Chapter 8

317 22 0
                                    

"Jeon Jungkook!!!" Jerit Shin hye selepas melihat Jungkook rebah dihadapan pintu.Shin hye bergegas menghampiri Jungkook.

"Yah...jungkook yah...ireona..." Shin hye cuba untuk menyedari Jungkook,tpi tiada respon dari Jungkook.

Shin hye pun mengambil telefon Jungkook didalam Jacket kepunyaaan Jungkook.Park Shin hye mendail number Rap mons,dan berharap rap mons menjawab panggilannya..

"Hello?Rap mons oppa??!" Soal Shin hye
"Nae.. siapa nih?asl number Jung.." Kata-kata rap mons tergantung.
"Saya Shin hye! oppa! datang rumah saya sekerng. cept....Jungkook pengsan nih!" Ujar Shin hye panjang.
"mwo!!?? pengsan??!" Jawab rap mons.

-Di dorm BTS-

"Yah...Taehyung yah! Jom ikut hyung ppalli!!" Rap mon menjerit nama Taehyung.
"w-waeyo,hyung?" Soal Taehyung.
"Argh!! ppalli"

Rap mon dan Taehyung pun bergegas ke rumah Shin hye tanpa memberi tahu kepada member yang lain. Setiba sahaja didepan rumah Shin hye, Rap mon dan Taehyung(V) melihat sekumpulan remaja yang berpakain sekolah dalam keadaan yang sungguh gembira.

"Argh jinjja!Jungkook ni pun satu aish" Leter Rap mon.
"Yah..hyung?Jungkook?" Soal V kehairanan.
"Owh!hehehe...sebenarnya Jungkook kat rumah Shin hye sekrang nih and..."
"RUMAH SHIN HYE??!! DIA BUAT APE???!!" Gertak V yang secara tiba-tiba meninggikan suara,V terus keluar dari kereta.
"Yah!!! V!! Yah!Kim Taehyung!!" Jerit Rap mon.
"Aaa...jinjja degil lah diaorg nih!!aiajisnsksjsiaj dsnoosnidskoaskdksk" Leter Rap mon sambil mememukul dirinya sendiri.

Taehyung memakai topeng mukanya dan topi.Dia bercadang untuk menunjuk bakatnya iaitu berlakon!.
"Yah!Korang buat ape ni?!" Tegur Taehyung kepada sekumpulan remaja dengan suara yang ganas.

"Eo!kamchagieya! Ki-k-kite org...."
"Kite org ape!!!???" Gertak Taehyung lagi,lakonan Taehyung sangat berkesan.
Sekumpulan remja itupun terus melarikan diri.


TAEHYUNG POV

Aku terus memasuki rumah Shin hye.Jantung aku seakan berhenti apabila melihat Shin hye dan Jungkook berpelukkan di atas sofa.Tangan Jungkook di belakang bahagian Shin hye Argh!!.

"Yah! Jeon Jungkook!!" Tergahku mengejutkan Shin hye.

***

"Eo? Taehyung...cepat sini" Arah Shin hye.

Taehyung hanya terkaku dan didalam hatinya masih panas membara.
Rap mon pun memasuki rumah, rap mon terus berlari ke arah Jungkook yang masih terbaring disofa.
"Yah...Jungkook kwenchana?" Soalan yang keluar dari mulut Rap mons membuatkan Taehyung kehairanan.

"Ai..asal rap mon hyung tak marah?ai!ape dh jadi nih!" Bisik Taehyung didalam hati sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal.

Shin hye pun mendekati Taehyung dan terus menarik Taehyung untuk melihat keadaan Jungkook.
"Eo!?Ju-ngkook kenapa nih!?" Soal Taehyung yang baru tahu apa yang terjadi ,Kerana dia tidak mendengar penjelasan Rap mon tadi.

"Dia datang kat sini tadi,tapi dia tak bagitahu sebab apa." Ujar Shin hye.
"Hai...budak nih,dh thu tk sihat sibuk nak pegi sana pegi sini" Leter Taehyung.

Rap mon dan Taehyung pun mengendong Jungkook kebahu untuk dibawa ke dalam kereta.
"Terima kasih Shin hye.." Ucap Rap mon.
Taehyung tidak menegur Shin hye walaupun sepatah ayat.Kerana rasa cemburunya masih berdebu didalam hati.



-Di Hospital-

"S-su-zy yah.." Jungkook memanggil nama ex girlfriend nya dalam keadaan separuh sedar.
Jin,Jhope,Suga,Rap mon,Jimin dan V hanya terdiam dan kerisaun dengan keadaan Jungkook sebegini,kerana tarikh mereka comeback semakin hampir.
"Jungkook ya...ireona,jangan buat hyung risau." Ujar Jimin sambil mengusap kepala Jungkook.
"Get well soon dear~" Kata Rap mon.
"Yah...dongsaeng,ppali ireona,jangan buat kita orang risau..hurm" Keluh Jhope.
"I miss you already kookie yah..." Jin.
"Kookie cepat sedar!Kalau tak hyung suruh camera man rakam je muka ko" Gurau Suga yang kurang gembira.
"Cepat sembuh kookie." Ujar Taehyung lalu pergi meninggalkan membernya didalam wad bersama menemani Jungkook.

Taehyung duduk bersendirian dibawah pokok dikawasan taman dihospital.
"Eomma appa..bogo shippeoyo" Taehyung tiba-tiba mengalirkan air mata, dia hendak pulang ke daegu untuk melepaskan perasaan yang dipendamnya.
"I want her...eomma" Air mata Taehyung mengalir lagi,dia cuba menahan air matanya tapi tidak dapat.
"Kookie yah...cepat sembuh," Keluh Taehyung lalu mengusap air matanya.

BTS! Sweetie ArmyWhere stories live. Discover now