waiting

18 3 2
                                    

Wachten

Tamara ging buiten rond wandelen. Om te kijken waar jesse blijft.

"Jesse!" ......"jesse!"....."waar ben je!?" ................

Waar is hij toch heen gegaan? Vraagde tamara zich af. Ze ging op de schommel zitten.

Clara kwam naar buiten.

'Tamara? Waarom zit je hier buiten.'
'Gewoon aant wachten.'
'Wachten op wat?' Vroeg clara.
'Tamara dacht na. Ik kan niet gewoon zeggen dat ik op een wolf zit te wachten? Dus ze begon over iets anders.

"Heb je die taart nog van gister? van mijn verjaardag." Hopen dat ze niks meer vraagt.
'Ow uuhm ja die hebben we nog. Volg me maar. En clara liep naar de voordeur.
'Huhhh. tamara was opgelucht. En liep achter clara aan.

Ze liepen naar binnen. Door de gangen naar de keuken van Palmo.

Toen ze de keuken in waren helpte luna en stella, met de taart die in de frigo stond op tafel te zetten. De versiering hangde nog aan het plafon.

Ze aten van de taart. "Mmh, dit is lekker!" Roepte tamara blij. "Bedankt luna en stella maar," Zei palmo. "Ooh hebben jullie dat zelf gemaakt?" 'Ja dat hebben we. "Ooh! Zo goed!" Dankje koningin." Huh? Koningin? Ik ben nog prinses? Zei tamara verwarrend.

Op dat moment kwam James de eetkamer binnen. En hoorde wat ze net zei.

"Nee jij krijgt de nieuwe troon plaats." Zei james. "Huh?" Ze keek wie dat zei. Ze zagen james achter hun bij de deur staan.

'Ja omdat je ouders overleden zijn ben jij de volgende." En morgen komt een bal." En daar komen prinsen waar jij een uit gaat kiezen, voor je toekomstige man, en de nieuwe koning dus voor ons," zei hij. 'Wat!? Schreeuwde Tamara met grote ogen van schokking, en liep ineens boos de eetkamer uit. "Ik denk dat we nog moesten wachten om het haar te vertellen," zei luna.

Tamara rende de buitendeur uit en ging terug het bos in................

Tenslotte vond ze de doolhof terug. "Huh de doolhof is niet meer van ijs?" Net toen ze een stap zette bij de ingang begonnen ineens de rozen te draaien. En kwam sneeuw vlokjes uit. Waardoor de doolhof terug in ijs veranderde. En er een opening wert gemaakt waar naar het hartvormige struik leidt. Ooke? En ze liep verder. En steeds hoe verder ze ging dat achter haar de doolhof terug dicht ging. Tot ze bij het hart was.

Toen zach ze jesse bij het tafeltje op de grond slapen. "Jesse!" Riep tamara blij. Jesse deed een oog open, en stond op. Hij was blij haar te zien en fletste aan haar benen. "Haha ben blij dat ik je ook zie." Tamara ging op de stoel zitten. "Jesse ik wachte op je. Maar nu ik je toch vind, hier deze heb ik voor jou gemaakt. " En ze deed de ketting rond de hals van de wolf. Jesse lekte op haar wang. "Hahaha! Stop dat-dat kietelt!" Jesse stopte. En tamara was buitenadem van het lachen.

'Waar zou tamara heen zijn gegaan?" Vroeg stella. "Meschien buiten op de schommel," zei clara. En ze ging opweg er naar toe.

Toen ze buiten kwam zag ze een lege schommel. Mm ik vraag me af waar ze heen zou zijn gegaan, dachte clara. En ze liep terug naar binnen.

Clara ging stella, luna, palmo en james helpen met het presenteren voor het bal morgen. Over was kaarsen op tafel voor versiering. En overal was witten rozen te zien. Omdat ze er van houd. Het eten heeft palmo al gekozen. Kroonluchters hangde al op. Het orkest voor de muziek is ook al geregeld. En de uitnodigingen voor de prinsen zijn al gestuurd door james.

"Hebben we een mooie jurk voor tamara?" Vroeg stella. "Uuhm nee niet aan gedacht,"zei james. "Is niet erg ik maak wel een jurk voor haar,"zei stella. En ze ging er meteen aan beginnen............

Nu alles klaar was ontbreekte nog iets. Tamara. "Zijn we nog iets vergeten? Behalve tamara dan. Vroeg luna. "Uuhm denk het niet?" Zei clara. "Het is wel mooi geworden he? Vroeg clara. "Zeg dat wel ja," zei luna. Dat hebben we dan goed gedaan. Zei palmo.

"Ik zou zeker maar terug gaan,"zei tamara met een zucht. Omdat morgen voor mij een bal is geregeld met prinsen waar ik een van moet kiezen. En dat vind ik niet leuk. De wolf maakte een huilend geluid. Tamara aaide zijn zachte vacht. "Dan moet ik maar ins gaan." Ze liep de doolhof uit. En jesse bleef daar.

Ze kwam binnen in de zaal. "Wooow wat is het mooi!" Riep tamara. 'Daar ben je, Zei clara. Alles is er. En nu nog wachten tot morgen en dan kan het beginnen! Riep luna. Huhhh tamara zuchte van geen zin. En liep naar haar kamer toe. De rest helpte nog wat en gingen dan ook naar hun kamers.

Zo dat was het. Benieuwd voor de volgende hoofstuk? Zou ze de ware prins daar vinden? Laat me iets weten met reactie en stemmen mach ook plees :) Byebye xxxx lise ♡

the ice queenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu