TOK TOK TOK
"Ye umi kejapp.Nak siap dahh!!" jerit Merabella supaya umi yang berada di luar pintu bilik dapat mendengar suara dia.
"Cepat sikit.Umi dengan ayah tunggu dalam kereta.Nanti keluar jangan lupa kunci pintu." pesan Puan Nuraizah.
Risau anak dia tak kunci pintu.Nanti tak pasal pasal rumah kena ceroboh dengan pencuri.
Merabella melihat penampilannya buat kali terakhir di cermin.
Gadis itu berpuas hati melihat penampilannya yang mengenakan dress panjang berwarna merun gelap bersama beberapa aksesori seperti gelang,rantai dan anting-anting berbentuk bulat kecil.Rambut hitam panjang dibiarkan terlepas.
Simple but gorgeous.
......
Pintu dan pagar rumah dikunci seperti yang diarahkan oleh uminya sebentar tadi.Kereta milik Encik Norman dituju dan kemudian memboloskan diri ke dalam kereta.Sudah tentulah dia duduk di belakang.Nak duduk depan?
Maam besar dah cop dulu.
Setelah setengah jam perjalanan.Akhirnya tiba juga di rumah kawan uminya.
"Sampai pon.Bella.." panggil Puan Nuraizah apabila anak perempuannya sedang leka mendengar lagu menggunakan earphone.Kalau guna headphone nanti rosak pula rambut dia kan??
"Bellaa.." Puan Nuraizah panggil untuk kali kedua.Tetapi kali ini sambil menolak perlahan tubuh Merabella yang berada di tempat duduk belakang..Merabella tersentak sedikit.
"Hm??" Merabella mengalihkan pandangannya ke arah luar tingkap.
"Eh dah sampai ke??" tanya Merabella apabila rumah banglo besar yang cantik apatah lagi gah menghiasi pemandangan dia sekarang ni.Wow cantikk.Ni kalau dia duduk sini ni memang tak lah nak keluar rumah.
"Yelah.Dah jom..." pintu kereta dibuka.Merabella dan kedua orang tuanya menuju ke arah rumah banglo tersebut.
.....
Merabella terasa kekok apabila ramai sangat insan yang tidak dikenali memenuhi ruangan dalam banglo itu.Dia cuba untuk sentiasa berada di sisi kedua orang tuanya tetapi gagal.Puan Nuraizah terus menghilang setelah mengenalkan Merabella kepada kawan-kawan miliknya.Encik Norman pula??Sudah tentulah dengan bini dia.
Merabella kemudian ternampak meja panjang yang dipenuhi dengan desserts.Dia kalau dengan dessert memang soulmate lah dikatakan.
Kek red velvet mini dicapai.Rasa dulu baru ambik banyak-banyak.Nanti tak habis pula bila tak
sedap.Kek red velvet tadi dimasukkan ke dalam mulut.
.
.
.
Hmm not bad and lembut.Merabella boleh dikatakan berpuas hati dengan apa yang baru saja dia makan.Kalau ni je dah sedap yang lain pon mesti sedap.Pinggan kecil yang disediakan diambil.Desserts yang tersusun di ambil satu persatu.Merabella kemudian duduk di meja bulat berseorangan.Ya allah nikmatnya dapat makan dessert.
YOU ARE READING
-OG-THE ONLY FARISH MIQAEL
Romance"𝐼𝓉 𝓌𝒶𝓈 𝓉𝒽𝒶𝓉 𝓈𝓂𝒾𝓁𝑒.𝒯𝒽𝑒 𝒻𝒾𝓇𝓈𝓉 𝓉𝒾𝓂𝑒 𝒾 𝓈𝒶𝓌 𝒾𝓉,𝒾 𝓀𝓃𝑒𝓌 𝒾 𝓌𝒶𝓃𝓉 𝓉𝑜 𝓈𝑒𝑒 𝒾𝓉 𝒻𝑜𝓇 𝓉𝒽𝑒 𝓇𝑒𝓈𝓉 𝑜𝒻 𝓂𝓎 𝓁𝒾𝒻𝑒." -Merabella Aulya- Cantik seperti namanya. Seorang gadis yang menjadi p...