//FARISH MIQAEL 5//

11 1 0
                                    

"Mummy?.." tegur Ryan kepada Datin Ainul.Bahagia nampak mummy dia ni borak dengan kawan dia.Tak ingat dunia lah katakan.

"Oh Ryan!" Datin Ainul perasan akan kehadiran rakan-rakan Ryan iaitu Farish dan adik-adik kembarnya.Segak betul kesemua jejaka muda di hadapan dia ni.Oh Adam?Dah jumpa dah tadi budak tu bukan main awal sampainya.

"Happy Birthday auntie Ainul!!" jerit Harrish dan Harrash serentak sehingga menarik perhatian beberapa tetamu di situ.Hyper sungguh.

Farish menggelengkan kepala melihat perangai adik-adiknya yang tidak tahu malu tu.Tolong kutip dua ekor ni.Penatlah layan dah macam binatang buas.

"Happy Birthday auntie.May Allah ease in you in everything." ucap Farish.Ini kali kedua Datin Ainul mendengar ucapan tersebut.Tadi Merabella and now Farish.

"Aw this is the second time auntie dapat wish yang sebijik macam tu Farish.By the way thankyou for the wishes." balas Datin Ainul.Bahagia betul hari ni.Bukan selalu dapat layanan macam hari ni.Setahun sekali je lah.

Farish membalas dengan senyuman.Satu je nak cakap.Handsomee sampai mulut gadis di sebelah Puan Nuraizah itu hampir ternganga tetapi sempat ditahan oleh Puan Nuraizah.

"Hei apa tengok anak teruna orang macam tu." kata Puan Nuraizah seraya menampar perlahan bahu milik Merabella.Terhinjut tubuh Merabella sambil berdesis kesakitan.Pedih ye tamparan tu.Auch.

Telatah dua beranak itu diperhati oleh mereka yang berada di meja itu.Tergelak kecil Farish melihat wajah cemberut Merabella.Cantik tapi harap perangai pon cantiklah.Farish tak pandang rupa je okay guys??Personality itu juga penting.

Harrish,Harrash dan Ryan juga tergelak kecil.Ryan kemudian menegur Puan Nuraizah.

"Assalammualaikum auntie.Lama tak nampak." last dia berjumpa dengan wanita tersebut hampir 6 bulan lalu semasa mummy dia mengajak teman berjumpa dengan kawannya.

Puan Nuraizah terus mengalihkan pandangan ke arah Ryan.

"Waalaikummussalam.Tulah lama tak nampak.Makin handsome auntie tengok kamu ni." senyuman nipis diukir.Ryan juga membalas senyuman Puan Nuraizah.Ryan lalu perasan akan pandangan Merabella terhadap Farish.Tak berkelip mata.Tertawa kecil Ryan dibuatnya.

"Ehem" Ryan berdehem menarik perhatian Merabella.Diri dirapatkan sedikit ke arah Merabella.

"Kau kalau nak usya anak orang pon janganlah sampai tak berkelip.Nanti orang ingat kau kena rasuk Bella." terkejut Merabella dengan bisikan Ryan.Eh Ryan ni sibuk je.

"Mana ada aku usya.Aku tengok je.Qaiyyum tu nak campak mana?" matanya menjeling tajam wajah Ryan.Mana ada usya,dia tengok Farish je sebab macam pernah nampak tapi tak ingat dekat mana.

"Eleh kau campak je lah dia dekat mana-mana.Macam tak berguna je lelaki tu.Manjang busy je." menyampah betul dia dengan Qaiyyum.Yelah pernah direject oleh si gadis depan ni disebabkan Qaiyyum.Tapi bukan tu je sebab dia tak suka Qaiyyum lagipon member dah move on sebab lama dah benda tu terjadi.Past is past.

"Ha memang nak tunggu kau je dekat sini Ryan.Ingat kitaorang ni tunggul kayu eh?Aku lapar dah ni." Harrash bersuara apabila melihat Ryan sedang rancak berborak bersama seorang gadis cantik yang tidak dikenali.

"Eh sorry sorry.Terlupa pulak pasal korang.Okaylah auntie,mummy Ryan gerak dulu.Nak suap haiwan-haiwan buas ni kejap.Jom jom." ajak Ryan seraya menerima jelingan maut daripada ketiga-tiga beradik itu tetapi tidak diendahkan.

Sempat Farish memandang sekilas wajah Merabella yang sedang tertawa bersama mummy Ryan dan kawan milik mummy Ryan.

Indeed she is pretty but buta.Lihat saja wajah itu dia terus ingat dimana mereka pernah berjumpa.Ya,dia masih ingat kejadian dimana gadis itu terlanggar dia semasa membeli barang dapur..

-OG-THE ONLY FARISH MIQAELWhere stories live. Discover now