part 15

22 3 0
                                    

Manakala Alif pula...dia sedang duduk di tangga....dia masih rasa serbesalah dengan Ina...haihh...tiba² ada seseorang menepuk bahu Alif...Alif memandang kearah orang yang menepuknye tadi....orang tersebut pun duduk di sebelah Alif...

Aku dengar citerr Kau sakit kan hati Ina (Tanya Arif)

Hmm...

Lalu Arif menarik tangan Alif ....dia membawa Alif ke belakang sekolah....dia memengang kolar baju Alif lalu dia melayangkan satu tumbukan di muka Alif...itu membuatkan Alif jatuh tersunkur di tanah....Arif terus tumbuk muka Alif tanpa belas kasihan...

Kau memang bangsat!!!(maki Arif)

Arif terus menerus menumbuk muka Alif sehingga hidup Alif berdarah ..tidak lama kemudian ada seseorang datang dengan cepat meleraikan pergaduhan di antara mereka...

Eh korang ni asal ha!!??(kata Azril)

Ni ..banjingan ni ...dia sakitkan hati Ina(kata Arif yang masih marah terhadap Alif)

Kalau ye pun tak payah lah pukul dia sampai macam ni(kata Azril)

Pada masa itu Azril sedang membuat rondaan di kawasan sekolah..jadi dia memilih untuk memulakan di belakang sekolah...pada masa itu dia ternampak Arif sedang menumbuk Alif jadi dengan cepat dia meleraikan mereka....

Ish...dah lah Kau pergi lah jangan lah Kau pukul dia lagi...kalau Kau pukul dia lagi..aku bagi tau pengetua...(ugut Azril)

Cis..

Lalu Arif pun pergi meninggalkan mereka....tanpa membuang masa Azril pun membantu Alif untuk bangun...lalu dia membawa Alif ke bilik sakit...setelah Alif selesai di ubati....Azril pun membawa Alif ke kelasnye...

Sesampainye di kelas...Azril terus memanggil Rayyan untuk tolong Alif.... Rayyan sangat terkejut apabila melihat Alif seteruk ini ....

Weh Kau okay tak???(Tanya Rayyan yang sedikit cemas )

Aku okay jerrr(balas Alif)

Betul ke ni??? Muka kau ni teruk betul dah macam pecah rumah aku tengok...cer citer apa yang dah jadi sebenarnye???(kata Rayyan)

Sebenarnye....

Lalu Alif pun menceritakan apa yang telah terjadi sebenarnye....

Ish..tak guna betul ...apa masalah si pukimak tu ha!!?? Tak habis² cari pasal(kata Rayyan)

Tak apa lah...lagi pun aku memang layak dapat balasan macam ni....ni tak seteruk apa yang aku buat dekat Ina...(kata Alif lalu dia menundukkan kepalanye)

Hmm...sudah² lah tu...asyik fikir pasal tu je...(kata Rayyan)

Aku tak boleh...aku rasa kesalahan aku tu besar sangat(kata Alif)

Hmm apa² jelah...aku nak keluar jap bosan pula duduk dalam kelas ni lama² (kata Rayyan)

Lalu Rayyan pergi meninggalkan Alif seorang diri di dalam kelas...semasa tengah berjalan Rayyan terserempak dengan Anis Dan Aisya..

Eh... Rayyan ikut kitaorang kejap(kata Anis)

Kenapa pula??(Tanya Rayyan)

Ikut jelah(kata Aisya)

Lalu Rayyan mengikuti Aisya Dan Anis ....mereka pergi ke taman sekolah...setelah tibanye mereka terus duduk di kerusi yang ada di taman itu...

Ha apa Hal korang suruh aku ikut??(Tanya Rayyan)

Tak lah kitaorg just nak Tanya...Alif macam mana ???(kata Aisya)

Ouhhh ...dia masih macam tu je...dah macam orang mati bini dia tu(jawab Rayyan)

Macam mana pula dengan Ina??(Tanya Rayyan)

Hmmm dia dah okay sikit...tapi tulah...(kata Anis)

Tapi apa??

Dia macam dah trauma dengan cinta(sambung Aisya)

Ha maksud Kau??

Dia macam bila orang ajak dia keluar ke...apa ke dia macam takut Kau Tau tak...lepastu kitaorang ada lah sekali tu bagi dia bunga dia cepat² buang bunga tu (jelas Anis panjang lebar)

Serious lah...tak kan sampai macam tu

Yee betul tak nak percaya tak apa...(kata Aisya)

Habis lah....macam mana nii

Macam mana apa ....benda dah jadi tak boleh buat apa...(kata Anis)

Bersambung....

CRUSH SEASON 1 [Complete ✅]Where stories live. Discover now