Purple Year

509 24 23
                                    

•Arthur Rimbaud/Paul Verlaine
•Arthur is alive
•After 15 era
       
                                      Harar, Cuma, 30 Aralık

Verlaine'e

  Sevgili dostum, biriciğim. Mevsimler geçti. Son görüşmemizden bu yana neler oldu? Yaz. Yaz ki bileyim, nerelerdesin.

  Ben Harar'dayım. Buralar hep sıcak, gündüzleri yazın kırk beşi görürken geceleri kışın on derecenin altına dahi inmiyor.  İnsanlar da çok kaba. Aynı benim gibiler. Askeriyeden kaçan çocuklar var buralarda, bana beni hatırlatıyorlar. Eskileri, seni..

  Ulaşım da çok kötü, hala geride bir ülke. Fransa'yı özlüyorum, Londra'yı.

   Yapacak iş hiç bitmiyor buralarda. Yeni yıla çok az bir zaman kaldı, ondan da kaynaklı sanırım. Bir acentede çalışan olarak gizleniyorum şimdi, mafyadan bir hareket bekliyorum. Olanlardan sonra buralara kendimi dinlendirmek iyi geldi bana. Senin yanında, üşüsem bile karlarla girmek isterdim yeni yıla ama yazgımızda yokmuş.

   Rahatsızım biraz, bacağımda bir ağrı var. Buranın havası insana iyi gelir derler, hakikaten çok temiz ve ferah lakin sanırım sayrılarıma bir etkisi yok.

   Sen nasılsın yavrum? Chuuya nasıl? Hala uzaktan izliyor musun onu? Aramızda ne geçtiyse onun yüzünden, biliyorsun değil mi?

  Aman, her neyse. Kızacaksın şimdi bana, susuyorum. Kızma bana, olur mu? Endişemden ediyorum bu lafları. Başka niyet arama sakın.

   İşim daha uzun görünüyor, seneyenin baharından önce gelemem oralara, belki iki sene hatta üç.. Sence bir yılbaşını daha beraber kutlar mıyız? Şımarık olmayacağım söz, hediye de beklemeyeceğim. Sadece sen, ben, yazılarımız ve battaniye kalemiz. Özenle ördüğümüz saçlarımız, ısıtmak için nefesini üfleyip durduğun soğuk ellerim. Londra'daki gibi, hm? Güzel olmaz mıydı?

   Sana mektup yazmaya bile vaktim yok, sevgili dostum; umarım darılıp gücenmemişsindir bana, vardır senin öyle huyların. Bilirim.

   Sana en içten dileklerimi gönderiyorum, biriciğim, duy onları. Umarım sağlığınla sıhatinle geçirirsin yeni yılını.

   Buralar sıcak evet,

   Ama içim sensiz çok soğuk.

                                                              A. Rimbaud

•••

                                       Japonya, Pazar, 01 Ocak

  Rimbaud'ya

  Sevgilim, dostum, nazeninim, kıymetlim.. Senden mektup almayalı ne kadar uzun olmuş, inanamadım.

   Sandım ki yine bir küslük baş verdi, içim rahat artık.

   İnanır mısın? Benim de bacaklarım fena şu sıralar, hiç bitmeksizin bir ağrı kaptırmış gidiyor. Ama mektubunu alır almaz koşarak gittim okumaya, devam da derdim de sensin anlayacağın.

   Sayrılarından en kısa sürede kurtulmanı dilerim, sevgilim. Harar'daki sıcaklar sana iyi gelir. Çıkardın mı o paltoyu artık?

  Beni sormuşsun. Ben Japonya'dayım. Büyük gün yaklaşıyor. Yokohama'ya ayak basmak üzereyim, Chuuya'nın yerini saptadım.

   Üzüyor beni dediklerin, Chuuya'nın suçu yok olanlarda, biliyorsun. Ne haberi var ki etrafında olup bitenden, zavallıcık.

   Ama kızmıyorum sana. Senin de huyun bu, alışıyorum. Tekrar bir münakaşayı ne ben kaldırırım ne de şu aciz yüreğim. İnanıyorum ki yan yana geldiğimizde, her zamanki gibi bu mesafelerin koyduğu buhranı aşacağız.

  Sürekli gelen emirler yüzünden ordan oraya koşuyorum. Bir yandan da fırtınadan önceki bu son sessizliğin tadını çıkarmayı deniyorum denebilir. Büyük bir şeyler olacak sevgilim, çok büyük bir şeyler; eğer ki bana bir şeyler olursa ve seni son kez göremeden ayrılık bize vurursa lütfen unutma ki yüreğim daima sana ait kalacak. Sonsuz sevgimi hep kendininkinin yanında muhafaza et, pişmanlıklarımı affet.

   Bu yıla da sensiz girdim sevgili dostum. En büyük duam bunun son sensiz yılbaşım olmasıdır.

   Kader bir kez daha bize gülsün ki o alaycı sesini kulaklarımda bizzat işiteyim.

   Mektubunu okurken yüzün, mimiklerin hep gözlerimin önüne geldi, gözlerimin doluşuna şahit olsaydın kesin dalga geçerdin benimle.

  Sana vermek için yeni bir çift eldiven aldım, Japonya'dan bir anı olsun. Mektupla beraber postaya vereceğim; umuyorum ki çöl yolculuğunda yitip gitmezler.

   Ellerini en kısa zamanda tutabilme dileğiyle, sevgilim. Yeni yıla girerken seni öpmemi istemez misin?

   İyi senelerin olsun, sıhatine mutlaka çok dikkat et.

  Buralar sensiz hep çok soluk.

                                                               P. Verlaine

BSD Christmas Collection Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin