Sesampai sahaja di mall
"awak kenapa tak pergi kedai makan je?. Ni kat mall ni?,"tanya ku iyelah aku ingat pergi kedai mamak ke mana. Tapi dia bawak aku pergi mall.
"Saja."jawapnye.. eh eh tu je dia jawap soalan aku.. eihh mamat ni.dia terus menarik tangan ku masuk kedalam mall aku berjalan de sebelahnye sambil memegang tangan.. tak selesa senanya tapi nak buat macam mana suami lah nak katakan..
Aku melihat 80% semua orang pandang kitorang.. ade yang menarik ke dengan kitorang aku memandang suamiku. Uh patut lah dia dengan baju lengan panjang warna hitam spet mata hitam rambut kemas. Patut orang pandang dia..ingat hensem ke.??? Haha memang hencem pun wkwk.
"Kenapa kau pandang aku macam tu.? Aku tahu lah aku hensem.. tapi tak yah lah padang macam nak makan aku.." katanya mendekatkan muka nye ke aku.
"Ishh perasan. Tak de lah semua orang pandang kita macam kita ni jenayah.."kataku acuh tah acuh.
"Iya iya.. kau nak makan apa?"tanyadia.
" Emm saya nak makan nasi. Awak nak makan tak?"jawapku aku tanya soalan yang sama ke dia.
"kau tanya aku ehh. Aku nak makan kau boleh?.jawapnye sambil memberikan senyuman nakal ke aku.
"Ishh kita tanya dia memain pulak.. nak kat situ lh." kataku sambil menunjuk kedai kedai mr. dakgalbi tetiba perut tetingin nak maka makanan dekat situ.
"Okey jomm"katanye aku terus berlari ke arah counter ingin memesan makanan. Selesai oder dah makan dah pun tetiba.
"Hana kau nak pergi mana lagi? Ke nak balik terus?"katanye aku menganguk kata nak balik.
Sesampai di parking kerata aku masuk kedalam perut kerata.
"hana kau tunggu sini jangan keluar atau pergi mana mana kunci pintu aku datang baru bukak faham.
"katanye tegas sedikit. Aku menganguk seperti faham maksud nye dia pun pergi.
10 minit jugak lah dia lama betul. Tetiba aku merasa tidak sedap hati.
" Mana dia ni lama nye tak balik balik"bisik di hati.tetiba ada bayangan di tepi kerata di sebelah pintu pemandu.. aku takut untuk menorehke tepi. Ade orang mengetuk tingkap tetiba dia bersuara.
"Hana kau buat ape.. bukak pintu."huh gugur jantung aku ingat perompak ke apalah."apahal kau tak bukak pintu lama aku kat luar"katanya.
" uh sorry."jawapku selow.
Dalam perjalanan aku pun diam saja cuak sanpai ke sekarng. Aku melelapkan mata tak tido pun tapi terasa ingin terlelap.
Tit tit tit tit..
Bunyi telefon ade yang bersura kalau bukan hilman.
"Hello. emm....ok aku nak semua stembai malam ni aku tak nak ada seorang pun yang tertinggal. Cek semua senjata. malam ni aku jumpa korang "talian di mati kan. Senjata? Senjata apa ni? Ade rahsia yang laki ni tak bagi tahu aku ke? Ehh kejap buat apa aku nak tahu lebih lebih ney??.. kalau aku tanya dia nanti dia kata aku nak ambik tahu pasal dia bagai.. baik tak yah.
Lama kemudian aku terbuai mempi tak sedarkan diri.
"Sweetheart. Kita dah sampai."tido pun comel.bisik di hati.
"Dah sampai ke?"tanyaku masih di buai mimpi.
"Iye dah sampai cepat bangun. Jangan sampai aku dukung kau"
"Eh tak pe saya boleh bangun sendiri" jawapku mamai. Keluar kerata aku tengon sekelili.. pehh besar gila rumah ke apa ni.. ni bukan rumah untuk dua orang lima orang tapi 20 orang.
Hanya contoh ◠‿◕
"Emm awak.. besar nya rumah?"aku teganga besar gila sape yang nak caya dah lah jiran macam ade tak ade banyak hutan sekeliling.. seram ni weh kalau aku tinggal sorang sorang.
"Iya ni rumah aku lagi pun aku tak duduk sorang sorang ade kawan aku."jawabnye. Aku hnya menganguk lalu ikut dia memasuki rumah.
"HAZIQ! KARL! HARIZ! Korang mana"jerit helman aku aku hanya terkaku tetiba dia menjerit nama yang tidak kukenal.
" Weh hilman bila kau sampi tak bagi tahu.. klu kau bagi tahu boleh lah aku sambut. Hai hana"lelaki itu melampai kearah ku. Aku hanya terkaku tak kenal kan.aku hanya memberi senyuman nipis.
"Karl mana yang lain.?"hilam bertanya kepada lelaki bernama karl itu.
"Uh dorang ade je kat atas"jawapnye.
"Hana kau tunggu kat sofa dulu.karl banggil dorang suh anggat barang kat kereta" aku menganguk lalu duduk di sofa manakala dia menyuruh kawan nye pergi mengambil barang di kerata.
Maaf sis tidak mempunyai idea..😁
Maaf salah silap yang mana tidak beberapa faham🙆♀️
YOU ARE READING
my sweet mafia
Acţiune"pleass jangan macam ni" suaraku bergetar. " its okey.. jangan takut" dia mengenangkan ku."im here" "hana will you marry me.." haa..? continued!!!