“Apa dah jadi ni..?” -Ikasyi tiba di hadapan Izzhan dan Aliff.
“Izzhan ni haa..” -Aliff
“Kenapa?” -Dayatiz bersuara perlahan memandang ke arah Izzhan kerisauan.
“Tergelincir dalam tandas pulak..” -Aliff
“Ye ke” -Dayatiz
“Apa? Kau seronok lah tu. Ya.. aku jatuh lagi.” -Izzhan
“Mana ada...” -Dayatiz mula menangis.
‘Ehh mamat ni pun..’ ~desis Aliff sudah memandang Izzhan geram.
“Siapa kata...?” -Dayatiz menangis memandang ke arah Ikasyi.
Izzhan terdiam memandang ke arah Dayatiz.
‘Haih.. sabar je lah dengan karenah diorang ni..’ ~desis Ikasyi memegang bahu Dayatiz.
‘Sorang suka merajuk.. sorang suka menangis.. Haih.. macam ni lah jadinya.. Bila nak berbaik?’ ~desis Aliff
‘What I’m doing? Makes girl cry! How bad I am!’ ~desis Izzhan merasa bersalah.
“Alaa Hannah.. Janganlah nangis.. Kau nangis aku pun nak nangis tau...” -Izzhan berpura-pura menangis.
“Hmm.. ye lah tu...” -Dayatiz tersedu-sedu berhenti menangis.
Aliff dan Ikasyi sudah tersenyum memandang mereka.
“Alahai.. sweet pulak..” -Ikasyi tersenyum malu-malu melihat gelagat mereka itu.
Namun yang anehnya Izzhan tetap tidak berhenti menangis.
“Wait, what?” -Ikasyi kini terdiam melihat ada air mata yang jatuh ke lantai.
“Izzhan? Aku ingat kau...” -Aliff
“Pura-pura saja tadi..?” -Dayatiz memandang ke arah Izzhan.
Izzhan masih tetap menangis namun seperti tanpa sebab pula.
“Izzhan, kau okey ke tak ni?” -Aliff
Haziqq dan Irfaan yang menuruni tangga tadi kini menuju ke arah mereka.
“Wow. Apa cita ni?” -Irfaan hanya berdiri tegak terpinga-pinga memandang Izzhan yang masih tersedu-sedu.
“Are you.. okay?” -Haziqq juga terpinga-pinga.
Iqahish, Aliana dan Syiera berjalan menuju ke arah mereka dengan telekung yang siap di tangan masing-masing untuk solat Asar berjemaah di surau nanti.
“What just happened here?” -Iqahish tertanya-tanya.
“Nothing.” -Dayatiz pantas menjawab.
“Dayat.” -Ikasyi memadang ke arah Dayatiz.
“Haih... Izzhan Mikhael... Maafkan saya.. Saya tak sengaja.. Saya buat awak menangis.. Saya minta maaf.. Saya takda niat.. Niat untuk buat awak nangis..” -Dayatiz seperti main-main sahaja.
“Dayat” -Aliff dan Ikasyi
“Takpa...” -Izzhan
“Ye ke takpa? Awak kan cerewek sikit.. Mengalahkan perempuan..” -Dayatiz
“Dayat.” -Ikasyi, Iqahish, Aliana dan Syiera.
“Ye, takpa. Aku risau kau tu yang tak okey.. Kau tu dah lah kasar.. Mengalahkan lelaki.. Tertiba berawak-awak dengan aku..” -Izzhan
“Izzhan, sudah lah tu..” -Aliff memandang Izzhan kerisauan seakan merasa semua yang berlaku kepada Izzhan itu ada kaitannya dengan Dayatiz.
“Sorry tau Dayat.. Aku betul-betul minta maaf ni.. Sebab kacau kau dalam kelas tadi.. Sorry sangat-sangat..” -Izzhan
YOU ARE READING
Pewaris Buku Pusaka
HorrorMengisahkan tentang 9 orang pelajar di sebuah kelas yang terperangkap di tingkat 3 di sekolah mereka. Semua yang terjadi adalah angkara buku pusaka yang dijumpai oleh Dayatiz. Setelah Dayatiz menjadi pemilik buku pusaka itu. Pelbagai hal mistik dan...