Kjære dagbok
I dag skal jeg begynne på den nye skolen. Jeg må gå om 10. Min. Nå er klokka ti på halv ni og skolen begynner ni.
I går fikk jeg og pappa bare satt senga og klesskapet inn på rommet mitt før klokka var over 10 på kvelden!
Nå er klokka halv ni og jeg må gå!
Hade så lenge:3Emilie's POV
Jeg tok på meg jakka, skoa og sekken og gikk ut. Klokka var halv ni og skolen begynte ni. Det tar ca.10 min å gå til skolen så jeg har god tid.Når jeg var fremme på skolen var det bare meg og noen få andre der. Jeg visste jeg burde gått litt senere. Jeg skulle hørt på mamma.
Etter ca.5 min begynte folk å komme. Jeg fikk mange stygge blikk men jeg prøvde å bare bry meg om smilene jeg fikk.
"Hei, er du ny?" Hørte jeg. Jeg snudde meg rundt og så en høy pen brunette. "Hei, ja" mumlet jeg. "Skal jeg vise deg veien til rektors kontor?" Spurte hun og smilte spørrende. "Ja, takk!" Sa jeg og smilte.
Hun viste veien inn i en lang korridor. "Hva heter du forresten?" Spurte hun. "Emilie, du da?" Sa jeg og smilte. "Tuva!" Sa hun og smilte tilbake.
Helt i enden av korridoren åpnet hun en dør og gikk inn i et stort og koselig kontor. "Jeg venter utenfor!" Sa hun og gikk ut igjen.
Ved en stor skrivepult satt en dame i 50-årene, jeg så det på den dårlige klessmaken og det halvgråe håret.
"Hei, du må være Emilie Nystad!"
sa hun og reiste seg opp fra kontorstolen. "Hei, ja!" Sa jeg og smilte forsiktig."Jeg kom for å hente litt forskjellige timeplaner til meg og diverse informasjon til mamma og pappa!" Sa jeg. "Ja, skal vi se her. Her er en årsplan og en timeplan og litt info til foreldrene dine!" Sa hun og åpnet opp døra for meg. "Du kommer i klasse 8b. Hvis du lurer på noe er det bare å ta kontakt med meg eller kontaktlæreren din! Jeg heter forresten Lizbeth!" Sa hun. Jeg nikket og gikk ut.
Litt lenger ut i gangen satt Tuva på en benk og ventet.
"Hvordan gikk det?"
"Fint!"
"Det er bra!"
"Jeg kom i klasse 8b, hvem går du i?"
"8b jeg også, vi kommer i samme!"
Jeg kunne ikke hvert gladere for å komme i samme klasse som Tuva. Hun er så snill.
Akkurat i det vi kom ut av korridoren ringte det inn og Tuva viste veien til klasserommet. Tuva gikk først inn og jeg gikk litt etter.
Da jeg kom inn sa læreren som het Sonja: "Hei, Emilie!" Og smilte til meg. "Så, dette er Emilie og som dere ser er hun ny!" Sa Sonja til klassen. "Kan ikke du fortelle litt om deg selv?"
"Jeg heter Emilie Nystad, har bursdag 15.desember og har flyttet fra Bodø og ned hit!"
"Oi! Du har flytta langt!" Sa en gutt med nesten helt sort hår. "Jada Mons! Vi skjønte det!" Sa Tuva og dyttet han som tydeligvis het Mons. "Tvillinger!" Hvisket Tuva og pekte på seg selv og Mons. Jeg så ikke akkurat likheten.
"Siden du er ny er det kanskje best at du sitter ved siden av en du har blitt litt venn med!" Sa Sonja. " Tuva" sa jeg raskt og smilte til Tuva. "Ok, da setter du deg ved siden av Tuva!" Sa Sonja.
Dagbok
Siden jeg skrev i dagboka i stad dropper jeg "kjære dagbok" nå:3I dag var første dag på den nye skolen og det var superbra! Jeg fikk en ny venn, Tuva. Hun er supersnill! Hun har en tvillingbror som heter Mons og de er ikke like i det hele tatt!
I dag på skolen skulle vi egentlig ha to prøver! En i matte og en i RLE! Men siden jeg ikke har øvd på Islam og Parentesregning droppa vi det og tar det neste uke istedenfor!
Så da ble det bare litt repetering i matte og resten fritimer! Beste første skoledag ever! YAY!
Hade, sees i morgen!
***
Jaaaa, ganske lang del! Det er jo bra! Tror du det kommer til å gå fint med Emilie på den nye skolen?
YOU ARE READING
Drømmeprins? (Diary)
RandomEmilie (Også kalt Em) Nystad er 13 år gammel. Da hun flyttet fra Bodø til Stavanger ble alt forandret! Spesielt da hun ser han. Drømmeprinsen!