"Qaiyyum?..." panggil Merabella lembut.Qaiyyum tersenyum melihat wajah Merabella.Lama dia tak jumpa dengan gadis manis ni.
"Hy sayang.I miss you.." nak terkeluar segala isi dalam perut Merabella.Rasa nak je tumbuk muka si Qaiyyum tapi kena sabar.
"Hy i ada benda nak bagitahu you..Mesti you happy." Merabella melemparkan senyuman manis kepada Qaiyyum atau lebih tepat senyuman palsu kemudian melabuhkan punggung di kerusi berhadapan dengan Qaiyyum.
Teruja Qaiyyum nak dengar berita yang ingin diberitahu gadis ini.Tubuh didepankan tanda untuk Merabella meneruskan percakapan.
"I pindah universiti and you know what?Kita sama universiti!!" kata Merabella dengan nada teruja.Ya Qaiyyum tak tahu sebab Merabella konon nak suprise kan Qaiyyum.Tapi diri sendiri di suprise kan.
Terdiam seribu bahasa Qaiyyum dibuatnya.Badannya pula terus kaku.
Merabella menahan diri daripada tersenyum jahat.Risau lah tu kena tangkap curang tapi tulah dah kena tangkap dah pon."Happy tak??Lepas ni senang lah nak jumpa kan??" Qaiyyum hanya mampu membalas dengan senyuman.Apa dia nak buat ni??Aduh
Ting Ting
Skrin fonnya dipandang.Terdapat mesej baru yang masuk.
Ally<3
-weh kau dekat mana?aku dah nak sampai ni.
-jap.Kau tunggu dulu
eh nanti aku sampai.-Okay
Skrin fon milik nya ditutup.Kepala kini memandang wajah tanpa emosi Qaiyyum.Terkejut sangat ke?
"Qai?I nak kena pergi ni.Kawan i tengah tunggu.Nanti i chat you.Bye." Merabella kemudian berdiri dan pergi meninggalkan Qaiyyum seorang diri setelah menghadiahkan senyum kepada Qaiyyum.Senyumannya tadi hilang serta merta selepas melepasi tubuh Qaiyyum.
Tanpa Merabella sedar,seseorang memerhati akan kelakuan dirinya tadi.
Vroom Vroom
Enjin motorsikal berkuasa tinggi itu dimatikan.Kelibat rakannya yang berdiri memandang ke arah dia dilambai.Lalu helmet dibuka dan diletakkan di atas motor.Tak takut pon kalau hilang sebab ada cctv kalau kena curi dia tangkap lah orang tu.
"Kau pergi mana tadi?Lembap." terlopong Merabella dibuatnya.Lah dia kata kita lembap.Tak sedar diri.
"Aku jumpa Qai tadi.Bermanja-manja palsu kejap." kaki melangkah masuk ke dalam kedai buku.Segala jenis buku ada di kedai ni.Ada komik,novel,kamus dan buku pelajaran pon ada.Merabella memang suka membaca novel melayu dan juga inggeris.
"What??Kau jumpa dia?Kau borak apa je?" banyak betul soalan yang dituju buat diri dia.
"Ye aku jumpa dia kejap.Just bagitahu dia yang kitaorang dah sama uni.Dia punya terkejut sampai terkaku tak tahu nak cakap apa.Tak pandai cover betul mamat tu." bebel Merabella sambil membelek-belek novel yang nampak usang itu.Suka betul dia.
YOU ARE READING
-OG-THE ONLY FARISH MIQAEL
Romance"𝐼𝓉 𝓌𝒶𝓈 𝓉𝒽𝒶𝓉 𝓈𝓂𝒾𝓁𝑒.𝒯𝒽𝑒 𝒻𝒾𝓇𝓈𝓉 𝓉𝒾𝓂𝑒 𝒾 𝓈𝒶𝓌 𝒾𝓉,𝒾 𝓀𝓃𝑒𝓌 𝒾 𝓌𝒶𝓃𝓉 𝓉𝑜 𝓈𝑒𝑒 𝒾𝓉 𝒻𝑜𝓇 𝓉𝒽𝑒 𝓇𝑒𝓈𝓉 𝑜𝒻 𝓂𝓎 𝓁𝒾𝒻𝑒." -Merabella Aulya- Cantik seperti namanya. Seorang gadis yang menjadi p...