau. Jom gi makan saya lapo."kataku senyum manis terukir di bibir.hilman yang ralit tengok senyuman ku terus mengelak. Comel sangat istrinya. Hilman menganguk lalu perjalan mencari restoren berdekatan.
....
Sudah waktu untuk kami balik. Cari punya cari restoran last last dekat aisyah tomyam saja..hilma memandu biasa tak laju tak pelahan. Radio saja yang bercakap aku memandang luar aku tengok satu kerata dari tadi hanya membuntuti kami..aku memandang hilman mukanya bengis tajam matanya menusuk jalan raya.
"Awak.. awak tak rase pelik ke dengan kerata belakang kita ni.?"tnyaku. Badan ku memusing ingin tengok dengan jelas kerata yang mengekori kami dari tadi.
Satu tangan memegang bahu ku lalu di betul kan kedudukan aku tadi. Aku melihatnya pelik?.
"Duduk diam diam."suara serak itu menjatuhkn ku. Aku terdiam aku merasa yang kerata makin lama makin laju.. kerata yang di belakang pun sama. Tapi kerta yang mengekori kami lebih pantas dan menyongol bonet belakang.
Kepalaku hampir terhantuk tapi tangan hilman lebih laju menahan ku. Aku memandang hilman cuak. Takut. Semua rasa ada.
"Sayang tunggu sini duduk diam diam... Okey jangan takut aku ade dengan kau."senyum manis diberikan. ia kembali serius. Hilman memicit butang di telefon seperti tombol kecemasan.lalu dia membuka box mengambil sepucuk pistol.. aku terdiam. Pistol? Siapa hilman ni sebenarnya. Lalu dia keluar.
"what do you want." Kata hilman.
"give me a cip if you want your wife to be safe.." gertak laki itu
"Hahaha.." hilman ketawa kecil.. ia kembalik serius."you remember i was scared. Haha. The chip is mine."jawap hilman sinis.
Lalu di menambak bahu kelaki yang bercakap dengannya. Hilman menyapak kepala kawannya lagi seorang. Sorang lagi mengacukan pistol ke arah hilman. Tapi hilman tidak sempat mengelak.
Bomm.
Tembakan dari jarak jauh kena sasaran tangan yang mengacukan pistol ke hilman.
"Arghh fu*k you." Laki itu ingin lari tapi satu lagi tembakan tepat ke kaki laki itu. Laki itu jatuh.
"Weh man kau ok tak.."tanya haziq.
"Aku ok settle kan semua ni bersih kan aku tak nak ade satu pun jejak aku dekat sini."kata nya. Haziq menganguk. Hilman menuju ke kerata dia melihat hana yang menekup satu badannya rapat. Ia tahu yang hana sangat ketakutan.
"Its okey sweetheart dont scared okey.. im here." Hilman memeluk tubuh kecil hana rapat. Ia dapat rasakan yang hana sedang menahan nangis.. hilman membelai belakang hana.. semakin lama tangisan hana reda.
....
" Hana macam mana?"tanya karl.
"Dia dah tido.. kau dah bawak mamat tu ke markas?"tanya hilman.
"Haziq.. dah bawak.. hayyat. Rose syifa dah pergi sana tunggu kau je lepas tu kita ke sana."kata karl. Hilman menganguk lalu dia mengambil kunci kerata.
...
Kedengaran jeritan seorang lelaki. "Arghh..fu*k You let me go."merayu laki itu.
"Tch.. tchh.. kau ingat aku nak lepaskan orang yang nak sentuh adik aku ke ha.." jerit sinis hayyat.dia menyepak kepala laki itu. Laki itu jatih ke lantai.
Zack, jazz, hariz, rose ,syifa hanya memerhati dari tepi. Tak selalu meraka nampak wakil boss the Q nya itu semarah itu.. selalu nya dia lah yang paling cool sekali. Sebab itu hilman paling menpercayai hayyat dari anak buah nya yang lain. Keperibadian hayyat jauh lebih matang dari yang lain. Pindu di buka dari luar.
"Lambat bro.. aku tengok laki tu dah nyawa ikan je"kata zack.
"Yat berhenti biar aku uruskan. kau uruskan diri kau tu dulu."kata hilman. Hayyat mengambil nafas lalu dia keluar dari bilik seksaan.sebelum bicara hilman menendang perut laki itu.
"Siapa hanta kau."tanya hilman.laki itu senyap.hilman menadah tangan ke arah syifa.. syifa menganguk faham lalu dia mengulur kan pisau rombo nya itu ke hilman. Dia mengambil tanpa banyak kata dia menusuk pipi kiri laki itu. Kedengaran suara laungan laki itu..
" i asked you well. But you don't want to answer.. so be responsible Yourself." Hilman senyum penuh makna tersirat lalu pisau yang ia tikam di pipi kiri itu ditarik lalu menikam di bahagian peha. Lengan tangan kanan dan akhir sekali. Dia menghulur kan tangan. Syifa membagi pistol. Hilman menabak di bahagian dada dan kepala. Pecah kepala lelaki itu.. darah memercik ke padan hilman. Yang lain berada di situ pun terkena sekali.
"Bersih kan tempat ni aku tak nak ade setitik pun darah yang ada."kata hilman lalu dia beredar dari bilik penyeksaan itu."
"Riz banggil ank buah lain kemas bilik ni.."kata zack.
"Korang rase patut ke kita siasat.." kata syifa. di sebab kan hilman tak bagi arahan tak kn meraka mahu duduk diam saja.
"Emm aku setuju.jazz nanti heck telefon mamat ni.. diorang mesti ada komunikasi untuk dapat kan arahan"jawap rose.jazz menganguk.
"Okey lah di sebab kan boss dan wakil tidak begitu ada mood baik kita main game"kata hariz sambil ketawa kecil.
"Iya dohh otak aku ni masih tidak berapa berfungsi.. untuk bagi dia berfungsi semula baik main game."jawap zack. Rose. Syifa. Jazz hanya geleng kepala..
Maaf salah silap saya atau tertypo 🙆♀️
Makasih kerna membaca my sweet mafia saya wkwk
YOU ARE READING
my sweet mafia
Action"pleass jangan macam ni" suaraku bergetar. " its okey.. jangan takut" dia mengenangkan ku."im here" "hana will you marry me.." haa..? continued!!!