"Då är det bara du och jag idag" sa Hampus medan han kramade om mig bakifrån. "Mm" sa jag och lutade huvudet bakåt mot hans bröstkorg.
~Felicias perspektiv~
Vi gick mot Filips bil som stod vid trottoaren och satte oss. Han körde iväg mot parken mitt i stan där vi skulle ha picknick. Korgen med fika stod i baksätet. Vi var tysta medan vi åkte så jag sträckte mig efter Filips hand för att lätta på stämningen. Men precis när jag skulle ta den drog han undan den. Jag förstod att nått var fel. "Är det okej med dig?" frågade jag honom osäkert. "Jaja, allt är okej" sa han lite stressat och tog snabbt mig hand och log ett stelt leende mot mig. När vi var framme vid parken parkerade Filip bilen och tog sen med korgen. Vi gick hand i hand mot dammen i mitten av parken och satte oss på en bänk. Han tog upp smörgåsar och kakor med choklad bitar i. Vi åt och äntligen lättade tystnaden mellan oss. Vi pratade om allt möjligt och skrattade tillsammans. Sen kysste han mig mjukt när vi kom fram till bilen igen. "Så vart ska vi nu?" frågade ja förväntansfullt. Klockan var redan 16:12 så jag undrade om det kanske inte började bli dags för middag snart. "Det ska bli en överraskning" sa han hemlighetsfull och log mot mig, men nu med ett mer avslappnat leende. Han sa åt mig att blunda när vi började åka och jag gjorde som han sa. Jag kände på mig att han log hela vägen.~Saras perspektiv~
Jag och Hampus satt i soffan och åt glass. Vi satt just nu i varsitt hörn men jag hoppades vi skulle sitta närmare ikväll då vi skulle se på film. Vi pratade om oss själv, vad vi tyckte om och inte, intressen osv. Efter nån timme började jag bli hungrig och det verkade även Hampus bli, eftersom han frågade vad jag ville äta. Jag som precis sagt att min favoritmat var thaimat hann inte ens svara innan Hampus tog fram mobilen och ringde thairestaurangen. Han beställde friterad kyckling och tigerräkor och två burkar nudlar med soja. "Då är det bara att vänta" sa han och blinkade mot mig. Jag skrattade. Efter en kvart kom maten och vi satte oss vid tv:n återigen med maten på soffbordet. Vi hade dukat fram tallrikar och bestick. Han frågade vad jag ville se för film men jag hade ingen aning. Han skrattade lite tyst och gick sen mot tv:n. Disney slottet kom fram på skärmen och snart märkte jag att det var Frozen han satt på. Jag skrattade lite belåtet när han satte sig i soffan igen för att äta och titta på filmen. Under filmen märkte jag att Hampus kom närmare och närmare men han kom aldrig tillräckligt nära för att jag skulle kunna röra honom.~Felicias perspektiv~
Filip stannade bilen men sa åt mig att fortfarande blunda. Han tog min hand och låste bilen efter oss. Jag kände hur vi kom i genom en dörr och började höra röster runt om oss. "Nu kan du öppna ögonen" sa Filip längtansfullt. Framför mig stod ett bord med en vit lång duk på. Det var framdukat med kakor, muffins, tårta, te, godis och mycket mer sötsaker. "Ååååh Filip!" sa jag och vände mig om och kramade om honom hårt. Jag märkte då att vi var på mitt favorit café Bella mi. Det var där vi hade haft vår första dejt. Jag satte mig på en av de två vita stolarna som hörde till bordet och Filip satte sig på den andra. "Du är så söt" sa jag med ett stort leende. Han skrattade. "Du med gumman, och jag älskar dig" sa han och tittade djupt in i mina ögon. "Och kom ihåg att du alltid kan lita på mig, jag menar alla gör misstag ibland" genast när han sagt det märkte jag att han ångrade det sista. "Vad menar du?" frågade jag oroligt. Han stelnade till men försökte lugna ner sig så snabbt som möjligt innan han fortsatte. "Alltså jag menar att även om jag skulle göra nått fel skulle jag inte mena nått illa" Jag började misstänka något nu. "Nej glöm det, vi ska bara ha det mysigt idag" sa han och försökte låta mindre osäker. Men jag var fortfarande misstänksam mot honom. Men snart slutade jag tänka på det och allt flöt på riktigt bra.~Saras perspektiv~
Filmen var snart slut. Elsa hade precis tinat Annas hjärta och de stod nu och kramades. Allt var så fint men då avbröt Hampus mitt i det lyckliga slutet. "Ja, jag är ju mer för romantiska slut" sa han och jag såg i ögonvrån att han tittade på mig, han fortsatte. "Du vet, killen får tjejen och de lever lyckliga i alla sina dagar" jag kunde inte låta bli att rodna igen. (Är det nått jag är expert på är det att rodna) "Jag får väll själv göra det romantiskt då" sa han flörtigt och lutade sig fram och kysste min kind. Han gjorde det igen! Jag vände huvudet mot honom och hans ögon tindrade. Han smekte min kind och jag satte mig snabbt närmare honom och våra läppar möttes. Det var underbart. Snart låg jag lutad mot hans bröstkorg och tittade färdigt på filmen.~Felicias perspektiv~
Jag och Filip satt och åt middag på torget och hade jätte roligt. Jag åt panerat fläsk med pommes. Vi satt säkert i flera timmar och bara pratade. Själv tyckte jag att detta blivit en bra dejt men jag kunde inte sluta fundera på hur märklig Filip hade betett sig på morgonen. Men Filip avbröt genast mina tankar. "Ähm...vill du sova över inatt?" frågade han försiktigt med lust i ögonen. Jag förstod. "Är det det ända du tänker på!?" sa jag upprört. "Var det därför du bjöd ut mig!?" Han tittade förvånat på mig. "Jag trodde du ville..." fortsatte han. "Vet du vad, den här dejten är slut" sa jag irriterat och ställde mig upp utan att ha ätit upp. Jag gick därifrån och ut från restaurangen utan att vänta på honom. Jag kom fram till närmaste busshållplats och gick på första bästa buss. Hade jag varit för hård mot honom? Nej, jag ville han en mysig kväll med honom. Inte förlora min oskuld.~Saras perspektiv~
Filmen var slut och jag hade slutat rodna även om jag fortfarande satt lutad mot Hampus bröstkorg. Hampus pillade i mitt hår och det gjorde att jag rös. Jag vände mig om för att kyssa honom men då slogs dörren upp. In kom Felicia utan att säga någonting. Hon stannade och tittade storögt på oss. "Vad gör ni?!" frågade hon lite irriterat. Jag som precis tänk kyssa Hampus satte mig snabbt i soffan en bit bort från honom. Felicia suckade. Hon gick upp för trappan med raska steg utan att säga något mer. Hon hade sett att vi tänkte kyssas! Detta fick verkligen inte hända. Jag kan inte kyssa min bästis bror!-
Förlåt att jag inte har skrivit på länge men jag har haft mycket att göra inför skolstarten. Men nu kommer jag börja skriva så ofta som möjligt igen. Och TAAACK för alla läsare! Ni är bäst! Vill ni tipsa om händelser i novellen kan ni skicka på DM på insta, majaki14. Ses i nästa del!
KAMU SEDANG MEMBACA
Kär i min bästis bror
RomansaSara är 15 år och är små förälskad i en speciell kille utanför skolan. Han är helt perfekt enligt Sara. Men Sara vet att det skulle bli problem om de blev tsm. Han är nämligen Saras bästis bror.