Kedengaran bunyi mesej line masuk pada smartphone milik Shinhye,dia terus menoleh kearah smartphonenya dan mengapai telefon tersebut.
Shinye POV
From Jungkook
Shinye ah, jom jumpa dekat Han river? Saya ada something nak cakap dengan awak.Mesej dari Jungkook direnungku lama sebelum membalasnya.Aku masih berasa malu untuk berhadapan dengan Jungkook.
To Jungkook
Mianhae~ Saya busy ni.
Balasku pendek,selang beberapa minit telefon milikku bedering menunjukkan panggilan masuk dari Jungkook.Aku lantas menjawab.
"Yeoboseyo?"
"Saya tahu awak dekat rumah,ppalli keluar saya depan pintu ni" Balas Jungkook didalam talian.
"MWO!!!!!??" Mataku terbeliak apabila dia mengatakan bahawa dia dihadapan rumah, aku tangkas melihat kelibatnya melalui tingkap bilikku.Jungkook melambai-lambai tangannya kearahku sambil tangan kirinya masih memegang telefon.
Aku lantas turun ketingkat bawah,mujur Eomma tiada dirumah kerana berjumpa dengan kawannya.Pintu terus ku kuak dan berdiri betul-betul ditengah pintu tanpa membenarkan Jungkook masuk.
"A-awak buat a-a-apa kat sini?" Soalku melihat muka Jungkook yang tenang.
"Saya nak cakap pasal malam tu.." Ujar Jungkook membuatkan jantung aku mulai berdegup pantas dan terasa bahang dipipiku.
"Ahem.. Pa-pa pasal apa eh?" Soalku berpura-pura tidak tahu.
"Shinhye janganlah macam ni,berapa kali awak nak elak diri dari jumpa saya ni?" Soal Jungkook sambil merenung tepat wajahku.
Aku mengundur perlahan apabila Jungkook semakin mendekati tubuh aku,tiba-tiba aku hampir tergelincir tetapi tidak jatuh... Mataku dipejam rapat lalu perlahan-lahan aku membukanya dan melihat wajah Jungkook aku terlalul amatlah dekat dengan wajahku! Jantung aku seakan mahu meletup.Aku terus berdiri dan menolak tubuh Jungkook.
"Haish... Bukannya nak berterima kasih" Kata Jungkook.
"Mmm... Saya bersiap dulu awak awak... tunggulah bawah ni! Don't touch anything or else you die" Ujarku lalu berlari melangkah menuju ketingkat atas bilikku.
End POV.
Jungkook POV
Terserlah wajah terkejut Shinhye melihat aku dari tingkat atas biliknya, aku melambai kearahnya lalu tangkas Shinhye hilang menuju ketingkat bawah.Selang beberapa saat pintu rumah dikuak dan terpampang wajah Shinhye yang masih berpakaian tidur. 'Comel Sungguh!' Omel hatiku.
"Awak buat apa kat sini?" Soal Shinhye dengan penuh gementar,aku hampir tergelak dengam reaksinya.Selepas sahaja berlaku perciuman pada malam tersebut Shinhye terus cuba hindar diri dari bertembung dengan aku.
"Saya nak cakap pasal malam tuh" Balasku, terpapar wajah kemerahan pipi Shinhye apabila aku mengeluarkan tentang topik tersebut.
"Pasal apa eh?" Balas Shinhye sambil menggaru kepalanya,sungguh bijak dia menyembunyilan rasa malunya.
"Shinhye janganlah macam ni,berapa kali awak nak elak diri dari jumpa saya ni?" Ujarku memandang tepat pada wajahnya,dengan perlahan-lahan aku mendekatkan diri kepada Shinhye,Shinhye pula mengundur setelah saja aku mendekatinya,tiba-tiba Shinhye tergelencir! Nasib baik aku cepat menyambut tubuhnya,matanya terpejam rapat bibir asli nya berwarna merah jambu membuatkan aku tertelan air liur.Aku tersedar setelah sahaja Shinhye menolak tubuhku ketepi.
YOU ARE READING
BTS! Sweetie Army
RandomPark Shin hye seorang pelajar kolej yang mencari peluang pekerjaan di Big hit ent.Semestinya seorang Army. Harapannya adalah untuk berjumpa dengan kumpulan BTS,tetapi lain jadinya.Cinta Tiga segi.