luku 10

50 8 0
                                    

Aleksi:

Alkaa olemaan ilta ja pian alkaisin lähtemään kohti rantaa. Katsahdan vielä peiliin ennen lähtöä. Oon iha semi mintissä.

Alan lähestymään rantaa ja näen siellä Ollin ja jotku kaks muuta jätkää. Tai no, oletan heidän olevan jätkiä. "Moro" tokaisen ja istahdan Ollin viereen.

"Moro. Täs on Joel ja Tommi" Olli esittelee muut. Nuo tervehtivät perus suomalaisella tervehdystavamma, eli ns. päätä nyökkäämällä.

"Ja täs sit on Aleksi" Olli esittelee minut. "Juuh, ja tota mua voi kutsua Aleks" tokaisen vielä nopeaa. Istumme siinä hetken hiljaisuudessa.

"Millo Porko tullee ku sil on ne juomat?" Joel marisee. Ihan ymmärrettävää, alkaahan tässä suu jo hieman kuivua. Siinä samassa jotku kaksi pyyhältää paikalle.

"Nonii" Tommi tokaisee. "Nii tos on Niko ja Joonas" Olli esittelee "Moi, oon Aleksi. Kutsukaa Aleks vaa" esittäydyn "Moro. Olli esitteliki jo meät nii aletaan ryyppää" Joonas sanoo

Nyökkään. Otan kassista viinapullon ja korkkaan sen. Vittu ku on kitkerää. "Mitä sää oot hankkinu? Meinaan et on ky kitkerämpää mitä meikä on Vihis juonu" naureskelen

"Ihan sitä normaalia, mitä me yleensäkki juodaan" Joonas vastaa. Selvä vastaus. "Olli. Mul ois asiaa" kuiskaan tuon korvaan

"No?" hän kuiskaa takaisin "Mennää sivummalle" sanon ja tarraan Ollin ranteesta kii. "Mitäs asiaa sul oli?" Olli kysyy, kun olemme päässeet sivummalle.

"Oon tainnu tajuta, että kuka se sun ihastus on" kerron. Katson Ollia silmiin. Hän on jo muuttunut ihan tomaatiksi.

"Oonks se mä?" kysyn hennosti. Olli katsoo kenkiään ja nyökkää. Hymy nousee huulilleni. Nostan Ollin päätä pitäen tuon leuasta kiinni.

Katson Ollia tuon upeisiin silmiin. Yhtäkkiä Olli onkin jo huulteni kimpussa. Ollilla on aika pehmeet huulet. Vastaan SuUdElMaAn. 

Pian erkanemme molemmat vetämään happea. "Mitäs me nyt?" kysyn "Siis.. säkö tykkäät musta kans?" Olli ihmettelee

"No ei ku leikin sun tunteil. Totta helvetissä tykkään" nauran. Ollillakin nousee hymy huulille. "Eli mitäs me nyt?" toistan kysyykseni uudestaan

"En tiiä. Ei ehkä heti mitään vakavaa. Säädetään hetki ja sitte voitas kattoo, että miten menee" Olli vastaa. Hyvä vastaus

"Tehääs sitte niin" tokaisen ja halaan Ollia. "Aijotaanko kertoo jätkille tästä?" Olli kysäisee. Mietin hetken.

"Ei ehkä heti, koska en tunne niitä, ne ei tunne mua. Eli ootetaan et aletaan tuntee toisemme paremmin" vastaan. Olli nyökkää

"Meinaan sit kertoo Jarelle, jos ei haittaa" kerron "Ite kerron tässä viikonlopun sisään mun porukoille. Ent nää, kerrokko nää sun porukoil?" Olli kysyy

"En. En pitkään aikaan oo kertomas niille" vastaan. Olli nyökkää päätään taas. Menemme takaisin jätkien luokse.

"Pusuttelitteks te vai mitä te teitte, ainaki pussaamiselta se näytti?" Joonas kysyy "Ei ku supatin Alelle yhen jutun nii ette varmasti kuulis" Olli valehtelee "Jaahas" Joel vastaa. 

-

Ollaan nyt hyvä tovi jo juotu. Aletaan olemaan jo vähä humalas. "Onks kellää röökii?" sammallan. Joonas alkaa kaivamaan taskuaan.

Tämä heittää minulle askin. "Ota tosta koko paska, en voi polttaa muuta ku vapee ku porukat haistaa vaatteist" Joonas kertoo

"Luulekko nää et ne ei tota viinan hajua haistais" Joelkin alkaa sammaltamaan. Tommi hymähtää ja nousee. 

"Meikä lähtee kotia. Moro" tämä sanoo ja lähtee "Moro" huikkaamme jokainen vuorotelle. "Haluuks tulla meille yöt Ale?" Olli kysyy

"No en todellakaan" sanon niin sarkastisesti, kun kännissä voi sanoa. Repeän kuitenkin itse. "Jumalauta sun kans. Ilmotan porukoil et tuut" Olli sanoo ja alkaa rappaamaan puhelintaan.

"Ilmotan sit Jarel" tokaisen ja laitan viestiä. "Mä meen sit Joelille panees sen kans kerta te ette haluu meitä teä panoihi mukaa" Joonas sanoo muka loukkaantuneena.

"Miks me pantas äyssi?" kysyn "No.. en tiiä, mutta silti" Joonas vastaa. Pyöräytä silmiäni sarkastisesti, if you know what i mean. 

-

Saavumme Ollille jo myöhään aamuyöllä. Menemme niin hiljaisesti hänen huoneeseensa kkuin voimme. Hyppään tämän sängylle ja sammahdan siihen.

Olli:

Ale päätti sitte sammua toho sängylle. No, eiköhän siihen tilaa saaha tehtyä. Kuitenki 90cm sänky. Otan vaatteet pois ja ahtaudun tämän viereen. Nukahdan.

----

Sanoja: 581

tuiki tuiki taivaan kirkkain tähtiTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang