Hoofdstuk 4 Sweet 16!

118 5 2
                                    


* Sorry lang hoofdstuk*

POV Roel

Renske en ik staan in de keuken. We zijn druk bezig met taart en hapjes maken. Renske is morgen jarig.  Dat moet natuurlijk gevierd worden. We geven een klein feest voor vrienden. en waar feest is, is taart zeg ik altijd. '' Roel, hoeveel gram bloem heb ik nodig voor taart?'' vraagt Renske. '' 100 gram'' zeg ik terug. '' Top, dankje''  zegt ze terug. '' Waar heb ik die maatb-, oh laat maar gevonden'' hoor ik Renske zeggen. Ik begin te lachen. '' Je gaat me toch niet vertellen dat je die maatbeker kwijt was toch?'' zeg ik lachend.  '' Wat? Ik? neehjohh, Waar heb j ehet over? '' Zegt ze sarcastisch. Beide moeten we lachen. '' Renske?'' vraag ik. '' Ja, Roel?'' Antwoord ze terug. '' Heb je een beetje zin je het feest?'' vraag ik. '' Jaa, ik heb er wel zin in'' zegt ze.  '' Mooizo, hoeveel mensen komen er ongeveer?'' vraag ik zodat ik weet hoeveel hapjes ik ongeveer moet maken. '' 20 en met ons erbij 26'' zegt ze. 20 mensen zijn niet heel veel mensen dat klopt. Maar Renske houdt daar ook niet zo van. 20 mensen is meer dan genoeg. '' Morgen wordt je gewoon 16, mijn kleine meisje wordt gewoon 16'' zeg ik. '' Ja ik kan het ook nog niet geloven'' zegt ze. * de oven piept* '' Oeh, de taart is klaar'' zegt ze. '' hier ovenhandschoenen'' zeg ik. Ik gooi een paar ovenhandschoenen naar haar toe. '' Oehh hij ruikt heel lekker'' zeg ik. '' Hij is ook goed gelukt zegt ze trots. '' wij zijn gewoon een topteam'' zeg ik terwijl ik mijn arm om haar heen sla. '' Dat zijn we zeker Roel'' zegt ze. 

POV Renske

Oke, morgen ben ik jarig. Ik wordt 16. We geven een klein feest met wat vrienden en vriendinnen. Eigenlijk heb ik er helemaal geen zin in. zoveel mensen. Vooral de hapjes en de taart zie ik tegen op. Eten met andere mensen erbij lukt me gewoon niet. Bij de boys is het een ander verhaal, die zie ik elke dag. sowieso is eten voor mij heel lastig. Ik kan het feest niet nu nog afzeggen.  Alles is al gepland. afzeggen is geen optie. Het is maar een middagje zeg ik tegen mezelf. 

* Rob komt binnen*

'' Hey zusje van me'' zegt hij blij. '' Hey broer van me''  zeg ik blij terug. '' Beetje zin in morgen?'' vraagt hij. '' Een beetje'' zeg ik niet heel enthousiast. '' oh hoezo dat?'' vraagt hij. '' Ik heb echt geen zin in zo veel mensen en... ehm.. het eten'' zeg ik met een trilling in mn stem. Ik kijk naar de grond.  '' Ahw moppie toch'' zegt ie. '' Kom hier'' zegt hij terwijl hij mij op schoot neemt. '' Het komt goed mop'' Zegt hij geruststellend. '' Als het niet gaat, kom je maar naar mij toe , Goed?'' vraagt hij. '' Goed'' zeg ik zacht met tranen in mijn ogen. ik kijk op naar hem. Hij ziet de tranen in mijn ogen en veegt die weg. Hij knuffelt me en zo zitten we nog een tijdje. 

* de deur gaat weer open*

Milo komt binnen. '' Hey miel'' zeg ik. '' Heyy kleintje'' zegt hij plagerig terug. '' Nou zeg, ik kan er niks aan doen dat jij bijna 2 meter bent en ik 1,70'' zeg ik nep boos. '' Hahaha, sorry '' zegt miel. '' Het is al goed haha'' zeg ik lachend. '' Goed, waar ik voor kwam. Ik heb die broer van je even nodig'' zegt hij. '' Red jij je alleen?'' vraagt hij aan mij. '' Ja ik red me wel, tot zo Robje'' zeg ik. '' Tot zo meis'' zegt hij terug.

POV Milo

Ik roep alle boys bij elkaar. Ik heb een idee voor een verjaardagscadeau voor Renske. '' Mannen'' zeg ik. '' Ik heb een fantastisch idee'' ga ik verder. '' voor Renske haar verjaardag''.  Ik wacht even op een reactie en ga dan verder. '' Taylor Swift gaat dit jaar op tour...'' zeg ik. '' We nemen Renske mee naar een Taylor Swift concert'' zegt Matt vragend. '' Ja! jij snapt het'' zeg ik enthousiast.  '' Dat is echt een fk goed idee!'' zegt koen. '' Ja, ik weet zeker dat je haar niet blijer kan maken '' Zegt Robbie. '' Dit gaat ze geweldig vinden'' Zegt Roel. Top ze zijn allemaal enthousiast. '' Oke, nu tickets bestellen voordat ze op zijn. Iedereen betaald een ticket. De kosten van de laatste ticket delen we. De site laat even. Aankoop voltooid. '' JA!'' roepen we blij. '' Ik ben zo benieuwd naar haar reactie'' zeg ik. 

Koebbie in het geheimWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu