Olli:
Herään aamulla pieneen päänsärkyyn. Perkele. Toi oli eka kerta viel ku vedän nui pahat kännit. Aikasemmin oon juonu yhen tai kaks mut nyt meni vähä enemmän.
Käännän kylkeä ja näen Aleksin nukkumassa. Poika näyttää rauhalliselta. Eipä taida tuolle olla ensimmäinen kerta krapulassa.
Itsella tuntuu kui olis joku pallo tossa kurkussa ja rinnassa. Sitten tunnen sen, tunnen kuinka kohta tulisi oksennus. Juoksen nopeasti vessaan.
Hetken odottelun jälkeen, sieltä se tulee. Koko eilispäivän juomat. Vihaan oksentamista. Istahdan lattialle nojaten seinään. En juo enää ikinä.
Pian ovi avautuu ja Aleksi säntää pöntölle oksentamaan. Tukin nopeasti korvani ja suljen silmäni. Hetkisen päästä Ale istahtaa viereeni. "Huomenta" mumisen aamubassollani.
"No iha saatanan hyvää huomenta sullekki" Aleksi tokaisee. Tuon olo taitaa olla hieman karseampi. "Unohin tehä sen life hackin ettei aamul ois näi paska olo" hän marisee.
"Mikä life hack?" Kysyn "Se et otan buranan ja juon yhen Gatoraden enne ku alan nukkuus" Aleksi kertoo. Nyökkään. Toimiikohan toi oikeesti. Epäilen.
Nousen ylös ja laahustan Aleksi perässäni huoneeseeni. Menen sängylle makaamaan. "Pöllin sulta collarit ja t-paidan" Aleksi sanoo "Joo, tuol on mun vaatekaappi" osotan kaappia.
Aleksi menee sielle ja valitsee lemppari collarini ja mustan t-paidan. "Nakkaakko mullekki jotku collarit ja t-paidan?" Kysyn. Aleksihan tekee työtä käskettyä.
"Voijaan olla matcing nyt" Ale sanoo ja ojentaa minulle vaatteet. Sain mustan paidan ja perus harmaat collarit. Hymähdän. "Meinaaks millo kertoo Jarel?" Kysyn Alelt
"Varmaa tänää ku meen kottii jossai vaihees, jos jaksaa. En kyl taida jaksaa. Kerron huomen" Aleksi vastaa "Ite kerron mun porukoil varmaa tänää" harkitsen
Huoneeni oveen koputetaan. Äiti marssii sisään. "Moneltakos- ai moi, en tiennykkää et Ollil on kaveri" äiti sanoo huomatessaan Aleksin. "Joo hän on Aleksi ja tos on mun äiti" esittelen heidät
"Terve" Aleksi mumisee "Moi. Öö, takasin asiaan, monelta Olli tulit kotia?" Äiti kysyy "Joskus yöllä, kui?" Vastaan kysymykseen "Mietin vaa, et ennää oo nii myöhää ulkon" äiti paasaa
"En en. Mulki on asiaa. Mää ja Ale seurustellaan" ilmotan sponttaanisti. Äiti näyttää hämmästyneeltä. "Siis oliks toi vitsi, vai" tämä ihmettelee
"Ei ollu" Aleksi vastaa puolestani. Äiti tulee halaamaan minua. "Onneks olkoon" tämä onnittelee "Kiitti" hymähdän. "Nää sit Olli haiset viinalle et mee käymää pesulla" äiti huomauttaa
Jaahas. Nousen ylös hoiperrellen. "Meen nyt pesul nii voit käyä mun jälkee, jos jaksat tai haluut" sanon ja menen vaatekaapilleni ottamaan puhtaat boxerit.
Aleksi:
Olli juuri lähti pesulle. Huokaisen. Avaan puhelimeni. Äidiltä on tullu viesti. Mitähä se nyt. Varmaan kyselee et: "Miten menee?" Se ois nii perus.
Äiti: Mites sulla on siellä nyt mennyt?
Minä: Iha jees
Äiti: Ootkos saanu uusia kavereita?
Minä: Ei se sulle kuulu. Ja halusit tietää kuitenki vaa sen et, jos oon saanu kavereit et onks se "samanlaisia juoppoja"
Äiti: En mä nyt sitä tarkottanu Aleksi. Halusin vain tulla kyselemään kuulumisia
Minä: Etpä tietenkää. No sanoin et menee iha jees. Nyt oot saanu mitä halusitki
Äiti: Älä viitsi olla noin lapsellinen. Sunki pitää ymmärtää et tää on hyvästä sulle
Minä: Jaksan. En jaksa kuitenkaa viestitellä sulle nii moro
Lopetan aika tylysti viestittelyn. Ei toisaalta kyllä kiinnosta. Iteppähän ne suututti mut raahaamal tänne. Se oli kyl toisaalta iha hyvä, muuten en ois tavannu Ollia.
Nousen vaivalloisesti ylös. Lähden Ollin huoneesta kohti keittiötä. Haen siis sielt vettä. En kyl tiiä mis on lasit. Availen kaappeja. Nyt löyty.
Juon lasini tyhjäksi ja palaan taas Ollin huoneeseen. Tämä onkin näköjään tullut suihkusta. "Käyks nää? Haiset kuitenki varmaa viinal" Olli huomauttaa
"En jaksa. Ja sitä paitsi illal käydään pesul, ei päiväl tai aamul. Ja hajuvesi on olemas." Sanon ja grappaan Ollin hajuvedestä. Suihkautan muutaman suihkauksen.
"Mitä tää on, meinaa on iha saatanan hyvän hajusta?" Kysyn "Iha vaa joku Hugo Bossin" Olli vastaa "Mä niin pöllin tän" vitsailen. Olli hymähtää. Olli on kyl söpö.
Kapuan hänen viereensä sängylle. "Sä oot söpö" totean "Oh my god. Sieltä se kovis poika kuori suli. Jes, sain sen sulamaa" Olli innoitsee. Hymähdän.
"Mut kyllä sääki oot iha perkeleen söpö" Olli söpöstelee. Hymyilen hienoa hammashymyä. "Huh, sun henki haisoo kans viinalt" Olli huomauttaa
"Haisoo?" Ihmettelen "Eli haisee" tämä selventää. Nyökkään. "No ihan sama" tokaisen. "Nukutaaks päikkärit?" Olli ehdottaa. Nyökkään ja kiedon itseni tiukemmin tuon ympärille.
----
Sanoja: 676
YOU ARE READING
tuiki tuiki taivaan kirkkain tähti
FanfictionNostan katseeni maasta taivaalle. Tähdet näkyvät kirkkaana varsinki nyt jouluna. Harmi et sun piti lähtä takaisin. Eihän tata meän juttua sitten enään voinut jatkaakkaan. Et lähtenyt edes jouluksi vaan ihan pysyvästi takaisin. Ei tää elämä oo enää s...