Time skip kesäkuuhun
Aleksi:
Vittu jes, kesäloma on jo alkanut. En ois jaksanu enää koulua. Toikkarin keskiarvo oli huikeat 6.5. No en ainakaa jääny luokalle.
Mut mun porukat pakottaa mut Vihtiin viikoks, vaikkakin sen piti olla, että joululomalla tulisin viimeistää käymään koton. Toisaalta ei se nii paha oo ku Olli tulee mukaan.
Lähdemme huomen aamuna, tiedossa on pitkä matka. Ei ihan niin pitkä kuin autolla, menemme junalla sinne ja takasin. Helpointa ja halvinta.
"Jännittääks?" Olli kysyy rikkoen ajatusmaailmani "Ai mikä?" ihmettelen "Et näät sun kavereit ja tuun kuitenki teille viikoks" Olli selittää
"Aa, no ehkä vähä. Liviaa ja Konstaa en oo näkemäs. Eikä Joona ja Tuomo varmaa haluu nähä mua, olin niille aika ilkee ennenku lähin" kerron
Näen sivusilmällä Ollin nyökkäävän. Olemme muuten meillä mun sängyllä makoilemas, Olli jää yötä. Oveeni koputetaan.
Jare astelee sisään. "Toin teille kaakota, vaahtokarkilla ja kermavaaholla tietenki, tykkäsit siit nii paljo pienempänä Ale" Jare sanoo
"Kiitos, ei sun ois tarvinnu" kiitän. Jare vain hymyilee. Otamme omat mukimme ja alamme juomaan. Nam, maistuu ihan samalta kuin sillon pienenä.
Jare lähtee huoneestani. "Jare on kyl ihana" tokaisen "Samaa mieltä" Olli vastaa ja ottaa hörpyn omasta kaakostaan. Tuolla jää kermavaahtoa nenän päähän.
Naurahdan. "Et vaikuta yhtään sellaselta joka vetää röökii ja muuta paskaa" Olli nauraa "No ku mut oppii tuntee nii tälläne jätkä sieltä kuoren alta paljastuu" naurahdan
"Ja jos tälläne oisin koulus nii ei kukaa mun kaveri ois, kivempaa ku tyypit "pelkää" mua" nauran "Mää haluisin olla" Olli vastaa. Hymyilen.
-
On aamu ja lähtöpäivä. Alkaa ehkä vähän jännittääs. Käännyn toiselle kyljelle ja näen Ollin puhelimellaan. "Huomenta" sanon tälle "Ai katos prinsessa ruusunenki heräs unestaan" Hän naurahtaa.
Pyöräytän silmiäni. Jare tulee huoneeseeni. "Huomenta pojjat, se ois sitte lähtöpäivä" hän sanoo "Nii mut ollaan siel vaa viikko, sitte tullaan takasi" sanon
"Niihä se o. No hei tulkaapas syömään aamupala nii lähetään sitte asemalle." Jare sanoo "Tullaan" vastaan ja nousen ylös sängystä Olli perässä.
Kävelemme keittiöön. Jare oli tehnyt pekonia, kananmunaa ja lättyjä. Tää o tälläne jenkki aamupala. Käymme pöytään istumaan.
-
Olemme päässeet juuri junaan istumaan. Hilkulle meni ettei oltais keretty. Voi johtua siitä, kun piti vielä käydä röökiä hakees, nimittäin Vihdin myyjät ei varmaan enää mulle myy.
"Jännittääks?" Olli kysyy "No joo vähäse" vastaan "Kyllä se siitä" Olli lohduttaa. Hymyilen. "Näytän sitte sulle paikkoja sielä Vihdis" päätän. Olli nyökkää.
-
Jäämme Nummelassa pois junasta. Äiti ja isä ovat jo odottamassa meitä siellä. "Moikka Allu" äiti sanoo ja tulee halaamaan. "Älä koske" sanon kylmän viileästi.
"Jaahas. No kuitenki moikka sä ot varmaan se Olli, mä oon Aleksin äiti Anu ja tässä on Aleksin isä Eero" äiti esittelee heidät.
"Moi, mää oon Olli" hän esittelee itsensä "Noni. Me aateltiin isäs kans et oltas haettu pitsat, sopisko se teille?" äiti kysyy "Juu" vastaan.
Lähdemme kävelemään kaikki autolle. Istuudumme sinne. Hetken ajamisen jälkeen saavumme kotipihaan. Kaiken pahan alku. "Ja Aleksi, et sitte mee niitte su kavereittes kaa" äiti huomauttaa.
"Totta vitussa meen." vastaan äitille. Pääsemme huoneeseeni. "Mennääks käymää kävelyl ku nuo yhet hakkee ruokaa, nähtäs ehkä Tuomoo ja Joonaa?" kysyn Ollilta
"Works for me" hän vastaa. Nyökkään. "Me lähetään kävelyl" sanon ja kävelen Olli perässäni eteiseen. "Auta armias, jos haiset viinalle tai röökille ku tuut takasi" isä sanoo.
Avaan ulko-oven ja lähdemme kävelemään kodalle missä viimeksi näin Joonan ja Tuomon. Siellä ne ovat nytkin oottamassa.
"Moro" moikkaan heitä "Moi Ale. En tienny et oot tulos takasi" Joona vastaa "En määkää. Nii ja hei täs o Olli, mun kaveri Oulust" esittelen hänet
"Moro, mä oon Joona ja tos Tuomo" Joona sanoo "Moi" Tuomo moikkaa "Joo moro" Olli vastaa. "Onks... Livia ja Konsta tulos?" kysyn. Joona ja Tuomo katsovat toisiaan.
"On, molemmat" Tuomo vastaa. Ei saatana. Kaivan taskustani röökin ja sytkärin, sytytän sen. Samalla kuulen takaani tutun äänen sanovan: "Ai katos, en tienny et Ale tuli takas"
Puhallan savut ilmaan ja käännyn. "Ai katos, Livia" totean "Ilmi elävänä" Livia sanoo ja kääntyy katsomaan Ollia "Kuka tää apina o?" hän kysyy
"Turpa kii" sanon "Oon Olli, sää oot se Livia" Olli sanoo ja kävelee lähemmäs Liviaa samalla napaten röökini kädestäni. Olli imaisee savut ja puhaltaa ne Livian naamaan.
"Wanna be kovi, huh?" Konsta sanoo takaa "Nääh en oo. Mut mää en sentää oo nii kusipää et leikkisin muitten tunteil" Olli sanoo ja katsoo lopuksi Liviaa
"Vitun homot, tappaisitte ittenne" sanon ja kävelen lähemmäs heitä. Otan Ollilta röökini ja imaisen savut. "Eiköhä me lähetä Olli" sanon ja lähden kävelemään. "Kannatan" hän sanoo ja lähtee perääni.
----
Sanoja: 697
YOU ARE READING
tuiki tuiki taivaan kirkkain tähti
FanfictionNostan katseeni maasta taivaalle. Tähdet näkyvät kirkkaana varsinki nyt jouluna. Harmi et sun piti lähtä takaisin. Eihän tata meän juttua sitten enään voinut jatkaakkaan. Et lähtenyt edes jouluksi vaan ihan pysyvästi takaisin. Ei tää elämä oo enää s...