//FARISH MIQAEL 6//

8 1 0
                                    

Enjin motorsikal berkuasa tinggi itu dimatikan.Helmet dikepala ditanggalkan.Rambut yang diikat ekor kuda dilepaskan.Kini jelas rambut panjang cantik milik dia.

Kaki mengorak langkah mencari kelas.Pelajar-pelajar di situ terpegun dengan kecantikan gadis itu.

"Lawa siak."

"Damn she's pretty."

"Woah-"

Merabella menghiraukan mata-mata yang memandang.Sekarang ni mana kelas dia.Penat lah berjalan.Merabella menghela nafas.

"Eh kak.Baru masuk dah mengeluh.Apa ce?" tanya seseorang kepada Merabella.

Merabella pusing ke arah suara tadi.Tersenyum lebar dia melihat si pemilik suara yang menegurnya tadi.

"Ally!!!Omg!!" laju tangan Merabella memeluk tubuh milik rakannya itu.Rindu betul walaupun tidak jauh tapi jarang berjumpa.

"Aduh sesak woi!!Nak aku mati awal ke hah?!" terbatuk-batuk Ally dibuatnya.Bukan main ketat pelukan minah ni eh?Seraya itu Merabella melepaskan pelukan.Excite bebenor.

"Heheh sorry.Hm aku tengah cari kelas aku.Blok ni dekat mana weh?" tanya Merabella.Maklumlah baru masuk sini kan.Mana lah dia tahu selok belok universiti ni.Kalau salah masuk nanti??Ha malu tak ke sudah.

Mata Ally tekun memerhatikan gambar yang ditunjuk oleh Merabella.

"Oh aku tahu!Jom ikut aku." Ally menarik lengan Merabella supaya mengekorinya.

"Hah?Pergi mana?.."

"Eh kau ni banyak tanya pulak.Ikut je jom." lengan Merabella masih dipegang erat.

*Nak cakap je yang saya reka semua benda dalam ni tau

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

*Nak cakap je yang saya reka semua benda dalam ni tau.So dont take it seriously okay??Pasal universiti ni apa semua saya reka okay??Sorry lah kalau salah🧎🏻‍♂️"

........

Pintu dewan kuliah dikuak oleh Ally.Semua memandang ke arah pintu dan terdapat gadis yang tidak dikenali mereka semua memasuki ruangan dewan kuliah tersebut.

Merabella dan Ally duduk di tempat yang kosong.Tidak depan sangat dan tidak belakang sangat.Perfect seats.

"Psst psst." terdengar bisikan dari seseorang atau lebih kepada dipanggil.Serentak Merabella dan Ally memusingkan tubuh ke belakang.Ramai juga yang memerhati kan mereka.Pelajar baru kan hehe.

"Hy.Nama siapa?" tanya seorang lelaki bernama Umar.Merabella mengangkat kening tanda 'apakah?'.

"Ish kau ni Umar.Pantang nampak perempuan cantik kan?" kata Ally sambil menjegilkan mata ke arah Umar.

Umar mencebik.Kena marah pulak.Nak tahu nama je pon.

"Kau jealous eh Ally??" sakat Umar.

"Eee apa benda kau ni" Ally memutarkan bebola mata dia ke atas.Menyampah dia.Jealous dia kata??Tak ada masa.

-OG-THE ONLY FARISH MIQAELWhere stories live. Discover now