[Beomgyu pov]
Aku memandang rumah di depanku ini. Dengan secara tidak sengaja, air mata aku tumpah.
"Eh, kenapa awak menangis?"
"Beomgyu, kenapa kamu menangis ni?" Tanya eomma Hyejin lembut.
"Beomgyu cuma nak cakap, terima kasih sebab bagi Beomgyu duduk dengan ahjumma. Beomgyu- Beomgyu tiba tiba rindukan eomma dengan appa. Beomgyu rindu juga dengan rumah Beomgyu dulu."
Aku dipeluk oleh ahjumma. "Sudah, jangan sebut lagi benda benda yang boleh buatkan kamu sedih.
Ahjumma tau yang ahjumma tak boleh gantikan tempat eomma appa kamu, tapi boleh kan kalau ahjumma jadi eomma kedua kamu?"
Beomgyu hanya mengangguk.
"Kalau macam tu, panggil ahjumma eomma je, okay?"
"Okay, eomma." Beomgyu mengangguk sekali lagi.
Hyejin menarik hujung baju Beomgyu.
"Nae, Hyejin?"
"Bila awak nak masuk rumah? Sini sejuklah.." Melihatkan Hyejin yang sedang menggigil itu, membuatkan Beomgyu memeluk Hyejin.
"Eung, awak buat apa ni?"
"Peluk awaklah. Kata sejuk tadi."
"Masuklah dalam rumah. Ada unggun api. Boleh kita makan marshmallow sama sama dengan hot chocolate. Sedap!"
"Ye ke sedap?"
"Betullah! Kalau tak percaya kan, sini saya tunjuk." Hyejin menarik tangan Beomgyu sehingga ke ruang tamu.
Memang benar, ada kawasan unggun api di ruang tamu ini.
"Beomgyu! Sinilah, duduk dengan Hyejin!" Hyejin menepuk nepuk lantai sebelahnya.
Aku hanya turutkan kemahuan Hyejin.
YOU ARE READING
umbrella ; choi beomgyu [✔️]
Romance*·。💫*──── beomgyu has a sad past, and he meets a girl who has changed his life. [ malay fanfic ] ❁