När skolan var slut 12:30 gick jag hem. Vi hade ätit i skolan så jag var inte hungrig. Jag ropade efter mamma men hon svarade inte. Istället hördes en välbekant manlig röst från köket. Jag gick dit och där stod en lång mörkhårig man och gjorde smörgåsar. Han hade en blå skjorta och jeans på sig. Han vände sig om och såg in i mina ögon.
"Hej gumman" så han.
"Hej pappa" svarade jag tillbaka. Jag sprang fram mot honom och kastade mig i hans armar.
"Var är mamma" frågade jag när han kramat mig en stund.
"Hon jobbar lite längre idag" så han.
"Men min avslutning då!" Svarade jag lite förskräckt.
"Hon kommer hem ett tag innan det börjar, du kan vara lugn" sa han lugnande.
"Gå upp och titta i ditt rum" sa han och ledde mig mot trappan. Jag tittade fundersamt på honom och gick sen mot trappan. När jag kom upp låg den finaste klänning jag någonsin sett. Det var en lång vit klänning med rosa blommor på vissa delar av den. Tänk er inte en stor fluffig bröllops klänning eller nått, nä det var en rak lång klänning med ett band runt midjan. Jag sprang ner ner igen och kramade om pappa länge.
"Tack tack tack!" Skrek jag nästan i hans öra.
"Hahaha du ger min tinnitus" skrattade han.
"Gå upp och gör dig i årdning nu så kommer mamma sen" så han med ett leende på läpparna. Jag sprang upp åter igen och bytte om. När jag hade sminkat mig och tagit på mig klänningen och skor gick jag ner långsamt för trappan. Pappa stod vid dörren och tittade förtjust på mig. Som om jag var prinsessan och han var prinsen som väntade på en dans på en stor bal. Vi gick ut till bilen och han öppnade dörren för mig.
"Tack" så jag vänligt.
När vi kom till skolan sa pappa hejdå och åkte vidare till parken för att vänta på oss där med mamma som snart slutade jobbet. Jag möttes av den varma sommar vinden som ruffsade till mitt hår som var lockat och uppsatt lite slarvigt i en enkel tofs.Evelina och Elsa kom fram och kramade om mig och berömde mig för mig klänning. Evelina hade en svart klänning som slutade vid knäna. Den passade jätte bra till hennes mörka hår som nu var plattat. Elsa hade som vanligt en slapp stil som passade hennes personlighet. Ett par svarta byxor, vilket jag tyckte såg varmt ut när det inte fanns ett en ändå moln på himlen. Upptill hade hon ett linne med en skinnjacka över. Rektorn höll ett litet tal för oss elever innan vi gick. Sen började klass 1 gå, sen klass 2, sen klass 3 osv. Vår klass gick alltså sist men det var bara ett pluss eftersom det inte gick några lärare längst bak. Så vi kunde prata på om sommarlovet.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Kär i min bästis bror
RomanceSara är 15 år och är små förälskad i en speciell kille utanför skolan. Han är helt perfekt enligt Sara. Men Sara vet att det skulle bli problem om de blev tsm. Han är nämligen Saras bästis bror.