~ Az ügy lezárása a rendőrök szemszögéből ~
Kedd reggel van. Esik az eső és borzadalmasan be van borúlva az ég. Csak felhő mindenhol a fellegekben, a Nap alig süt. Zord egy téli időjárás a mai. Korán reggel egy tinédzse rohan be a rendőrségre. Rohanna is tovább kitudja hova, de a recepciós megállítja szerencsére.
A tinédzser elmagyarázza a recepciósnak, hogy a főfelügyelővel szeretne beszélgetni. A jó recepciós be is engedi a gyermeket kérdés nélkül.
A tinédzser rohan tovább és beállít a főfelügyelőhöz. A többi rendőr, akik éppen szolgálatban vannak kérdőn nézik, kávéjuk felett ezt a furcsa jelenetet. A reggeli rohanó ember már órák óta bent van a felügyelőnél. De aztán végül nyílik a dolgozó szoba ajtaja. A főfelügyelő komor tekintettel lép ki rajta.
- Hé, fiúk! - szólította meg a többi rendőrt. - Úgy tűnik rossz nyomozók vagyunk, egy 17 éves is meg tudta oldani az ügyet, amit nekünk nem sikerült.
- Miről beszél, főnök? - kérdezte egy fekete hajú, szakállas rendőr.
- Azt, hogy a tavalyi Lelle Christie haláleset nem öngyilkosság volt. Pattanjatok kocsiba és végezzetek házkutatást a **** címen - utasította a rendőröket a főnökük. - Én megyek és szólok az iskola igazgatójának az ügyről.
A rendőrök beültek a saját rendőrautójukba. Mind elindultak, ki-ki a maga irányába.
Egy rendőralakulat megérkezett Ursula házához. Kiszálltak a járművükból és kopogtattak az ajtón. Senki se nyitott ajtót, mert már Ursula elment dolgozni. Emiatt a rendőrök nekiestek az ajtónak feszítővassal, hogy be tudjanak jutni. Pár perc sem telt bele, de már a rendőrök bent voltak a házban.
- Mit is keresünk? - kérdezte egy vöröshajú bajszos rendőr.
- A főnök azt mondta, hogy valamilyen vas csapóajtót -válaszolta a feketehajú szakállas rendőr.
A rendőrök szétszéledtek a házban és keresték a vas csapóajtót. Egyszer csak az egyik rendőr felkiált.
- Hé, fiúk találtam valamit - kiabálja.
Az összes rendőr odaözönlik a kiabáló rendőrhöz. Csodák csodájára megtalálták a szőnyeg alatt dugdosott vas csapóajtót.
- A kis taknyosnak igaza volt - jelenti ki a feketehajú bajszos rendőr.
A rendőrök nekiesnek a vas csapóajtónak is a feszítővasukkal. Erősen feszítik, de az ajtó meg sem nyikkan. Ezért még erősebben nekiesnek, így végül az csapóajtó enged. Egy alagút tárul a szemük elé, ami lefele vezet. Előhúzzák a zseblámpájukat és belemásznak a sötét, nyirkos, büdös alagútba.
- Ez merre vezet? - kérdi az egyik rendőr.
- Azt akarjuk éppen kideríteni - válaszolja a másik.
Megindulnak hát az alagút mentén. Nem is kell soká menniük, hiszen mint tudjuk az alagút a szomszédba vezet. Amint kiértek a rendőrök észrevették, hogy miss Lelle házának szekrényében tartózkodnak. Kikászálódtak a szekrényből és körülkémlelték a házat.
- Hm, a kis taknyosnak, mindenben igaza volt - jelentette ki ismét a feketehajú szakállas rendőr.
- Menjünk hát vissza a rendőrségre, talán hagyott még nekünk teendőt a főni - ajánlotta az egyik rendőr.
Így a díszes rendőrtársaság megindult vissza a főkapitányságra. Amint odaértek észrevettek a főfelügyelő asztalán egy papírt rajta egy üzenettel. Az üzeneten ez állt: "Az ujjlenyomatok stimmelnek a fegyveren a küldött mintákkal."
A rendőrök nem értették az üzenetet, emiatt csak felkapták és indultak vele megkeresni a felügyelőt. Könnyű volt nekik, hiszen tudták, hogy hova kell menniük. Tehát irány a középiskola.
Ismét bepattantak a kocsijukba, de most a sulit vették célba.
Amint odaértek nem kellett sokat keresgélniük. Hamar megtalálták azt, akit kerestek.
- Hé, főni! - szólította meg a főfelügyelőt a szakállas rendőr. - Egyrészt itt a minta, másrészt megtaláltuk a vasajtót, ahogyan mondta és az tényleg a szomszédba vezet.
A felügyelő kivette a rendőr kezéből a mintát és hümmögések közepette elolvasta a levelet.
- Akkor a tinédzsernek igaza volt, Ursula a gyilkos. Gyertek kapjuk el azt a nőt!
A rendőrök elkezdtek rohanni a folyosón. Addig rohantak amíg az egyik folyosón meg nem találták Ursulát. Ursula kezében egy kés volt, de hogy azt honnan szedte arról senkinek semmi fogalma sem volt. Viszont a kés nem volt véres, ami jót jelent. A rendőrök elkapták és bilincsbe csukták, aztán bepakolták a rabszállító rendőrkocsiba.
A főfelügyelő közben odalépett a folyosón található szekrények egyikéhez. Bekopogott a szekrényen aztán kinyitotta. A szekrényben egy remegő, halálra rémült tinédzser volt.
- Szia, ügyes vagy hogy elbújtál. Ez a nő nagyon veszélyes, de nyugalom már nincs gond. Elkaptuk és börtönbe csukjuk miss Lelle megöléséért. Köszönöm, hogy kinyomoztad. Gyere kapsz egy kis csokit, mert nagyon zaklatottnak tűnsz - segítette ki a szekrényből a főfelügyelő.
Aztán elvitte a kocsijába és együtt elhajtottak. Amíg ők távol voltak, addig a többi rendőr a gyilkost elszállította a jogos helyére. Tehát a börtönbe. Aztán Ursulát kihallgatták és a nő mindent bevallot. Ezek közül azt, hogy ő Ella és azt is hogy ő követte el a gyilkosságot. Emiatt Ellát 16 év szabadságvesztésre ítélték.
Így minden jóra fordult és mindenki megkapta méltó büntetését.
YOU ARE READING
Rejtélyes falu
Mystery / ThrillerA faluban valaki öngyilkos lett. Legalábbis ezt hiszi mindenki. Ellenben egy középiskolásnak más a véleménye. Előveszi az ügyet és próbálja bizonyítani elméletét. Vajon sikerül neki?