Ik heb lang liggen denken aan het gesprek van gisteren.
Lang liggen piekeren over het halfbloed gedoe.
Ik geloof het nog steeds niet.
Maar geloof me als ik zeg ik zal veranderen.
Mijn ouders zullen verschieten.
Ik weet nog niet hoe maar ik heb een hele namiddag omdat te ontdekken.
Eerst eens kijken hoe vampieren eruit zien zeker?
Maar hoe kom je daar achter?
opent laptop en gaat naar google,
Tikt vampieren in en gaat naar afbeeldingen
oke dit word hem niet misschien als ik vampieren modern intik?
tikt vampieren modern in en drukt op enter
Oke dit word hem ook niet.
wacht eens even ik heb de kledij nodig, ik moet niet weten hoe ze eruit zien ik ben namelijk een half vampier volgens mijn moeder.
Tikt in op google: vampire look clothes
Yeah!! dit trekt er meer op.
Ik ga van de ene google afbeelding naar de andere, ik open sites en ik tuur in et rond.
Ik weet hoe ik het ga doen,
ik heb zo'n 500 euro in mijn spaar varken zitten daar kom ik wel mee toe hoop ik. Al het geld dat ik heel mijn leven heb gespaard komt eindelijk van pas. Al had ik een iphone kunnen kopen. Maar nu is er iets belangrijkers.
Sofia doet haar jas aan, neemt haar rugzak en gaat naar buiten. net voor ze de deur toe trekt roept ze 'Mam ik ben weg'
Daar loop ik vol zelfvertrouwen en enthousiasme naar de winkel straat.
Ik ben aan het denken hoe ik het ga gaan, meer schattig of meer stoer?
Ach ja ik doe wel een combinatie tussen de 2 met een vleugje sexy er bij...
ik bijt op mijn lip, en begint te glimlachen
ik moet make-up hebben voor mijn rode lippen en zwarte ogen..
Dat haal ik wel in de kruidvat niet?
ik moet nieuwe laarzen hebben, ik moet gewoon zwart hebben met een paar tinten rood en paars. Ja dat word mijn look
Ik loop de kruidvat binnen en ga meteen naar de make-up. Ik neem daar zwarte mascara, oog potlood, eyeliner, en rode lipstik.
Ik loop weer naar de inkom van de winkel omdat ik eigenlijk mijn haar ook wel wil kleuren en neem 2 pakjes van de de vuurrode kleuring en 1 zwarte. Ik weet niet wat ik ga doen maar het moet wel zo.
Ik reken af en ga naar de claires.
Ik ga meteen naar de zwarte juwelen en zie een fantastische ketting liggen.
Ohn er zijn er zo in verschillende stijlen, ik neem er een paar mee. weet je ik loop toch met genoeg geld over straat.
De verkoper komt naar me toe en zegt dat juwelen en haar sieraden 3 kopen 2 betalen zijn, Maakt mijn dag goed.
Ik koop zo'n 8 juwelen en 4 haar sieraden. ik moet er 4 niet betalen dus ik ben blij.
Nu mijn kleren nog, hoe ga ik dat doen?
Ik loop voorbij winkeltjes en ga elke winkel binnen.
ik koop 2 zwarte skinny jeans, ik koop een 4 paar zwarte leggings, 2 shirt's met doodskoppen uiteraard in het zwart. Ik kom combat boots tegen voor 10 euro en ja ik koop ze!
Ach het loopt al tegen 5uur aan en ik ben vol geladen. Zoveel zakken dat ik draag. Ik kan ze bijna niet meer dragen.
ik besluit even te pauzeren en ga naar het toilet in een cafeetje.
Ik denk in me zelf als ik nu al wat aan doe dan hoef ik ze niet mee te sleuren.
ik doe mijn nieuwe combat boots aan, mijn zwarte skinny, mijn zwarte shirt met een wit groot kruis op en een nep leren jasje.
ik ben er blij mee eigenlijk. Ik plooi alles op en probeer zoveel mogenlijk te proppen in mijn nieuwe handtas, mijn nieuwe rugzak. Maar heb nog steeds een paar zakken van de winkel. Aan men polsen zitten. ach het is maar zo. Ik heb ook echt veel gekocht glimlach ik in mezelf.
Ik steek mijn oude kleren in een zak. maar gooit mijn oude versleten sandalen weg. weer wat minder om te dragen.
Als ik uit het toilet ga zie ik in welk café ik terecht gekomen ben.
Allemaal mensen in de stijl waar ik nu in rondloop.
Ik wist dat er nog meer mensen in een vampieren look over straat liepen.
Aaarrrrrghh geweldigg!!
Er kijkt een meisje naar me. En ziet de zakken die ik allemaal draag.
Ze knikt naar een paar andere jongeren en komen op mij afgestapt.
ik sta verstijft aan de grond maar toch knikken mijn knieën.
als het meisje voor me staat zegt ze.....
Word vervolgd