6 - de shoplift

67 8 3
                                    

De volgende dag

P.o.v Charlotte

Ik word wakker om half 10. Heerlijk weekend! Ik pak mijn mobiel en zie dat ik een appje heb van Skyler:

Heey, kom je om half 10 naar de juwelier? Zie je daar Xx

Nou... Nee, ik ben net wakker dus ja... :P

Ow, kom zo snel mogelijk dan.

Ok, tot zo Xx

Bye

Ik zucht en sta op. Ik maak me klaar en schrijf een briefje voor mama. Ik stap op de fiets en fiets weg...

-bij de juwelier-

Ik zie Skyler en Tiffany al staan. 'Heey.' 'Yo. Klaar voor?' 'Voor wat?' Ze loopt op me af en Fluistert in mijn oor: 'shoplifting natuurlijk.' 'Wat?! Deze plek is zwaar beveiligt!' Zegt ik zacht. 'Nee, kijk in elke hoek staat een camera en een in het midden. Als je tussen de kasten met ringen en zo gaat staan zien ze je niet. Je hoeft alleen maar de prijsjes van 2 of 3 ringen af te halen en in je tas stoppen. En gaat het alarm af dan blijf je staan en zeg je dat je niet wist dat je het bij had. Snappie.' 'En waarom moet ik het doen?' 'Omdat ze mij hier kennen en ik mag er niet meer in.' Ik zucht en loop de winkel in. Ik ga tussen de kasten staan en zie 3 prachtige ringen. Ik pak er een en stop die in mijn handtas. Ik frummel aan het prijsje en het komt er af. Dit doe ik ook bij de andere. Ik loop voor voor de vorm naar de andere ringen en pas er een paar. Ik leg ze terug en loop aar de uitgang. Ik houd mijn adem in... ik loop naar buiten en... get alarm gaat niet! Yes! Ik ren naar Skyler. 'Goedzo.' Zegt ze terwijl ze me een high five geeft. 'Dankje.' 'Maar dit is niet genoeg. Maar voor het grote werk hebben we een team nodig.' 'Ik weet wel wat mensen. Vertrouw me.' Zeg ik terwijl we aan lopen...

Nieuw deel. Wat vinden jullie? Vote, share, comment, folow. Thnx xxxx.

partners in crimeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu