Sista dagen

2K 28 1
                                    

Jag vaknade på morgonen av att solen bländade mina ögon. Det var måndag och jag skulle till skolan, Men jag orkade inte gå upp. Jag tittade på väckar klockan och såg att jag kunnde sova fem minuter till. Jag hann precis somna innan väckar klockan pep och jag kröp upp ur sängen. Jag orkade inte ta på mig några "fina kläder" idag så jag tog bara en marin blå t-shirt och ett par vita byxor. Jag gick till badrummet för att sminka mig och gå på toa. När jag ätit frukost tog jag på mina basket kängor och gick ut.

Jag fick cykla till skolan eftersom mamma hade åkt tidigt till jobbet. Pappa har varit hos mina kusiner i en vecka och hjälpt ni farbror med hans bil, Men han kommer hem idag innan avslutningen. Jag har nämligen skolavslutning i eftermiddag och det ska bli jätte skönt att vara utan skolan länge efter idag.

När jag kom till skolan var det bara två minuter tills vi började. Så jag skyndade till mitt skåp och tig fram min NO-mapp. Vår lärare pratade först om hur allt skulle gå till på eftermiddagen. Vi skulle samlas på skolgården kl 14:00 och sen gå tillsammans till parken mitt i stan där vi skulle sjunga osv. Efter lektionen kom Evevina och Elsa fram till mig och babblade på om avslutningen. Vad de skulle ha på sig, vilken frisyr de skulle och allt annat de tyckte jag behövde veta.
Evelina och Elsa är mina allra bästa vänner och de stöttar mig alltid. Men vi tre har en till bästis, hon heter Felicia och går på en annan skola. Men vi träffas ofta ändå.

-

Det var första delen av "Kär i min bästis bror" hoppas ni gillar den;)

Kär i min bästis brorWhere stories live. Discover now