Chapter 2

495 29 0
                                    

Park Shin Hye POV.

"Hari ni!! Hari yang aku tunggu dari jam 7 mlm tadi hahaha" Aku bercakap dengan diri sendri,dan memilih baju untuk pergi Big hit entertainment kali kedua.
"Anyeonghaseyo..Je Ireumeun Park Shin Hye ibnida~ " Aku practice untuk memperkenalkan diri kepada BTS, bermacam-mcm stail yang aku buat semua nya tak kena! Aku nervous!
"Aaaaa!! eottokkhae!!!!" Rungut ku.

Aku pun terus bersiap dan menahan teksi untuk pergi ke Big hit entertainment.
"Eomma nan gayo!!!(I'am going)" Jeritku kepada eomma.

(*)

Park Shin hye memasuki bangunanan Big hit Entertainment kali kedua.Kali ini gementarnya berbeza dari sebelum ini.Park Shin hye naik ke tingkat atas.
Dia sampai di bilik BTS tepat pada jam 8:30 pagi,Park shin hye masuk kedalam bilik tersebut dia terus terkaku dengan mata yang terbeliak.
BTS member terkejut dengan kehadirannya, dan hanya memerhatikan Park Shin hye.

Park Shin hye POV

"MWO!!!!" Jeritku dalam hati.
"WAE BTS TENGOK AKU MACAM TU!!! OH GOSH EOMMA EOTOKKHAE!!" Rengek ku dalam hati.Pipi aku mulai naik merah.

(*)

"Neo nuguya?(Who are you?)" Soal Rap mon.

Park shin hye masih membisu,

"Owh!! Park Shin hye you here?" Tegur Cik.Heerin yang baru keluar dari bilik tandas.

"Nae-nae...aanyeonghaesyo Cik Heerin..." Park Shin hye tersekat² bercakap dengan Cik.Heerin kerana masih malu dengan apa yang berlaku tadi.

"Relax.. Shin hye...jangan gementar.Okey awak perkenlakan diri awak kepada diaorang saya ada hal lain ni okeyh!" Ujar Cik.Heerin lalu pergi meninggalkan aku bersma BTS member.
"Nae?C..cik..."

Jungkook POV

"Eyh minah ni??!" Soalku dalam hati,minah ni yang aku bertembung kelmarin!tak sangka pulak jumpa dia lagi hari ni!
"Yah...come duduk sini" Pelawaku.
"Nae?? eo...go..gomawo" Kata minah tuh tersekat² mungkin nervous sebb aku yang kack ni memperlawa dia duduk.

(*)

"Anyeong! What is your name?" Soal Taehyung.
"Nae? Eo...my name Park Shin Hye." Jawab Shin hye.
"Wuuu....nice name, so boleh mask untuk kita orang?kita orang lapar ni!Erm...kita orang uji Shin hye.. pandai masak atau tak.." Ujar Jimin panjang.
"Nae?? masak??" Mata Shin hye terbeliak.
"Waeyo??Tak pandai masak ke?" Soal Jhope.
"Aniyo...hehehe" Senyum palsu diberi oleh Shin hye.

Park Shin hye POV

"Oh gosh!! aku mimpi ke apa ni?Betol ke aku baru cakap dengan BTS oppa tadi!!??" Soalku pada diri sendri sambil memecit pipiku.

Aku...aku masih tak percaya.Aku membuka peti ais untuk mengambil dan memilih barangan untuk masak.Tengah aku bukak petais tuh Jungkook mendagu di atas pintu peti ais.Aku terkjut gila!!

"So...your name Park shin hye right? Urm....sebb awak telefon saya rosak!" Gertaknya perlahan.
"Nae?" Aku blur.
"Awk tahu tak siapa yang awk langgar kelmarin?" Soal Jungkook lagi,aku hanya terkelu Jiyeon betol!! Yang aku langgar kelmarin adalah Jungkook 'Aaaaa eotokkhae!!' Jeritku dalam hati.
"Oe?A-a- mi-mianhae...saya tak sengaja...saya mmg kelam kabut haritu.." Ujarku.
"No sorry for you" Jawab Jungkook lalu pergi ke ruang tamu.
"What!!!??? Why Jungkook oppa macm tuhhh" Jerit ku dlam hati.

Selepas dua minit datang lagi Taehyung memasuki dapur .
"Hi Shin hye...can i help you?" Soal Taehyung.
'Gosh!!! Why Taehyung oppa so cute!!! and so adorable' Jeritku dalam hati.
Pipi aku naik merah lagi bila Taehyung memberi senyuman yang berpetak tuh!
"Tak..tak pelah...Saya boleh masak seorang diri." Ujarku.
"Sure?kalau tak nak tlg...biar saya temankan awk masak" Kata Taehyung kepada ku sambil buat aegyo.
'Arghh!! Taehyung-yah Don't do that!!!' Jeritku lagi didalam hati.
"Aaa...okey.." Jawabku .

Taehyung memerhatiku,aku hanya melihatnya dengan jelingan curi.Taehyung so cute! Aku memotong sayur kobis untuk campur ke dalam masakkan ku.Hampir 20 minit Taehyung temani aku di dalam dapur ni.Aku pun menoleh ke arahnya,Dia tidur!! Alolo kesiannya.
"Err...Taehyung-yah....pergilah tidur...kat dapur ni tak selesa." Ujarku sambil mendekati muka ku didepan wajahnya yang comel.
"Nae?Aaaa arrasso..." Taehyung akur, dia berjalan ke ruang tamu terhyung - hayang .Just like baby!!!

(*)

BTS! Sweetie ArmyWhere stories live. Discover now