part 18

26 2 0
                                    

Semasa mereka sedang berborak...ada seseorang yang menghampiri mereka...

"Ish asal lah diaorang tu ada kat sini ...semak betul lah!!!" Kata orang itu dalam hati...

Eh .. Arif sejak bila Kau datang..(Tanya Anis)

Hmmm baru je...

Ooo...

Ha asal korang dekat sini ...korang nak ponteng sekolah ke ha!? Pergi masuk kelas sekarang atau aku denda korang...(kata Arif yang sangat tegas)

Lalu dengan cepat Aisya menarik kedua tangan sahabatnye itu...lalu membawa mereka cepat masuk ke dalam kelas...

"Semak betul lah ....tak apa ...aku bagi masa untuk korang hidup....nanti dah sampai masanye.. Korang pasti aku berlutut depan aku untuk hidup" kata Arif dalam hati

Semasa mereka dalam perjalanan ke kelas.. mereka terserempak dengan Alif , Rayyan Dan Azril..

Eh ..korang asal korang masih kat luar kelas..bukan ke sekarang waktu dah pembelajaran dah mula...(kata Azril)

Oh....hmmm t-tadi Ina pengsan kat belakang sekolah (tipu Anis )

Ha!? Betul ke (Tanya Alif yang sedikit terkejut apabila mendengar itu)

B-betul ...ha Ina pengsan tadi kan Ina kan(kata Aisya sambil memandang kearah Ina memberi isyarat supaya untuk mengatakan yang itu ada lah benar)

H-ha..aku tadi pengsan kat belakang sekolah ....(kata Ina)

Haih... diaorang ni memang patut lah jadi kawan baik sorang tipu semua ikut tipu...haihh tak apa lah asal kan korang bahagia...

Hmmm okay ....(kata Azril)

Jadi sekarang Kau dah okay ke ??(Tanya Alif)

Aku okay jee(kata Ina sambil memutarkan bola matanye malas)

Weh ..Kau marah kat aku lagi ke...(kata Alif)

Tak tahu (jawab Ina )

Weh...aku...

Ish..dah lah Jom masuk kelas..nanti cikgu marah pula kalau lambat²

Ina melanjutkan langkahnye untuk menuju ke kelas...manakala Aisya Dan Anis hanya mengikuti sahaja sahabatnye itu Alif hanya melihat sahaja mereka pergi.....

Hmmm....dia masih marah kat aku lagi...(kata Alif)

Tak apa lah nanti dia okay lah tu ... biasa lah perempuan kalau marah memang lama(kata Rayyan santai)

Haah...melaikan Kau pujuk dengan makanan fav dia....insyaallah...dia berhenti marah (kata Azril)

Hmm....okay lah aku Cuba cara Kau tu ....

Lalu mereka pun pergi masuk ke kelas mereka....pada masa ini Aisya ,Anis dan Ina sedang berbual-bual...cikgu mereka tidak dapat masuk ke kelas kerana ada meeting...

Weh..Ina aku nak tanya boleh??(kata Anis)
Hmm apa??( Jawab Ina)

Hmmm...Kau masih marah dengan Alif ke??(tanya Anis)

Malas ah cakap pasal dia buang masa je baik kau borak pasal San ke wooyoung ke lagi best...(balas Ina)

Haihhh....Kau ni tak habis² lah asal orang tanya pasal Alif Kau mesti nak tukar topik kan...(kata Aisya yang agak geram dengan sahabatnye itu)

Alaaa...korang ni ....aku tak suka lah nak cakap benda yang berkaitan dengan Alif tak ada orang lain ke dalam dunia ni ....

Hmmm ....asal Kau ni ....Ina aku kenal Kau ...Kau seorang yang senang maaf kan orang ...Kau sendiri cakap kan kau malas nak ada musuh dengan orang...ha sekarang apa salahnye Kau maafkan jelah Alif tu(kata Anis)

Ha betul tu...jangan lah macam ni Ina...Kau tengok lah dia sekarang dah macam orang gila aku tengok ...pastu Luka sana Luka sini...Kau tak kesian ke dengan dia...(kata Aisya)

Korang...sebelum kita nak kesian dengan orang...kita kesian kan diri kita dulu...apa gunanye aku kesian kan dia tapi dia tak kesian kan aku...(kata Ina)

Tiba² ada seseorang yang datang menghampiri mereka....

Hmm...hi korang (sapa Alif)

Oh hi...eh sejak bila Kau ada kat sini(kata Anis)

Baru je...hmm Ina nah(kata Alif sambil menghulurkan coklat)

Ha......okay ...(balas Ina)

Aku tak Tau nak beli coklat apa jadi aku beli kan jelah coklat Cadbury untuk Kau...(kata Alif)

Eh tak apa lah...Ina nk semua coklat dia suka...kalau ikut kan coklat Cadbury yang paling fav dia (kata Anis)

Oh...ye ke (kata Alif)

Okay lah ...aku pergi dulu..(kata Alif lagi )

Anis Dan Aisya hanya mengangguk sahaja Dan memberikan senyuman kepada Alif ...lalu Alif pun pergi dari kelas mereka....Ina hanya mengabaikan sahaja....

Weh ...korang nak tak coklat ni...aku tak nak lah (kata Ina sambil menghulurkan coklat kearah sahabatnye)

Aik!? Bukan ke kau suka coklat ni...(kata Anis yang agak terkejut dengan tindakan yang Ina buat)

Serious lah Ina...tak kan sampai macam ni ....Kau macam dah anggap dia musuh Kau Tau tak( kata Aisya)

Tak sekarang ni nak ke tak coklat ni..kalau tak nak aku bagi orang lain(kata Ina)

Eh...nak..nak..rugi Tau kalau tak makan ni...(kata anis lalu mengambil coklat yang tadinye berada di tangan Ina)

Weh aku pun nak...(kata Aisya)

Lalu mereka berdua pun makan coklat itu dengan penuh nikmat ... bersyukur sangat dapat coklat free ...

Weh Ina Kau tak nak ke...sedap ni (kata Anis yang Cuba untuk menghasut sahabatnye itu)

Hmm tak nak (kata Ina)
Betul Kau tak nak(kata Anis lagi)
Ye..makan jelah (balas Ina)
Hmm okay

Lalu Anis pun melanjutkan makannye.... setelah selesai makan Anis Dan Aisya pun pergi ke tandas untuk mencuci tangan dalam perjalanan hendak ke tandas mereka melihat ada seseorang berjalan menuju ke stor...jadi mereka berasa tidak sedap hati ... mereka memutuskan untuk mengekori orang itu ..

Tibanye di stor mereka mengintai dari celah celah pintu stor itu... mereka melihat di tangan orang itu ada sebilah  pisau di tangannye....lalu orang itu melemparkan pisau itu ke lantai...pisau itu betul² berada tepat di hadapan pintu stor itu...

Pada saat itu Aisya Dan Anis hampir sahaja mahu menjerit...mana taknye pisau kot kalau kena tu tak ke mati... dengan tidak sengaja Anis terpijak satu ranting kayu....

"Aduhh ranting ni boleh pula time² macam ni Kau ada kat sini aduhh"kata Anis dalam hati

Lalu orang yang berada dalam stor itu pun melangkah ke arah pintu stor dan....dia melihat tiada sesiapa pun yang berada di situ jadi dia melanjutkan balik kerjanye..

Uish nasib sempat.. kalau tak aku rasa kita dah mati tuu(kata Anis)

Tulah...haih...nak semput aku lari...(kata Aisya yang masih sesak nafas tu)

Agak² lah kan...apa yang di buat eh...siap ada pisau bagai(kata Anis)

Entah² dia nak b-

Aip..jangan nak merepek...tak baik(kata Aisya)

Mana lah Tau kannn

Kau ni banyak sangat tengok citer ni haihh(kata Aisya sambil menggelengkan kepalanye)

Mereka pun sampai di kelas dan di situ terlihat Ina yang sedang bercekak pinggan di depan mereka...

Ha ... lambat balik...korang pergi tandas ke Bina tandas?? Lama sangat(kata Ina)

Hehehehehe...ni ha si Aisya ni ha dia tadi tiba² je sakit perut(kata Anis sambil menunjuk kearah Aisya)

Eh!?..aku pula (kata Aisya)

Hmmm dah² jangan gaduh² nanti ada juga perang dunia ke 3 berlaku nii (kata Ina Cuba menghentikan pergeludtan mulut antara Anis dan Aisya)

Bersambung.....






CRUSH SEASON 1 [Complete ✅]Where stories live. Discover now