Chapter 1

1.3K 42 4
                                    

Park Shin Hye PoV.

'Kring!!!!!!' bunyi alarm menunjukkan pukul 7:00 pagi! Mengejutkan aku dari tidur yang lena. "Aaaa...jinjja~ I want to sleep!" Leterku sendiri sambil meramas mukaku.
Aku pun bangkit dari katilku yang agak berselerak dengan surat khabar mencari peluang pekerjaan sementara menunggu musim sejuk tamat.
"Yeoboseyo(hello)?,yah Jiyeon sshi...aku nak pergi dekat Big hit entertainment hari ni...kau boleh temankan aku tak??" Soalku kepada Jiyeon didalam talian.
"Owh?Big hit??!!!!! kau biar betol Shin hye??!"
"Betollah...Eomma aku suruh aku kerja sementara cuti musim sejuk belom tamat." Ujarku.
"Owh...aku on je....Aku kalau ade peluang,nak jumpa Jimin oppa~~"
"Eeee kau ni melebih pulak!"
Aku terus menamatkan panggilan,rimas dibuatnya kalau Jiyeon jadi 'Fangirling' di dalam telefon.
Aku terus menuruni anak tangga dengan harapan Eomma sudah sediakan minum pagi.
"Eommaaaaaa.....baegopa!!!(Lapar)" Rungut,sambil membongkok badanku.
"Ee...tak payah macam budak² kamu tu dah 18 tahun...berdikari sendri...jangan nak harapkan Eomma je..." Leter Eommaku (Pn.Yun ju) tergantung apabila Aku menyambung ayatnya.
"Jangan nak harapkan eomma je...kalau dah bersuami nanti nak suruh eomma jugak yang masakkan?!" Sambungku sambil membuat muka.
Eomma mencubit pehaku dengan kuat...merah dibuatnya.
"Yah Eomma sakitlah!!!" Jeritku.

(*)//means end POV//

Park Shin hye sedang menunggu kehadiran Jiyeon di depan banggunan Big hit entertainment.
"Yah....Shin hye!!!" Jerit Jiyeon yang sedang berlari ke arah Shin hye.
"Yah....kau buat apa kat rumah! Sejam setengah aku tunggu...now aku dh lambat nak pergi interview !" Park Shin hye menarik tangan Jiyeon dan terus memasuki bangunan Big hit Entertainment.


Jungkook POV

Aku berjalan keluar dari bilik dance practice dan turun ke tingkat bawah dengan menggunkan lif.Aku berjalan sambil memasang mask agar fans tidak dapat menyedari aku.
Tengah aku berjalan sambil bermain telefon ada seorang minah ni terlanggar aku! Habis terpelanting telefon aku!
"Yah!! mwoya....." Leterku sambil membuat muka.
Minah tu hanya sibuk mengutip failnya, Minah tu sedikit kelam kabut, dia bersama seorang minah lagi yang hanya terkaku melihat aku.
"Aaa...mianhae....saya tak sengaja,saya tak nampak awak tadi!Aahh no i mean saya tak perasan awk didepan saya tadi...saya minta diri dulu..." Kata Minah yang melanggar aku tadi lalu menarik tangan Minah seorang lagi berlari masuk lif.
"Gila lah!!Aigoo~~ My phone...oh gosh!!" Aku mengambil telefon ku yang jauh terpelanting.Minah tu bukan nak tolong ambilkan.

(*)//means end POV//

Park Shin hye dan Jiyeon pun terus memasuki lif dengan keadaan yang serabut selepas melanggar seorang jejaka misteri bertopeng.

"Yah Shin hye...aku rasa aku kenal siapa le le lelaki tuh!" Jiyeon.
"Eeee....kau ni diamlah!sbb kau aku lambat tau!" Leter Shin hye.
"Tu Jungkook oppalah!!! Aku kenal macam mana mata dia!!" Ujar Jiyeon lagi sambil mengoncang badan Shin hye.
"Yah!! kemanhae(stop) Kau sasaeng fans ea?" Gurau ku lalu terus keluar dari pintu lif.

Park Shin Hye POV.

Aku pun masuk ke dalam bilik interview. Aku gementar kerana ini adalh kali pertama aku interview kerja.
"Anyeonghaseyo,Nama saya Park Shin Hye..." Kataku sambil menunduk hormat.
"Owh...hi Shin hye...sila duduk.Saya Heerin,saya akn interview awak untuk hari ni ok!" kata Cik.Heerin sambil senyum kepadaku.

"Owh...awak ni masih belajar?" Soal Cik.Heerin.
"Ye...saya pelajar kolej...Eomma saya suruh saya bekerja sementara menunggu cuti musim sejuk tamat." Ujarku panjang.
"Owh....hurm,awak boleh bekerja disini mulai esk..." Cik.Heerin.
"Eo??Really?!,tapi sebagai apa?" Soal ku curious.
"Awak kena gantikan saya untuk uruskan BTS member,saya hiatus untuk beberapa bulan." Ujar Cik.Heerin.
"WHAT!!!???? URUSKAN BTS??!!!" Soal ku lagi secara mengejut.

I can't believe that aku akan uruskan BTS??!!!!!!.

"Yup...BTS,so esok awk perlu dtg sini pada Jam 8:30 pgi untuk perkenalakan diri awak kepada member BTS. " Kata Cik.Heerin lagi.

Aku hanya terkelu dan bisu. Tak percaya yang aku akan interview dengan BTS Esok!!! How can this happen to me?!??!!!?!?!?!?

(*)


#Mianhae,tak best^^

BTS! Sweetie ArmyWhere stories live. Discover now