Di saat ini Ina sedang main phone..tiba² muncul satu notifikasi dari seseorang iaitu bestie yang Paling rapat sekali dengan Ina iaitu Anis..
•Anis merupakan seorang kawan Paling rapat dengan Ina Dan Aisya sejak kecil lagi..Ina , Aisya Dan anis berpisah masa umur mereka masuk 12 tahun ... keluarga anis terpaksa berpindah keluar negara kerana keluarga Anis ada urusan di sana .. walaupun mereka sudah berjauhan mereka tetap masih berhubung•
*Dalam chat*
Assalamualaikum..hi bestie ku sayang: Anis
Ina:Waalaikummusalam...hi bestiee
Aku ada berita baikkk: Anis
Ina:berita apa???
Aku akan pindah sekolah...kita akan satu sekolahh nanti!!!:Anis
Ina: serious lahhh...yayy
Esok aku sampai ..jumpa kat KLIA esok!!:Anis
Ina:okayy byee ..jumpa esok
Byee:Anis
*End chat*
Setelah selesai membalas message Anis...Ina meletakkan phone ye lalu dia meloncak kengembiraan...kerana setelah beberapa lama berpisah akhirnya bertemu kembali dengan bestie nye itu...
Selepas itu...Ina mendail nombor di phonenye ...dia mentelefon Aisya Dan memberitahu Aisya yang Anis akan pulang esok...
Keesokan Hari nya...Aisya Dan Ina pergi ke KLIA bersama sama untuk menjemput Anis....setelah beberapa jam menunggu Ina memutuskan untuk pergi ke kedai yang berdekatan untuk membelikan sesuatu untuk Anis...
Setelah beberapa minit mencari akhirnya Ina menjumpai sesuatu yang sesuai untuk Anis...selepas selesai membayar barang itu...Ina terus pergi ke tempat duduk di mana dia Dan aisya menunggu....
Tidak lama kemudian...ada seseorang menjerit nama mereka..
INAAAAAAAA,AISYAAA...AKU DAH BALIKKKK!!!( Jerit Anis memanggil Dua orang sahabatnye itu...)
Lalu Ina Dan Aisya pun menoleh kearah pemilik suara yang memanggil mereka tadi...
Eh ...ANISSSS (jerit Ina)
Lalu dengan cepat Ina berlari kearah Anis...Dan mereka berpelukan .....sehingga terjatuh ye...Aisya yang melihat pun hanya menahan malu sahaja kerana sahabatnye itu di pandang oleh orang ramai....
Wehh anisss aku rindu Kau(kata Ina yang masih tidak mahu melepaskan perlukannye itu)
Aku punn rindu Kauu...bosan lah kat sana tak ada Kauu(balas Anis)
Haih...korang Dua nii...malu lah sikit..ramai orang tengok niii(kata aisya sambil menutup sedikit muka ye)
Eh... lupa lahh (balas Ina Dan Anis serentak)
Lalu Ina ,Anis Dan Aisya pun pulang....
Semasa di dalam kereta Aisya mencadangkan untuk pergi makan kerana dia sudah Mula berasa sangat lapar kerana tadi sarapan dia tak sempat makan...okay...Salah kan Ina sebab dia Aisya tak sempat makan..jadi mereka merancang untuk makan dekat cafe mocha coffee.....
Setelah tibanye di cafe itu mereka pun duduk di meja yang kosong...meja itu berdekatan dengan pintu keluar masuk...setelah selesai memesan makanan mereka pun berbual bual...
Tidak lama kemudian makanan yang mereka pesan pun telah sampai...lalu mereka pun memulakan makan...setelah selesai makan mereka pun membayar makanan Dan terus pulang kerumah..
Keesokan Harinye...
Bersambung....
YOU ARE READING
CRUSH SEASON 1 [Complete ✅]
Short StoryMengisahkan seorang perempuan yang tidak pernah jatuh cinta..pada suatu hari dia bertemu dengan seorang lelaki...ye Ina sangat ragu ragu akan perasaannya itu... "Kenapa hati aku ni tak tenteram bila dengan dia?" - Rina Liana Mereka mula rapat namun...