part 17

23 2 0
                                    

Semasa Aisya sedang membaca buku...Tiba² ada seseorang datang mengahampirinye....

Eh...sejak bila Kau ada kat sini (kata Alif lalu mendudukan dirinya di kerusi di hadapan Aisya)

Dah lama aku ada kat sini(kata Aisya)

Lalu Aisya mengalihkan pandangannye...apabila dia melihat sahaja muka Alif dia sangat terkejut....

Eh ...weh asal dengan muka kau tu...

Oh..tadi aku kena tumbuk dengan Arif

Serious lah....teruk betul dia pukul Kau...

Tak ada lah sikit je ni...

Sikit Kau lah...ni sampai berbalut sana berlembam sini...

Hmm tak apa lah ... mungkin ni lah kot balasan untuk aku...

Hmmm...boleh aku Tanya..

Tanya lah..

Hmm.. jujur eh sebenarnye waktu Kau buat challenge tu...Kau ada tak perasaan dekat Ina?

Waktu buat challenge tu aku tak ada perasaan langsung dekat Ina..

Habistu kenapa Kau sedih sangat pasal Ina??

Hmm..aku tak Tau lah...kepala aku dah pening...

Aku rasa lah kan... sekarang ni kau dah ada hati dengan Ina...

Kenapa pula??

Aku tengok cara Kau ni ...macam...tak boleh hidup tanpa dia ...Kau faham tak??

Hmmm...entah lah aku tak Tau...tapi aku rasa tak sedap hati lah bila Ina dengan Arif...

Kenapa pula Kau jeles ke??

Ish bukan lah...aku rasa macam Arif tu dah gila Kau Tau...apa² pun boleh jadi dekat Ina di luar jangkaan kita....

Maksud Kau??

Maksud aku dia boleh je bunuh Ina atau buat apa² benda yang bahaya kalau dia tak dapat Ina...dia tu dah obses dengan Ina ...

Weh...serious lah...okay lah aku pergi dulu aku harap Anis ada lah dengan dia sekarang...

Okay²...

Lalu Aisya meletakkan sahaja buku yang dia baca tadi di atas meja...Dan terus pergi keluar dari library...dia pergi taman balik...tapi dia tidak melihat sesiapa pun disitu jadi mencari Anis Dan Ina di tempat lain...

Aisya sudah mencari di merata rata tempat tapi dia masih tidak jumpa...jadi dia memutuskan untuk mencari di kantin...semasa dalam perjalanan Aisya terserempak dengan Anis...

Eh ...Anis asal Kau ada kat sini mana Ina(Tanya Aisya yang agak cemas)

Oh ..aku pergi tandas tadi...Ina aku tak Tau lah...

Apa!!?? Jadi Kau tinggal kan dia sorang sorang ke???

Haah... kenapa???

Dia sekarang dalam bahaya tau tak...

Ha!? Betul ke...dah Jom kita cari Ina sekarang juga...

Lalu Anis Dan Aisya pun pergi mencari Ina...mereka mencari Ina di kantin, dewan, taman , Dan lain² namun mereka masih tidak jumpa Ina lagi ...jadi mereka merancang untuk pergi mencari Ina di belakang sekolah sebab tempat ni je diaorang belum cari lagi...

Sesampainye di belakang sekolah...mereka melihat Ina seorang diri ....lalu mereka menghampiri Ina...

Weh Ina asal Kau duduk kat sini ??(Tanya Aisya)

Ouh...tak ada lah ..tadi ada orang cakap ada orang nak jumpa aku kat belakang sekolah...tulah aku tengah tunggu ni...(balas Ina)

Ooo...Kau kalau nak pergi mana² jangan pergi sorang² ajak lah aku ke Anis ke(kata Aisya lagi)

Kenapa pula??(Tanya Ina)

Tak ada apa² lah...

Bersambung...

CRUSH SEASON 1 [Complete ✅]Where stories live. Discover now