Meisje: 'Uhmmm mag ik vragen wat jij hier doet?'
ik: 'ik wou even uitrusten en... uhm... Ja ik kon me ... Uhmm even goed.. even omkleden.' bang pruttelde ik dit er uit en laat mijn zakken zen. Ik ben zo bang.
Meisje: 'Ja dat zag ik maar wat doe je in dit cafeetje? wil je dood?'
ik begin te lachen, maar echt hard.
Meisje: 'ik meen het wel serieus wil je dood. Want als het dat is kan ik daar meteen voor zorgen.'
Ik begin nog harder te lachen, en er komen traantjes van het lachen. Ik weet niet waarom maar ik vind dit zo grappig
Het meisje laat ineens haar vampier tanden zien.
ik kom tot mijn positieve en kijk haar aan met een scheve kop.
Het enigste wat ik kan uit brengen is 'mooie tanden, lekker scherp'
Het meisje is verward over mijn uitspraak en spreekt verward de volgende woorden uit 'je bent niet bang, je vind mijn bedreigingen grappig, en mijn tanden mooi'
Ik: 'Ik was bang, tot je met de uitspraken kwam, ik vind de bedreiging inderdaad grappig omdat ja ik ben namelijk al dood, en ja je tanden zijn mooi en goed onderhouden'
Het meisje haar mond valt open
Meisje: 'je bent pas 16 hoe kun jij een vampier zijn'
Ik: 'verbetering half vampier, en binnen 6 dagen ben ik 16'
Meisje: 'Dus nog mens?'
Ik: 'Neen ik ben dood, maar wil je jezelf niet voor stellen en je vrienden?'
Als ik rond kijk zie ik dat de andere mensen zijn gaan zitten nog een meisje en 2 jongens.
Meisje: 'Owhn ja sorry, Ik ben Bella, dat ander meisje is Ella mijn tweelingzus, Die 2 jongens zijn Timo en Alex. En jij bent?'
ik: 'Wel iedereen noemt mij Sofia'
Bella: 'Wel Sofia je gaat waarschijnlijk volgende week dan naar een nieuwe school, wij kunnen je nu al trucjes leren, en je haar kleuren,' ze zag de haar kleuring in mijn zak 'wie weet ook piercings en tattoo's zetten maar dat moet je zelf weten.'
Klinkt leuk
Ik: 'Dus jullie gaan me al een stuk leren dan? of hoe of wat moet ik daar bij denken'
Elle spring bij en zegt 'Kijk Sofia, de beginselen kun je altijd leren, alleen omdat jij half vampier bent zul je niemand kunnen bijten, je gaat hoektanden krijgen maar ze zijn te fragiel om het zo te zeggen, je zult nooit een vampier worden'
Timo roept 'EN IK DAN? BEN JE IETS VERGETEN? ECHT ELLA JE BENT ZO GEMEEN!!'
Bella fluister tegen me: Kijk je kunt beter gaan het gaat hier lelijk worden, kom tegen 10 uur naar de kerktoren, we zien je daar meid en neem je haar kleuring mee. Zorg dat niemand je ziet'
Ik twijfel, zou ik het wel doen, of niet? het maakt me bang, maar het zijn wel vampieren.
Ik knik en zeg ' oke is goed, ik zie je daar'
Ik ga op een bankje zitten en lig te denken over het feit dat ik met vampieren in het donker heb afgesproken. Ik kan niet dood dat is waar maar ze kunnen mij wel van alles aan doen.
Heb ik er juist aan gedaan om er mee af te spreken. Het ging er nog al intens aan toe voor ik weg ging, wie weet word het alleen maar erger.
Maar ik heb vampieren ontmoet, ik ben niet alleen, En Timo is volledige vampier geworden. Ik vraag me af wat hij gedaan heeft, en kun je dan weer gewoon mens worden? of een levend lijk om het zo te zeggen?
Ik vraag me zo veel af...
Word Vervolgt