الفصل 4

307 14 2
                                    

صلي علي شفيعك يوم لا ينفع مال ولا بنون💚💚💚
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
في معسكر التدريب :

بعد ان ذهب كل واحد الي غرفته ووضع ملابسة في خزانته الخاصه به وابدل ثيابهم توجها الي الساحه ليروا المكان قبل البدء غداً في التدريب....إجتمع الجميع في الساحه الخاصه بالمبنيين...

( شرح المعسكر : المعسكر مكان واسع في الصحراء مُحاط بسور عالي وداخل السور مبنيان علي جنب من السور وباقي المساحه خالية ويوجد بها معدات تدريب)....

أسر : هنعمل اي دلوقتي...
الغول : دلوقتي مفيش هنا أكل جاهز فإحنا هنقسم نفسنا بما اننا 7 أشخاص فكل واحد عليه يعمل الأكل يوم للجميع...موافقين...
الجميع بصوت واحد : موافقين....
الغول : تمام.. حظكوا بقا النهاردة ان انا جايب أكل جاهز معايا وانا جاي...فإحنا هنبدأ طبيخ من بكرة....
ذهبوا جميعاً الي تناول الغداء مع بعضهم ولكن نور كانت تأكل من تحت القناع كي لاتظهر وجهها.......

بعد ان انتهوا من تناول الطعام ذهبوا لإستكشاف المكان...

كانت نور تسير خلف المبني تفكر في المهمه وماسيحدث بها وان حدث شيء لأخويها وعزمت علي ان تتدرب بجهد اكبر .واثناء شرودها ظهر أمامها فجأة أسر ....

أسر وهو يسير بجانبها : الجميل سرحان في إي....
نور : في المهمه....
أسر : فاضل لسه شهر علي المهمه بتفكري فيها ليه من دلوقتي....
نور : مش عارفه قلقانه منها.دي مهمه خطيرة مش سهله يعني...
أسر : بإذن الله هتنجح ومحدش هيتصاب ان شاء الله وكفاية تفكير انا عارف انك خايفة علينا....
نور بخوف : انا مش خايفة انا ميتة من الخوف عليكوا لو حصلكوا حاجه انتو عارفين اني مش بقدر أستحمل ان يحصلكوا حاجه....
أسر وهوه يأخذها في أحضانه : متخافيش احنا معاكي اهوه وان شاء الله تخلص علي خير...
نور : أنا مش ضعيفة لكن الموضوع لو اتعلق بيكوا انتو ال3انت وعمر وإياد انا بكون في أشد ضعفي....
أسر : خلاص بقا كل حاجه هتبقي بخير...ويلا بقا عشان اتأخرنا وممكن حد يشوفنا ونتمسك بفعل فاضح في الطريق العام....
نور بضحك: انا هروح انام ومتنساش في صحيان من بدري....
أسر : تمام...

وذهب أسر ليري الشباب وذهبت نور الي غرفة نومها لتنام وفي اثناء تحدثهم رأهم مالك وهم يحتضونون بعض.وظل يفكر في هذا الملاك الغامض بالنسبة له ويعتقد انها فتاة تتقرب من الجميع وتقعهم في شباكها لتحقق نجاح في سيرتها الذاتية وتترقي بأسرع الطرق....

مالك وهو يتذكر مصافحة عمر لها في المكنب وهيا تضع يده بيدها واحتضانها لأسر منذ قليل ورفضها ان تسلم علي الصقر وتدعي انها لا تلمس الرجال :مش عارف انتي حكايتك اي ولا بتخططي لإيه لكن الي أعرفه ان مش عاوز أشوفك بعد المهمه دي ماتخلص لان بكره البنات من النوع دا...وبعد حديثة مع نفسه ذهب للنوم كما ذهب الباقي للنوم لأن غداً أول يوم في التدريب.....
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
في صباح يوم جديد...

ملاك الإنتقامحيث تعيش القصص. اكتشف الآن