Han satt där så perfekt. Hans mörk blonda hår passade så bra till hans ljus bruna ögon. Hampus ställde sig upp och räckte handen åt mig.
"Hej det är jag som är Hampus" sa han när jag tog hans hand. Jag ville bara hålla kvar den men ganska snart släppte han den och satte sig igen. Det gjorde jag också, på närmaste stol.
"Det är bara att hugga in" sa Felicias mamma och log ett stort leende. Felicia log mot mig och började sen ta av maten. Vi satt och åt i säkert en timme och pratade om allt möjligt. Men det ända jag tänkte på var Hampus och vilken tur Felicia hade som fick ha honom som bror.Sen bestämde jag mig för att sluta stirra på honom och började istället lyssna på vad de andra pratade om. Men jag hann inte höra mycket innan både jag och Felicia hade ätit upp och hon tog min hand. Drog upp mig från stolen och sa tack för maten åt sina föräldrar. Jag sa också tack i farten mot trappan med Felicia före mig. Det sista jag gjorde var att titta på Hampus en sista gång innan vi gick upp för trappan mot övervåningen där Felicias sovrum ligger. Oturligt nog tittade han i samma stund på mig och log ett av de sötaste leenden jag sett när han tittade mig i ögonen. När vi kom upp på övervåningen ställde sig Felicia framför mig med ett hemlighetsfullt leende på läpparna.
"Vi behöver ingen extrasäng åt dig" sa hon lika hemlighetsfullt. Va? Skulle jag få sova på golvet? Jag tittade undrande på henne. Då öppnade hon dörren till sitt rum och där stod svaret. Hon hade fått en dubbelsäng! Inte en jätte bred men ändå så att man lätt skulle få plats två presoner i den. Jag gick fram till sängen och frågade sen retligt.
"Så....varför behöver du en dubbelsäng?" och log mot henne. Felicia svarade inte utan tittade istället ner i golvet och log skamset. Jag förstod. Hon hade länge pratat om sin "nya" pojkvän Filip som hon nu hade varit tillsammans med i tre månader. De ville antagligen kunna sova över utan att behöva ha det trångt eller ta in en extra säng. Frågan var bara hur hon berättade det för sina föräldrar? Utan att behöva fråga fick jag snabbt svar.
"Jag sa till mamma och pappa att jag vill kunna sova över med kompisar utan att behöva ta in den fula extra sängen" sa Felicia glatt och lyfte blicken från golvet mot mig. Smart. Tänkte jag och nickade mot henne. Felicia slängde sig på sängen och började prata om hur underbar Filips personlighet var. Hennes rosa långärmade tröja la sig ända uppe vid bh:n när hon kastade sig ner. Hon är mer den söta typen om man ska förklara hennes personlighet. Hon har ofta rosa kläder och kläningar. Hon har aldrig varit på nån tonårsfest och är fortfarande oskuld. Jag kör mer på schorts och magtröjor och jag älskar tröjor med öppen rygg. Jag har varit på två tonårsfester och blev bakfull av båda. Vilket mina föräldrar inte gillar, även om de vet att jag också är oskuld och har aldrig haft ett seriöst förhållande. Men de vet att de inte kan hindra mig från att festa iallafall.Felicia babblade på om Filip medans jag gick runt och tittade på nya saker hon köpt under den tid vi inte träffats. Men hon avbröts dock av en röst nerifrån trappan.
"Hänger ni med och bada?" ropade Hampus. Felicia suckade och tittade sen frågande mot mig.
"Jag tar gärna ett dopp" sa och ryckte lätt på axlarna. Hon nickade innan hon ropade tillbaka till Hampus som antagligen stod i trappan och väntade på svar.
"Aa vi kommer!" Hon frågade mig sen om jag hade bikini vilket jag hade. Hon hämtade sin vit och rosa randiga bikini och jag tog upp min från väskan. Den är marin blå med vita snören. Vi bytte om och tog sen på oss våra kläder över igen. Sen gick vi ner för trappan mot hallen där Hampus stod med röda bad shorts och en vit T-shirt. Han var så snygg!
"Bra då drar vi" sa han och öppnade dörren. Jag gick tätt intill bakom honom. Felicia gick sist ut genom dörren. Det var varmt ute och vinden blåste varm den också. Det var bara några hundra meter till stranden så vi kunde gå. Vi var tysta under hela vägen tills vi kom fram till stranden och Hampus avbröt tystnaden.
"Här var det inte mycket folk" Och det stämde. Det var bara några andra som badade nu. Man kunde ju tro att många ville bada nu när det äntligen var sommarlov men nej, här var det nästan tomt. Vi gick och hittade en plats vilket var lätt eftersom det inte var massa folk. Jag och Felicia bytte om, eftetsom vi redan hade bikini under våra kläder gick det snabbt. Hampus drog bara av tröjan och la sen ut sin handduk på sanden. Och då fastnade min blick på honom igen. Men nu på hans mage. Han hade ju sexpack! Det här kunde inte bli bättre än vad det redan. var! Jag tittade snabbt bort mot min väska när han tittade mot mig. Jag la ut min handduk medans jag visste att han tittade på mig. Felicia hade redan lagt sig ned. Hon blundade och hade ansiktet mot solen.
"Ska du inte med eller?" frågade Hampus Felicia. Hon skakade på huvudet och sa sen.
"Nä, jag kommer sen" Hampus suckade och tittade sen frågande på mig.
"Jag kommer först" sa jag retligt och tittade på Hampus.
"Jaså det tror du!?" sa han skrattande och började springa mot vattnet. Jag skrattade och sprang efter honom. När han närmade sig vattnet saktade han ner farten så jag kom före honom. Han började sen springa efter mig. Vattnet var varmt och skönt. Jag hann bara komma ner med benen i vattnet, sen tog Hampus armarna runt min midja och drog ner mig i vattnet. Jag skrek till innan vi båda kom ner under vattnet. När vi kom upp ovanför vattenytan skrattade vi högt och skvätte vatten. Vi gick sen trötta och utmattadr upp till stranden igen. Jag la mig bredvid Felicia som somnat. Hampus satte sig och tittade ut över vattnet. På andra sidan sjön såg man stränder med små hus och bryggor där det stod båtar. Vi solade oss ett tag innan vi gick hem. Felicia som hade sagt att hon skulle bada doppade inte ens tårna. Hon hade bara legat och solat.När vi kom hem var klockan redan 15:30. Hampus gick direkt till soffan när vi kom in genom dörren. Eller ja, han tog av sina skor först. Felicia gick in i köket och tog ett glas mjölk. Jag blev stående i hallen efter att jag tagit av mig skorna. Men när jag hörde att Hampus satte på tv:n gick även jag in till soffan och satte mig försiktigt ner brevid honom. Felicia stod kvar i kökek med sin mobil. Och precis då ringde Hampus mobil och han tog snabbt fram den.
"Aa det är Hampus" sa han i luren. Jag fortsatte att titta på tv:n men kunde inte låta bli att undra vem han pratade med.
"Okej, jag kommer" fortsatte han. Han la på och stoppade ner mobilen i fickan igen. Jag ville inte verka som jag var intreserad av vem det varit i luren så jag släppte inte tv:n med blicken. Hampus ställde sig men böjde sig sen igen och hans läppar nuddade mjukt min kind. Det var som om tiden stannade. Medans Hampus försvann ut genom dörren efter att han sagt till Felicia vart han skulle, så tänkte jag bara på det som precis hänt. Hampus hade kysst mig på kinden. Det var bara en kort kyss men jag undrade ändå om detta kunde vara början på något. Jag satt nu där och drömde mig bort och höll om kudden jag suttit lutad mot.-
Nu blir det kanske lite mer drama snart? Hoppas ni fortsätter att läsa "kär i min bästis bror" och gillar det jag skriver. Ses i nästa del!
ESTÁS LEYENDO
Kär i min bästis bror
RomanceSara är 15 år och är små förälskad i en speciell kille utanför skolan. Han är helt perfekt enligt Sara. Men Sara vet att det skulle bli problem om de blev tsm. Han är nämligen Saras bästis bror.