Park Shin hye sampai lebih awal dari kebiasaannya.Shin hye membuat masakan istimewa buat BTS pada hari ini.
"Good Morning ~" Shin hye berdiri dihadapan pintu bilik Jungkook dan berharap Jungkook sudah bangun termasuk member yang lain.
Jungkook pun bangkit dari katilanya dan berlalu keluar seolah-olah tiada Shin hye didepan pintu tersebut.
"Woah~Shin hye awlnya buat breakfast? " Soal Jimin.
"Hehehe...saja je..." Shin hye.Mereka pun menjamu selera pagi XD. Selepas beberapa suapan masuk ke mulut Shin hye baru sedar bahawa V tidak bersama mereka.
"Urm...V mana?" Soal Shin hye.
"Ha aa lah! Where is my Chingu" Ujar Jimin dan berlalu masuk ke bilik Taehyung.Di dalam Bilik V
"Chinguya~ ireona...breakfast" Jimin.
V tidak memberi apa-apa respon,dia hanya diam didalam selimutnya yang tebal ."Yah! Taehyung!" Gertak Jimin sambil menarik selimutnya.
"omo! Tae-taehyung? kenapa nih?" Soal Jimin apabila melihat Wajah V yang kepucatan.
"Hyung... " V hanya mengeluarkan sepatah ayat.
Jimin terus berlari keluar dan memanggil member yang lain.
"Yah! korang Taehyung." Jimin.Jungkook,rap mon,jhope,jin dan Suga hanya memandang kearah Jimin yang kerisaun.
"Waeyo?Asal dengan Taehyung?" Soal Jin.
"Jomlah sini!!masuk tgk aaa" Gertak Jimin.
***
"Taehyung?Omo,He got cold!" Ujar Rap mons.
"Cepat bwk hospital nnti melarat pulak!" Gertak Jin.Mereka pun pergi ke hospital diikuti Shin hye.
V dimasukkan ke wad kecemasan,kerana dia bukan sahaja 'Cold' tapi kepenatan yang membuat dirinya sendri lemah.
Jungkook,Shin hye dan member bts yang lain masih menunggu khabar dari doktor.
"Annyeonghaseyo?" Sapa seorang Doktor yang baru keluar dari wad V.
"Nae...Annyeonghaseyo" Jawab Jimin yang matanya kemerahan kerana risau akan keadaan Chingunya.
"Kim Taehyung masih lemah,dia perlukan sokongan dan banyak berehat,saya..sebagai doktor hendak mengtakan jangan adakan comeback dahulu...kerana boleh menjejaskan lagi kesihatan Taehyung." Ujar Doktor panjang.
Rap mon yang mengeluh sambil memicit-micit kepalanya,selepas mendengar ujaran Doktor.
"Arrasso Dok.." Jhope dan yang lain terpaksa akur.Malam pada hari yang sama_
Jimin menemani V dihospital.
"Chinguya...ireona,jgn buat hyung risau..*sob*" Jimin menangis melihat keadaan V..
"Hyung...s..saya ok.." Jawab V yang baru sedar.
"Chingu!! Ahh...Lega hyung," Keluh Jimin.
"Yah...Hyung i'am okey" Jawab V sambil tersenyum,tetapi Jimin masih kelihatan wajah V yang pucat.
"Dah dah..rehat" Jimin.Keesokan harinya Shin hye membawa buah tangan dan bercadang untuk melawat V dihospital.Sesampai sahaja dihospital Shin hye melihat V yang masih berbaring dan pucat wajahnya.
"Annyeonghaseyo?" Shin hye.
"Eo?Shin hye!" Jimin.
Shin hye menutup mulut Jimin kerana bising,takut V terjaga.
"Diam...nnti terjaga pulak Taehyung.." Bisik Shin hye.
"Eo?aaa nae nae" Jimin.Shin hye memerah kain basah dan perlahan meletakkan di atas kepala V.
"Hi Shin hye" Kata V yg baru sedar"Omo! Kamchagieya" Shin hye.
"Mianhae...hahahaha" V
"Aigooo..." Keluh Shin hye.
"Gomawo Shin hye." V
"Wae?Gomawo?" Shin hye.
"Awaklah Yeoja pertama yang bawak buah tangan and melawat saya kat sini" Ujar V sambil tersenyum.
"Aniya...heheh" Shin hye tersengeh kerana malu diperkatakan begitu.
Jimin pula mengigau di atas sofa bersebelahan dengan V.
"Eo!! HAhahahahahaha pruhh!I need you yeoja!! hahahahaha" Kata Jimin yang mengigau.V dan Shin hye hanya mampu tertawa dengan Jimin yang mengigau.
"Dia penat tuh...dari kelmarin dia temankan saya..." Ujar V.Saya buat Chapter ni,sambil dengar lagu Vhope-hug, gile aaahh sye nangis
YOU ARE READING
BTS! Sweetie Army
RandomPark Shin hye seorang pelajar kolej yang mencari peluang pekerjaan di Big hit ent.Semestinya seorang Army. Harapannya adalah untuk berjumpa dengan kumpulan BTS,tetapi lain jadinya.Cinta Tiga segi.