Det hade äntligen blivit måndag och jag vaknade tidigt av väckar klockan. Jag ville först inte gå upp men hoppade sedan upp ur sängen när jag kom på vilken dag det var. Jag skulle åka till Felicia idag! Min familj hade packat redan i helgen, jag till Felicia och mamma och pappa till Stockholm. Jag hade tagit med mig allt tänkbart som skulle kunna behövas. Jag tog bara på mig min morgon rock eftersom vi inte hade bråttom. Mamma och pappa skulle köra mig till Felicia kl 9:30. Deras tåg gick 10:30 men de ville inte behöva stressa. Jag hade försökt övertala de om att de kunde komma dit bara en halvtimme innan tåget gick (delvis för att jag skulle få längre sovmorgon då) men de envisades med att vara där en timme innan tåget gick.
Jag gick nedför den kalla trä trappan och in i köket.
"Godmorgon" sa jag till mamma som satt med tidningen framför sig på bordet och en kopp kaffe i högea handen.
"Godmorgon, sovit gott?" frågade hon och tittade upp mot mig.
"Ja, men längre sovmorgon skulle inte vara fel" sa jag klagande. Mamma skrattade retligt till och fortsatte sen att läsa. Jag öppnade kylen och tog ut mjölk. Flingorna stod redan på bordet. Precis som min tallrik, glas och sked. Mamma och pappa hade antagligen redan ätit och dukat fram till mig också i väntan på att jag skulle äta med de. Men som vanligt blev det jag som ensam satt vid bordet med flingorna. Utan att fråga förstod jag att pappa rakade sig eftersom jag hörde rakapparaten från badrummet. När jag ätit upp gick jag upp till badrummet på övervåningen intill mitt rum. (Vi har två badrum, ett där nere och ett här uppe) Jag tog en snabb dusch och tvättade sedan ansiktet och sminkade mig. Det fick bli en avslappnad stil. Sotiga ögon utan eyeliner. Läpparna orkade jag inte bry mig så mycket om utan tog bara mitt favorit läppglans med smak och lukt av hallon. När sminkningen var klar gick jag återigen till mitt rum för att ta på mig. Igentligen spelade det ju ingen roll vad jag hade på mig. Jag skulle ju bara till Felicia. Men jag ville ändå vara extra fin eftersom det var första gången på länge vi skulle träffas. Jag tog mina korta ljusa jeans shorts och en vit blus med öppen rygg. Kläderna hade jag fått förra sommaren då dem var lite stora men nu satt de perfekt på min vältränade kropp. Jag ville ju inte skryta men jag hade lätt en av de snyggaste kropparna av tjejerna i klassen. Och det märktes att andra också tyckte det, speciellt killarna som ofta tittade på min kropp istället för på mitt ansikte när jag pratade med de.När jag var helt klar tog jag till sist min kudde som jag inte packat ner i resväskan än. Jag tog sen med väskan ner till hallen. Mamma och pappa sprang runt som yra höns för att försäkra sig om att de inte glömt något. Jag tog på mig mina basket kängor och min ljus bruna skinnjacka medans jag väntade på de. Tillslut kom även mamma och pappa och tog på sig ytter kläder. Fast det var inte så tjocka kläder dom behövdes kände jag när jag öppna de dörren och gick ut. Viden blåste varmt i mitt blonda hår som jag bara låtit hänga ner över axlarna. Pappa låste upp bilen och vi la in väskorna.
När vi kommit fram till Felicias hus som bara låg några hundra meter från vårt hus fick jag två stora kramar av mamma och pappa innan de släppte iväg mig. "Glöm inte att ringa emellanåt nu" sa mamma lite ängsligt.
"Nejdå, jag ringer så ofta jag kan" sa jag med ett leende.
"Då ses vi nästa måndag" sa pappa innan han satte sig tillsammans med mamma i Nilen igen. De vinkade åt mig när de åkte och jag vinkade tillbaka. Jag gick sen upp för den lilla trappan som ledde upp till Felicias hus. Jag hann knappt knacka innan Felicia snabbt öppnade dörren och kastade sig i mina armar. Jag besvärade kramen och ville aldrig släppa. Tillslut drog hon sig loss från mina armar och drog istället in mig i huset. Jag ställde resväskan i hallen innan jag började ta av mig skorna. Då tog Felicia chansen.
"Det ska bli så kul att ha dig här" så hon längtansfullt. Jag log mot henne innan jag svarade.
"Och det ska bli så kul att vara med dig efter så länge"
När jag tagit av mig skorna och jackan kände jag en doft av kotletter och potatisgratäng.
"Mmm... så gott det luktar" sa jag precis innan min mage kurrade. Felicia skrattade till när hon hörde hur min mage lät.
"Kom vi ska precis äta, och du ska få träffa Hampus igen" sa hon och tog mig genom hallen mot köket. Hampus? Juste det hade jag helt glömt! Felicia har en bror! Men jag hade inte träffat honom på flera år eftersom han varit utomlands med sin farbror på fotbollsläger. När vi kom in i köket var det första jag såg en ursnygg vältränad kille sitta i köks soffan och titta upp mot mig.-
Nu kommer titeln in i novellen lite tydligare. Vem är den där Hampus? Sara verkar iallafall vara nöjd med vad hon ser men vad kommer hända nu? Kan hon falla för sin bästis bror? Allt det får ni reda på om ni fortsätter läsa "Kär i min bästis bror" kram och tack för alla läsare, ni är underbara!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kär i min bästis bror
RomantizmSara är 15 år och är små förälskad i en speciell kille utanför skolan. Han är helt perfekt enligt Sara. Men Sara vet att det skulle bli problem om de blev tsm. Han är nämligen Saras bästis bror.